כינוס התמימים בדגש על התחזקות בתורת רבינו
כאלפיים תמימים השתתפו אמש ב'כינוס התמימים' השנתי, שהתקיים זו השנה השניה, ע"י 'ועד תלמידי התמימים העולמי'. כינוס זה המאחד את כל תלמידי ישיבות "תומכי תמימים" שבאו לחצרות קדשנו לכבוד הים הגדול יו"ד שבט, התקיים באולם רוזה שבקמפוס חמ"ש – בית רבקה.
פתח את הכינוס המנחה הת' יוסף יצחק זקליקובסקי ממנהלי הועד, שהזמין את התמימים לשבת יחדיו סביב שולחנות הערוכים כל טוב, והצהיר כי בערב זה אין חילוקים בין הישיבות, כל התמימים מעורבים זה בזה, "כולנו בני אב אחד נחנו".
כנהוג "פותחין בדבר מלכות", והמנחה מזמין לדוכן את הת' שלמה קפלן מישיבת "אהלי תורה", שחוזר שיחת קודש מיו"ד שבט תשכ"ו, שם מיטיב הרבי לבאר את הענין ש"חיי הצדיק אינם חיים בשריים".
ראשון הנואמים הינו הרב מענדל שפירא משפיע בישיבת חב"ד בלאס אנג'לס, שתמצת בדבריו מספר שיחות קודש, המלמדות כי דווקא אותם תמימים שלא זכו לחזות פני קודש ולא ראו את הרבי, או אותם בחורים שכן ראו אך אינם זוכרים היטב, דווקא להם ישנה האפשרות לתת את ה'מכה בפטיש' ולהביא את הגאולה השלימה, ולכן דווקא עליהם מוטלת משימה זאת יותר מאשר על כל אחד אחר.
אחריו עולה לדבר הרב אליהו נתן סילברברג משפיע במתיבתא בשיקאגו, שמזכיר את האוצר הטמון אצל כל תמים, אותו אוצר עליו מדבר הרבי במאמרי "באתי לגני" הרבים, שהמלך נותן לחיילים על מנת לנצח במלחמה, וצריך לנצל את אותו אוצר, אותם כוחות שהרבי נותן לנו ולהביא את משיח צדקנו.
בשלב זה צופה הקהל במראות קודש נדירים, שהוכנו ע"י מערכת ג'ם במיוחד לערב זה. לאחר מכן ה'בעלי מנגנים' מנגנים כמה ניגוני שמחה, כשאליהם מצטרף הקהל הרב, ומהר מאוד קמים התמימים הרבים על רגליהם ופוצחים בריקוד גדול סביב האולם כולו.
אפיזודה מעניינת היתה כאשר לאחר הריקודים נקראו לדוכן בזה אחר זה נציגים מכל ישיבה, שהציגו בפני הקהל את מבצעי ההכנה ליו"ד שבט שנעשו בישיבותיהם, ואת ההישגים הרבים אליהם הגיעו התמימים. בישיבה אחת נלמדו למעלה מחמש-מאות מאמרים שנלמדו בע"פ, בישיבה אחרת הציגו הישג של קרוב לעשרים אלף אותיות של מאמרים, וכן הלאה, כאשר בין אחד לשני מריעים התלמידים מאותה ישיבה שהוזכרו הישגיה. לרבים זה הזכיר את מעמד ה'ראל קאל' המתקיים מידי שנה בערב הסיום של כינוס השלוחים העולמי.
כעת מזמין המנחה את הנואם המרכזי של הערב הרב יעקב משה וואלבערג מראשי ישיבת חב"ד במנצ'סטר, שמדגיש את הצורך והחשיבות בכך, שכל אחד ובפרט תמים צריך ללמוד את תורת הרבי, ולשים דגש מיוחד על לימוד זה, וכן הצורך לשמור את הוראותיו הקדושות.
אחרון הדוברים היה הרב דוד רסקין מנהל ישיבת תומכי תמימים המרכזית – 770, שכדרכו חזר על הקטע מ'לוח היום יום' של יו"ד שבט, והרחיב עליו את הדיבור.
על שולחן הכבוד ישבו עוד: הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי מזכיר בי"ד רבני חב"ד בארץ הקודש, הרב יואל כהן משפיע ישיבת תות"ל המרכזית 770 , הרב טוביה זילברשטרום רב בית כנסת חב"ד בשיכון חב"ד, הרב ישראל פרידמן ראש ישיבת "אהלי תורה", הרב שלמה זרחי משפיע בישיבת תומכי תמימים המרכזית – 770, הרב שניאור זלמן ווילשאנסקי ראש ישיבת תות"ל מוריסטאן,הרב לימא וילהלם ראש ישיבת תות"ל רוסטוב.
הנאומים נאמרו באידיש ובאנגלית ועברו בתרגום סימולטני לעברית ע"י הת' מנחם מענדל לוין באוזניות מיוחדות שהיה ניתן לשכור בכניסה לאולם.
לאחר הכינוס הרשמי, הסבו התמימים להתוועדויות עם המשפיעים הרבים שהשתתפו באירוע.
הוועד בטח ירצו לעשות מעמד אדיר של כינוס התמימים וקידוש שם לובאוויטש לנח"ר כ"ק אדמו"ר ב770 - בית חיינו ובית רבינו, ולצערינו יש אותם חברה שמונעים ומעכבים מכל דבר קדוש ולא נותנים למעמד של כבוד לרבי מקום ב770. אז בשקט ובלי בעיות ומחלוקת עם הבריונים המשתלטים על 770 נאלצו הועד לסדר הפארבריינגן בבית רבקה.
והנה צצים להם התמימים המקושרים לוחמים למען (או נגד ח"ו?) כ"ק רבינו, וברוב תמותם (ולא לאחר שניסו להעתיק המודעה בקצת וגם לשים עיגול באמצע כלוגו של הועד) מארגנים החברה הללו אירוע נוסף באותו לילה?? מה קורה פה?? חסר מחלוקת בליובאוויטש?? הועד פועל ימים כלילות למען הצלחת התמימים ולא נכנעים לכל הזבל שזורקים בהם אינשי דלא מעלי ובלי לגרום למחלוקת - שידוע ומפורסם הצלחת הועד בקרב התמימים שהם (התמימים) עצמם רוצים ליטול חלק בהתועדויות ומבצעים שלהם - אז ארגנו להם פארבריינגן הרצוי מבלי לערב פוליטיקה של השתלטות ב770 - ולך, מר 5, יש לך טענות??!!!
יהי רצון שכל החסידים יעזבו המחלוקת באופן שלא נצטרך למחיצות בין איש לרעהו ונגרום נחת רוח אמיתי לכ"ק אדמו"ר באופן ד"הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד".
לחיים.
However, this year, the so called "chassidishe" bochurim of 770 decided that we have to make something special (and yes, unusual, different for every year) with the stress that it is meant for bochurim, and they advetised it in a way to conflict (even though the timings were not the same) with the Vaads farbrengen.
I agree with number 10s fact - since the vaad is working hard to make the bochurim fell comfortable, why do these people have to make things that just add in Machlokes and hepech ahavas yisroel?? we have enough already!
Before you decide that those people are 100% correct, think what was in their (770 so called representatives)minds when they organized and advetized thier event.