מערכת COL | יום י"א שבט ה׳תשס״ו 09.02.2006

הר-חומה: אושר שטח נוסף לבניית בית-הכנסת

לאחר יומיים של מרטון לחצים והפעלת קשרים רבים קיבלה קהילת חב"ד הר חומה ירושלים שעל-ידי בית חב"ד בראשות השליח ורב הקהילה הרב מנחם ברנד שטח נוסף לבניית בית הכנסת ומקווה לגברים, בנוסף לשטח שקיבלו לפני כחצי שנה למוסדות החינוך, וזאת לאחר מסע לחצים ושתדלנות של הרגע האחרון על חברי הועדה בעיריית ירושלים. להמשך הכתבה
הר-חומה: אושר שטח נוסף לבניית בית-הכנסת
חבר העירייה הרב יעקב שנור, השליח הרב מנחם ברנד וידיד בבית חב"ד
עד ליום שני האחרון היו הבטחות מצד חברי הוועדה לחבר המועצה מטעם חב"ד הרב יעקב שנור העושה ימים ולילות למען בית חב"ד יחד עם עוזרו העסקן החב"די ר' חיים מנדלסון אשר חברי הוועדה יצביעו לטובת בית חב"ד .

בהערכת מצב לקראת ההצבעה בדק העסקן החסידי ר' יעקב ברגר העומד לימין בית חב"ד בכל פעולותיו בדיקה מאחורי הקלעים והתברר לו אשר כל חברי הוועדה אשר מורכבים ממפלגות אגו"י ש"ס ושינוי החליטו - בלחץ המתחרים אשר מורכבים מגורמים בעיריה ובשכונה אשר הכריזו " רק לא לחב"ד" - להצביע נגד בית חב"ד.

ר' יעקב עידכן מיידית הרב ברגר את הרב ברנד על המצב הבעייתי אשר פחות מ -35 שעות קודם ההצבעה כל חברי הוועדה מצביעים נגד חב"ד. במקביל, פתח הרב ברגר בסידרת קשרים להפעלת לחץ ע"מ לשנות את המצב.

הרב ברנד פנה מצדו מיידית לרב שנור ועוזרו הרב מנדלסון וסיפר להם על המצב. האחרונים מיד נכנסו לפעולה ע"מ להפוך את עיריית י-ם כדי לשנות את ההחלטה שעמדה להתקבל.

בנוסף לכך פנה הרב ברנד לרב יהושע יוזביץ שפנה מיידית לח"כ הרב מאיר פרוש העומד איתו בקשרי ידידות קרובים לפעול בעניין. גם הרב ברנד פנה לרב פרוש ודרש ממנו להכנס לעובי הקורה. הרב פרוש אכן מיד נכנס לפעילות בעניין .

לבסוף עזרו כל הלחצים הנ"ל וכן תוך פחות מ-35 שעות שינו הרבנים והעסקנים הנ"ל יחד עם סגן ראש העיר הרב יהושע פולק חבר הוועדה אשר הטיל אולטימטום את רוע הגזרה והוחלט היום י' שבט לתת לחב"ד את השטח על אפם וחמתם של המתנגדים .
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
חומת שמואל- ולא הר חומה
י"א שבט ה׳תשס״ו
כידוע שם השכונה הו חומת שמואל ע"ש ר שמואל מאיר ז"ל שהיה סגן ראש העיר ונהרג בתאונת דרכים ע"י ערבים, והיה מיוזמי הקמת השכונה שלבסוף נקראה על שמו.
לכן כדאי תמיד לזכור ולהזכיר את ר שמואל ז"ל ולקרא לשכונה בשמה " חומת שמואל"
2.
עלה והצלח
י"א שבט ה׳תשס״ו
שפע ברכות ואיחולים להצלחת כל הפעילות
עלה והצלח וקדש שם חב"ד
בברכה
המשפחה בדרום
3.
אין מילים .........
י"א שבט ה׳תשס״ו
כל הכבוד לרב יעקב שנור חבר מועצת העיר מטעם חב"ד ועוזרו העוזרים לכל עניני חב"ד בירושלים , ולו רק... עלו והצליחו מאנ"ש בירושלים
4.
כח השלח
י"א שבט ה׳תשס״ו
למה אין איזכור שזה נס של הרבי מלך השיח ????
5.
כל הכבוד!
י"א שבט ה׳תשס״ו
מנחם ויענקי!
כל הכבוד, עלו והצליחו!

שייע.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.