מערכת COL | יום י"א שבט ה׳תשס״ו 09.02.2006

קומיקס אמריקאי מבוסס על חיי האדמו"ר הריי"צ

בתזמון מושלם, ספר קומיקס חדש בארה"ב מבוסס על סיפור הצלתו של האדמו"ר הריי"צ מוורשא של מלחמת העולם השנייה. ג'ו קוברט, מאייר יהודי וותיק, מגלה כי הרעיון לעלילת "הנבואה" על רב צעיר שבורח מליטא כדי לספר לעולם על זוועות הנאצים, עלה כששמע על חיי הרבי הקודם של ליובאוויטש. לסיפור המלא
קומיקס אמריקאי מבוסס על חיי האדמו

בעיתוי מושלם, במוצאי יו"ד שבט, יום ההילולא של האדמו"ר הריי"צ, מגיע לחנויות המובחרות בארה"ב ספר קומיקס חדש המבוסס על סיפור ההצלה של הרבי הקודם.

ג'ו קוברט, מאייר יהודי ידוע בן 79, ומנהל בית-ספר לציור ואיור בניו-ג'רזי הקרוי על-שמו, מוציא לאור את "הנבואה", סדרת של שש פרקים בספר הקומיקס "סַמַל ראק".

הסיפור הוא על סמל בצבא בשם 'ראק', שהתפרסם בחוברות הקומיקס בחמישים שנים האחרונות. הסמל אמור להסיע דב אמיתי בתוך משאית הובלה, בעיצומה של מלחמת העולם השנייה.

החפץ האנושית שמתגלה במשאית הוא רב יהודי צעיר שחייב לברוח מליטא, כדי לספר לעולם על השואה האיומה של הנאצים ימ"ש ביהודי אירופה.


איך עלה הרעיון

קוברט גילה השבוע כי העלילה מתבססת על סיפור חיים אמיתי - סיפור הצלתו של הרב יוסף-יצחק שניאורסון נ"ע, האדמו"ר השישי של ליובאוויטש שהוברח מוורשא הבוערת בשנת 1940.

ספר הקומיקס הקודם, שקוברט הוציא לפני 3 שנים, נשא את השם "יוסל". בספר הוא מדמיין מה היה קורה למשפחתו, לו אביו שהיה חזן בבית-כנסת וקצב של בשר כשר, לא היה מוציא את בני המשפחה מפולין בשנת 1926. עלילת "יוסל" מתרחשת במרד גיטו וורשא.

הרעיון לעשות את הסיפור הגיע לקוברט לאחר שחבר נתן לו את "ניצל מהרייך: איך אחד מחיילי היטלר הציל את הרבי מליובאוויטש" - ספר שיצא-לאור לפני שנה על-ידי הסופר ברייאן מארק. על הספר נטען כי אינו מדוייק לפרטיו.

"הרגשתי כי זה סיפור מאוד מעניין", קוברט אומר. "אלה סיפורים מרגשים - דברים שלא צריכים להישכח". מכך נברא סמל ראק והרב בוילנא.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.