מערכת COL | יום י"א שבט ה׳תשס״ו 09.02.2006

כינוס התמימים בדגש על התחזקות בתורת רבינו

כינוס התמימים העולמי נערך אמש, יו"ד שבט, בקמפוס חמ"ש בקראון-הייטס. מאות תלמידי ישיבות חב"ד מארה"ב, קנדה ומדינות נוספות בעולם הגיעו עם ראשי-הישיבות והמשפיעים. "רוב הבחורים היום לא ראו את הרבי, ואם ראו אז לא זוכרים. אנו בגלות עמוקה, ויש לבחורים של היום תפקיד מיוחד שלא נעשה בדורות הקודמים", אמר המשפיע הרב מענדל שפירא מלוס-אנג'לס. כל הנואמים, רבנים ובחורים, הדגישו את חשיבות של לימוד תורת הרבי והנהגה לפי הוראותיו הקדושים.דיווח מלא ותמונות נוספות - ב'כתבה המלאה'
כינוס התמימים בדגש על התחזקות בתורת רבינו
בחורי ישיבות חב"ד בכנס לכבוד יו"ד שבט, אמש בניו-יורק

כאלפיים תמימים השתתפו אמש ב'כינוס התמימים' השנתי, שהתקיים זו השנה השניה, ע"י 'ועד תלמידי התמימים העולמי'. כינוס זה המאחד את כל תלמידי ישיבות "תומכי תמימים" שבאו לחצרות קדשנו לכבוד הים הגדול יו"ד שבט, התקיים באולם רוזה שבקמפוס חמ"ש – בית רבקה.


פתח את הכינוס המנחה הת' יוסף יצחק זקליקובסקי ממנהלי הועד, שהזמין את התמימים לשבת יחדיו סביב שולחנות הערוכים כל טוב, והצהיר כי בערב זה אין חילוקים בין הישיבות, כל התמימים מעורבים זה בזה, "כולנו בני אב אחד נחנו".


כנהוג "פותחין בדבר מלכות", והמנחה מזמין לדוכן את הת' שלמה קפלן מישיבת "אהלי תורה", שחוזר שיחת קודש מיו"ד שבט תשכ"ו, שם מיטיב הרבי לבאר את הענין ש"חיי הצדיק אינם חיים בשריים".


ראשון הנואמים הינו הרב מענדל שפירא משפיע בישיבת חב"ד בלאס אנג'לס, שתמצת בדבריו מספר שיחות קודש, המלמדות כי דווקא אותם תמימים שלא זכו לחזות פני קודש ולא ראו את הרבי, או אותם בחורים שכן ראו אך אינם זוכרים היטב, דווקא להם ישנה האפשרות לתת את ה'מכה בפטיש' ולהביא את הגאולה השלימה, ולכן דווקא עליהם מוטלת משימה זאת יותר מאשר על כל אחד אחר.


אחריו עולה לדבר הרב אליהו נתן סילברברג משפיע במתיבתא בשיקאגו, שמזכיר את האוצר הטמון אצל כל תמים, אותו אוצר עליו מדבר הרבי במאמרי "באתי לגני" הרבים, שהמלך נותן לחיילים על מנת לנצח במלחמה, וצריך לנצל את אותו אוצר, אותם כוחות שהרבי נותן לנו ולהביא את משיח צדקנו.


בשלב זה צופה הקהל במראות קודש נדירים, שהוכנו ע"י מערכת ג'ם במיוחד לערב זה. לאחר מכן ה'בעלי מנגנים' מנגנים כמה ניגוני שמחה, כשאליהם מצטרף הקהל הרב, ומהר מאוד קמים התמימים הרבים על רגליהם ופוצחים בריקוד גדול סביב האולם כולו.


אפיזודה מעניינת היתה כאשר לאחר הריקודים נקראו לדוכן בזה אחר זה נציגים מכל ישיבה, שהציגו בפני הקהל את מבצעי ההכנה ליו"ד שבט שנעשו בישיבותיהם, ואת ההישגים הרבים אליהם הגיעו התמימים. בישיבה אחת נלמדו למעלה מחמש-מאות מאמרים שנלמדו בע"פ, בישיבה אחרת הציגו הישג של קרוב לעשרים אלף אותיות של מאמרים, וכן הלאה, כאשר בין אחד לשני מריעים התלמידים מאותה ישיבה שהוזכרו הישגיה. לרבים זה הזכיר את מעמד ה'ראל קאל' המתקיים מידי שנה בערב הסיום של כינוס השלוחים העולמי.


כעת מזמין המנחה את הנואם המרכזי של הערב הרב יעקב משה וואלבערג מראשי ישיבת חב"ד במנצ'סטר, שמדגיש את הצורך והחשיבות בכך, שכל אחד ובפרט תמים צריך ללמוד את תורת הרבי, ולשים דגש מיוחד על לימוד זה, וכן הצורך לשמור את הוראותיו הקדושות.


אחרון הדוברים היה הרב דוד רסקין מנהל ישיבת תומכי תמימים המרכזית – 770, שכדרכו חזר על הקטע מ'לוח היום יום' של יו"ד שבט, והרחיב עליו את הדיבור.


על שולחן הכבוד ישבו עוד: הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי מזכיר בי"ד רבני חב"ד בארץ הקודש, הרב יואל כהן משפיע ישיבת תות"ל המרכזית 770 , הרב טוביה זילברשטרום רב בית כנסת חב"ד בשיכון חב"ד, הרב ישראל פרידמן ראש ישיבת "אהלי תורה", הרב שלמה זרחי משפיע בישיבת תומכי תמימים המרכזית – 770, הרב שניאור זלמן ווילשאנסקי ראש ישיבת תות"ל מוריסטאן,הרב לימא וילהלם ראש ישיבת תות"ל רוסטוב.


הנאומים נאמרו באידיש ובאנגלית ועברו בתרגום סימולטני לעברית ע"י הת' מנחם מענדל לוין באוזניות מיוחדות שהיה ניתן לשכור בכניסה לאולם.


לאחר הכינוס הרשמי, הסבו התמימים להתוועדויות עם המשפיעים הרבים שהשתתפו באירוע.


לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
15 תגובות
1.
יישר כח
י"א שבט ה׳תשס״ו
נהנים כעת גם באה"ק.
2.
מדהים
י"א שבט ה׳תשס״ו
כזה קהל ענק
3.
תמונות יפות
י"א שבט ה׳תשס״ו
אולי תעלו יותר תמונות?
4.
!!!!!!!
י"א שבט ה׳תשס״ו
!that was fast
5.
why
י"א שבט ה׳תשס״ו
why do you davka have to do this thing the night that there was a farbrengen planned for, in 770
6.
rabbi shtern???
י"א שבט ה׳תשס״ו
rabbi shtern???
7.
יישר כח עלו והצליחו
י"א שבט ה׳תשס״ו
פיני
8.
שלמה קפלן
י"א שבט ה׳תשס״ו
עלה ותצליח!
9.
ppl. in 770
י"א שבט ה׳תשס״ו
cuz were not intrested in assosiating ourselves with the meshugoim. in 770!
10.
ל-5, פארברינגן ב770?
י"א שבט ה׳תשס״ו
איזו שטויות! לאור ההצלחה הרבה שהיה לועד בשנה שעברה, הכינו הוועד בטוב טעם אירוע בפעם השני לכל התמימים שרצו להיות בפארבריינגען ובמעמד הזה. פתאום הציץ לו התמימים ב770 וראו שיש פה משהו - אולי נקפוץ על ההזדמנות!!! וברות חוצפתם הם ארגנו (וידעו מראש אודות פארבריינגען של הועד) התוועדות מטעמם ועוד באותו לילה! תביישו לכם! עד היכן המחלוקת מגיע??!!!

הוועד בטח ירצו לעשות מעמד אדיר של כינוס התמימים וקידוש שם לובאוויטש לנח"ר כ"ק אדמו"ר ב770 - בית חיינו ובית רבינו, ולצערינו יש אותם חברה שמונעים ומעכבים מכל דבר קדוש ולא נותנים למעמד של כבוד לרבי מקום ב770. אז בשקט ובלי בעיות ומחלוקת עם הבריונים המשתלטים על 770 נאלצו הועד לסדר הפארבריינגן בבית רבקה.

והנה צצים להם התמימים המקושרים לוחמים למען (או נגד ח"ו?) כ"ק רבינו, וברוב תמותם (ולא לאחר שניסו להעתיק המודעה בקצת וגם לשים עיגול באמצע כלוגו של הועד) מארגנים החברה הללו אירוע נוסף באותו לילה?? מה קורה פה?? חסר מחלוקת בליובאוויטש?? הועד פועל ימים כלילות למען הצלחת התמימים ולא נכנעים לכל הזבל שזורקים בהם אינשי דלא מעלי ובלי לגרום למחלוקת - שידוע ומפורסם הצלחת הועד בקרב התמימים שהם (התמימים) עצמם רוצים ליטול חלק בהתועדויות ומבצעים שלהם - אז ארגנו להם פארבריינגן הרצוי מבלי לערב פוליטיקה של השתלטות ב770 - ולך, מר 5, יש לך טענות??!!!

יהי רצון שכל החסידים יעזבו המחלוקת באופן שלא נצטרך למחיצות בין איש לרעהו ונגרום נחת רוח אמיתי לכ"ק אדמו"ר באופן ד"הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד".

לחיים.
11.
יישר כח לתגובה 10
י"א שבט ה׳תשס״ו
הם לא גורסים בכלל
12.
To number 10
י"א שבט ה׳תשס״ו
There has been a Farbrengen in 770 the Night of Yud Shvat since Tof Shin Yud Alef, every single year for the past 56 years it was NOT just made now after the Vaad, so before you criticize get your facts straight.
13.
response to #6
י"א שבט ה׳תשס״ו
when will people understand that this is the only hope we have as a future for lubavitch, when all leaders of yeshivas (not crackhouses) get together together wih their yeshivos and only then can their be a solid group of tmimim, not a bunch of nutcases who crown their vans to make chilulim in honor of yud shvat!
14.
response to 12
י"ב שבט ה׳תשס״ו
For your information, there WAS a big general farbrengen in 770 (like every year, as you say) on the night (erev) yud Shvat with a lot of participants.
However, this year, the so called "chassidishe" bochurim of 770 decided that we have to make something special (and yes, unusual, different for every year) with the stress that it is meant for bochurim, and they advetised it in a way to conflict (even though the timings were not the same) with the Vaads farbrengen.
I agree with number 10s fact - since the vaad is working hard to make the bochurim fell comfortable, why do these people have to make things that just add in Machlokes and hepech ahavas yisroel?? we have enough already!
Before you decide that those people are 100% correct, think what was in their (770 so called representatives)minds when they organized and advetized thier event.
15.
to12
י"ב שבט ה׳תשס״ו
there werent always abunch of mishgoim in 770 then either
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.