מערכת COL | יום י"א שבט ה׳תשס״ו 09.02.2006

עימות טלויזיוני בין הרב יגאל קירשנזפט ובשיא

הערוץ השני בטלויזיה קיים עימות בין הרב יגאל קירשנזפט, מנהל בית-חב"ד בחבל-עזה ובין יונתן בשיא יו"ר מינהלת ההינתקות. בעימות, הטיח ר' יגאל טענות קשות בבשיא שישב נבוך מול המצלמות. לאחר השידור, שוחח ר' יגאל עם בשיא בארבע עיניים במשך עשרים דקות. בראיון ל-COL מגולל ר' יגאל את פרטי השיחה הקשה. לסיפור המלא
עימות טלויזיוני בין הרב יגאל קירשנזפט ובשיא
הוא ישב ושתק. בשיא (מימין) ור' יגאל
שליח הרבי בחבל-עזה הרב יגאל קירישנזפט, התעמת עם יו"ר מנהלת ההתנתקות יונתן בשיא בשידור-חי בערוץ השני בטלויזיה. ר' יגאל, הוזמן לשידור כנציג מתיישבי גוש-קטיף שמתלוננים על יחס משפיל מצידם של המנהלת. ר' יגאל הטיח טענות קשות בבשיא שמצא את עצמו נבוך מספר פעמים במהלך השידור.

לאחר השידור, שוחח ר' יגאל עם בשיא ודיבר איתו בארבע עיניים. הפגישה הייתה מתוחה וקשה. בשיא ניסה להתחמק מדבריו הקשים של ר' יגאל שהציג מקרים מזעזעים של משפחות שעוברות ייסורים יום אחר יום, כשהם צריכים לרוץ ולמלא טפסים שונים.

ברח מהמציאות

בשיחה ל-COL מספר ר' יגאל: "סיפרתי לבשיא על שיחה קיימתי עם חבר ששטח בפני את כל הצרות שהוא עובר. לאותו חבר היה בית מלפני עשרים שנה ובמנהלת אומרים לו שביתו קיים רק חמש שנים ולכן הם יורידו לו מהפיצויים. לך תוכיח הפוך"...

כיצד התמודד בשיא עם טענות קשות אלו?

"הוא לא התמודד. הוא ברח מהמציאות. ישבנו עשרים דקות. אמרתי לו: אדון בשיא, אתה לא מבין שאתם מתעללים באנשים. הוא לא ענה. הוא ישב ושתק.

"בהתחלה הוא אמר לי שאנחנו דואגים לכולם וגם לך. אתה מבין? הוא גם דואג לי. לא פחות. הוא לא מבין שאנשים לוקחים את ללב. רק לפני פחות משבוע אדם שמתגורר באתר הקרווילות בניצן קיבל התקף-לב ה"י".

בעוד חודש ימים, אמור להיגמר החוזה של העסקתו של בשיא. ר' יגאל מתנגד קשות להמשך העסקתו. "הוא מתעלל באנשים ואין לו שום סיבה להמשיך בתפקידו", הוא אומר. המשפט הכי מעניין של בשיא היה מתי שאמר: אין לי שום קשר להתנתקות. הוא הרי חלק בלתי-נפרד מההתנתקות. הוא חושב שכולם שכחו איך הוא שיקר בתקופה שלפני הגירוש כשאמר שאלפיים משפחות כבר פנו. הוא רצה להוריד את המורל של כולנו"...

לאורך כל התקופה מאז תוכנית הגירוש, ר' יגאל לא משתף פעולה עם המנהלת. "אינני מתכוון לשתף פעולה עם אנשי שכל מגע עימם זה ייסורים", אומר ר' יגאל.

אמרת את זה למנהלת?

"וודאי. הם בסוף נכנעו והסכימו לתת לי קראווילה בניצן".

יש תאריך יעד?

"הם אומרים לי שזה יהיה מוכן ביום ראשון הקרוב. אבל הכל קשקשת שם. הם משקרים פעם אחר פעם ואין לי סיבה להאמין להם".

מסע התלאות

כפי שפרסמנו השבוע, המנהלת שלחה מכתב לרב יגאל קירשנזפט, שליח חב"ד בנווה-דקלים ונפגע טרור פלסטיני, ובו הודיעה כי על-פי רישומיה לא הגיש התושב מסמכים למנהלת לצורך קביעת הזכאות, ולכן לא יוכל לקבל את האלמור (שני קראוונים מחוברים) בניצן עד להשלמת הזכאות.

בסעיף השלישי נאמר "מרגע שהאלמור יהיה מוכן לא תוכל להמשיך להתארח במלון על חשבון מינהלת סל"ע.

הרב קירשנזפט טען בתגובה במכתב ששלח למינהלת כי אין קשר בין הגשת תביעה לפיצויים לבין חובת המדינה לדאוג למגורשים לקורת גג.

הוא ציין כי למינהלת יש את כל המסמכים והעדויות המאשרות את מגוריו ב"נווה דקלים" החל משנת 82 למניינם, כתושב הראשון של היישוב. "לצערי חברי שהגישו לכם את הטפסים עברו ועוברים מסכת התעללויות בלתי-הגיונית ולא מוצדקת. שלושה מבני משפחתנו הם נפגעי טרור ואין אנו מחפשים סבל נוסף".

הוא הודיע כי אם תשתנה גישתם למתיישבים היקרים שסבלו די והותר ותתחילו להיות גוף שמסייע לתושבים ולא נלחם בהם - אשקול להגיש את הבקשה.

הוא הדגיש כי בעבר אישרו את זכאותם ואושרה בניית האלמור ולכן אין שום סיבה שלא יקבלו בהקדם, כמסוכם.

לסיכום, התייחס לפיסקה של המינהלת לגבי "האירוח במלון" וכתב להם: "לידיעתכם, אנחנו לא מתארחים במלון אלא כלואים בתוכו חצי שנה! כתוצאה מאי טיפולכם ואי קבלת החלטה על פתרון למשפחות ברוכות הילדים במשך ארבעה חודשים ויותר!".

הרב קירשנזפט אמר לאתר ערוץ 7 כי "ארבעה וחצי חודשים היינו זרוקים מבלי שום פתרון וסוף סוף אישרו לעשר משפחות לבנות שני קרוואנים מחוברים. מינהלת סל"ע זרקה את הכסף עד עכשיו לים".
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
שליח !! הרבי לא יעזוב אותך
י"ב שבט ה׳תשס״ו
הייתי השבת האחרונה בשבת מפגש של חבד תאילנד וראיתי את המגורשים שם במלון ....
אין לי מילים להסביר
את הגהינום שלהם שם...
שה יתן להם כח ...
2.
משפחת קירשנזפט גים בכם.
י"ב שבט ה׳תשס״ו
לקירשנזפט שתצליחו בהכל גאה ומאריכה חברה של יסכה.
3.
clip
י"ד שבט ה׳תשס״ו
how about posting video clip of debate?
4.
ממש ישר כח
י"ד שבט ה׳תשס״ו
צריך להגיד להם את המציאות בפנים
5.
כל הכבוד לך הרב יגאל לקירשנזפט
י"ד שבט ה׳תשס״ו
האמת יוצאת
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.