מערכת COL | יום ה' שבט ה׳תשס״ו 03.02.2006

אודיו: 'חיקויי הקבלה יביאו להתעניינות רצינית'

הקורס החדש של JLI - המכון ללימודי יהדות על תורת הקבלה יימסר בחמש מוקדים שונים במונטריאול, קנדה. המקומון נפוץ ותחנת רדיו ערכו ראיונות עם השליח הרב רוני פיין שהסביר: "קבלה היא לא מנה זריזה רוחנית". ולידיעת הרבנים באנגליה, הוא לא מודאג מהחיקויים. המשך הדיווח והקלטה מהרדיו ב'כתבה המלאה'
אודיו: 'חיקויי הקבלה יביאו להתעניינות רצינית'

"קבלה היא לא מנה זריזה רוחנית", מתחיל הרב רוני פיין בראיון שנערך עימו לקראת התחלת מסירות הקורסים החדשים של JLI - המכון ללימודי יהדות של חב"ד. הנושא ההתמקדות הפעם הוא תורת הקבלה, פנימיות התורה הנודע בעולם בשם 'מיסטיקה יהודית'.

הרב פיין, שליח הרבי ומנהל בית-חב"ד מצליח בקווין-מרי, עומד בראש מערך השיעורים שיימסרו בו-זמנית בחמישה מוקדים במונטריאול, מצטרפים בכך ל-160 שיעורים שיימסרו ברחבי העולם, החל מאיסטנבול ועד סידני.

"אנו חיים בעולם שרוצה את הכל במהירות. רוצים רוחניות מיידית. לדברים שיש ערך גדול דרוש השקעה גדולה, ודרוש מאמץ אמיתי ולא בקבוק מים וצמיד אדום", הוא אומר בהתייחסות למוצרי ה'פופ-קבלה', נושא שהוא יתחייס שוב בהמשך.

הרב התראיין לתחנת הרדיו CJAD המקומית ולמקומון הנפוץ במונטריאול ה'סבורבן'. הכתבת
מאיה קורשיד כתבה כי הרב פיין מדבר ברכות ובפואטיות.

"הוא מביא אנקדוטות כדי להסביר את עמדותיו.
כדי להסביר את מהות הקבלה, הרב מספר על אדם שהיה במלון מפואר בוינה, אוסטריה, ורב יהודי שאומר לו כי הנברשת מעליהם מאוד יפה. האיש אינו מסוגל לראות את היופי והמורכבות בפיסת האמנות התולה מעל ראשו. אז הרב מכוון אור על הנברשת והחריטות היפות נראות לעין".


עדיפות ליהודים

הרב פיין אומר כי קבלה יכולה להיות מוערכת על-ידי כל אחד שמתעניין, גם לא-יהודים.

אולם, הוא מציין, יש יתרון ליהודי שלומד את הנושא. זאת מכיוון שיהודים נחשפים בגיל מוקדם ללימודים יהודיים-תורניים. "אתה צריך ללמוד לזחול לפני שאתה יכול לצעוד. ואתה צריך ללמוד לצעוד לפני שאתה יכול לרוץ".

תרבות ה'פופ-קבלה' מושכת הרבה אש מכיוונם של רבנים אורתוקודסים וחב"דיים.

"הקבלה היא חלק מהתורה הקדושה, ואנו רואים אותה הופכת לכת מדומיינת ומשונה", התבטא בעבר הרב שמואל אקרוש, שליח חב"ד בבירמינגהם, בתגובה למרכז "בית קבלה לילדים" שנפתח באנגליה.

'מרכז הקבלה' עדיין מנהל משפט נגד הרב עמנואל שוחט, רב חב"די בקנדה שתקף את הארגון. ובנו, הרב יצחק שוחט, רב בית-הכנסת מיל-היל וחבר הרבנות הראשית לאנגליה, טען כי לתנועה יש מטרה אחת והיא "ליצור כסף" – ורימז על העבר של מקים הארגון, פיליפ ברג, שהיה איש שיווק.

אולם בניגוד לביקורת זו, הרב פיין דווקא סבור כי אנשים שיתחילו ללמוד לקבלה באמצעות "צורת הלימוד השיטחית", יבקשו לבסוף להיוודע למקור - השיעורים של חב"ד.


להאזנה לראיון ברדיו CJAD באנגלית - לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.