כתב רכב COL | יום ד' כסלו ה׳תשפ״ו 24.11.2025

וויה דרים: הסיני שיצר מהפכה בשוק 7 המקומות החשמליים

הכירו את וויה דרים, ענק הרכב הסיני שיצר מהפכה של ממש בשוק שבעת המקומות החשמליים
וויה דרים: הסיני שיצר מהפכה בשוק 7 המקומות החשמליים
באדיבות המצלם

עולם הרכבים החשמליים חווה בשנה האחרונה ירידה חדה במכירות. זה קרה ממגוון סיבות אבל שתיים עיקריות מהן היו טווחים לא אמינים ואי-התאמות בין נתוני היצרן למציאות בשטח, וכן "עוד מאותו הדבר".

כלומר, העובדה שברוב הרכבים חשמליים תוצרת סין הפער בין הטווח המוצהר של היצרנית לבין הטווח בפועל עמד על סטיה של בין 15 ל-20 אחוזים, גרמה לרבים להיבהל מהם ולפחד להיתקע בדרכים. "חרדת טווח" קוראים לזה בעברית.

הסיבה השנייה נבעה מכך שהמכוניות החשמליות שהגיעו לכאן בתחילה הביאו עימם פריצת דרך ובשורה משמעותית בכל הקשור לעולם הטכני והבטיחותי. מגוון רחב של פיצ'רים מעניינים שהביאו עימן הסיניות הפכו אותן לזמן מה למשהו עדיף על פני שוק המתחרים המוכרים והמשמימים; אבל כעבור כחמש שנים מאז הגעתם, האבזורים האלו נראים בכל רכב חדש, בין אם הוא יפני, קוראני או אירופי, והם כבר לא עדיפים ולא מרגשים.

אבל למרות כל אלו מצאנו הפעם מכונית חשמלית עדיפה שנותנת פייט רציני למתחרות. הן במחיר, הן בטווח האמין, הן באיבזור, הן בנוחות והן בבשורה שהיא מביאה איתה.

הכירו את וויה דרים, ענק הרכב הסיני שיצר מהפכה של ממש בשוק שבעת המקומות החשמליים.

לא עוד צעצוע 'מיין אין צ'יינה', אלא מוצר ברמה הגבוהה ביותר, כן הסינים מייצרים גם דברים כאלו כשהם רוצים. רכב משמעותי מאוד שכדאי לשים לב אליו.

אפשר לומר שהוויה הפך את הקערה על פיה. עד להגעתו, שוק רכבי שבעת המקומות החשמליים כלל פחות או יותר רכב מבית 'מקסוס', אפור ומשעמם שלא היה בו שום דבר לחדש בסגמנט. הוויה הרעיד את אמות הסיפים בשוק. הוא הגיע לקרוא תיגר על המתחרות האמריקאיות מבית שברולט וקדילאק וכן על האסייתיות ששמן הולך לפניהן - טויוטה סיינה וקיה קרניבל.

לפני שנרד לפרטים וניגע בנוחות ובתחושת הסלון שהוא מביא, רק נזכיר שהפלוס הגדול והראשון שלו הוא עובדת היותו חשמלי, ולכן הוא חסכוני על אף ממדיו הגדולים מאוד.

מראהו החיצוני מרשים. הוא אמנם לא רכב שרד אבל הוא מכובד. נראה כמו מרצדס ויטו בגרסאות אירופאיות מפוארות.

מדובר בספינה של ממש באורך 5.32 והמראה שלו משובב נפש. לא בכדי הוא מושך תשומת לב רבה. הגריל המרשים מאוד המציג מעין חזית אדירה עם "סורגים" (שבלילה מואר באור יקרות ומציג מופע מושלם בפני עצמו) עושה את העבודה, וכך גם הפרופיל והחלק האחורי הבנויים בקפידה.

כניסה פנימה מגלה חלל גדול, מרשים, מפנק. כזה המלא ביוקרה ונדיבות. הוא מציע כסאות מעור אמיתי מלטף לכל הנוסעים, והכיסאות הללו גם מתכוונים חשמלית ונוחים ברמה אחרת. גם היושבים בשורה השנייה יקבלו מושבי 'קפטן' מרווחים ומרווח פנים ענק, ולרשות כל נוסע יש מקום לשים את מכשיר הטלפון הנייד ומקום לכבל הטענה.

אגב, שימו לב לזה: ה'דרים' מותנע אוטומטית ברגע שאתם נכנסים אליו. הוא חוסך את ההתנעה וברגע שמזהה שהתיישבתם בכיסא הנהג כשהמפתח בכיסכם או בידכם הוא מותנע. לכם נשאר רק לשבת, לחגור, להעביר לדרייו ולצאת מיד לדרך.

מפרט האבזור עשיר מאוד ומלא בכל הבא ליד ובכלל זאת שלושה מסכי 12.3 אינצ', טעינה אלחוטית, 3 אזורי אקלים עם מבשם אוויר, מושבים עם חימום, אוורור ועיסוי, הגה מחומם, דלתות צד ותא מטען חשמליות, שמשות אקוסטיות, משטח טעינה אלחוטי, מראות צד מתכווננות אוטומטית בנסיעה לאחור (כלומר הן פונות כלפי מטה כדי שתראו את הכביש/מדרכה), גגות נפתחים חשמלית, מערכת שמע מעולה של  DYNAUDIO, ומתלי אוויר אדפיטיביים – כאלו המתאימים את עצמם לכביש בין היתר בעזרת מצלמה קדמית המזהה בורות בכביש ומתאימה בהתאם.

הוא מצויד כמובן במגוון מערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות, כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, ניטור שטח מת ומצלמות 360 מעלות, זיהוי מצלמות תנועה ומצלמות היקפיות (360) שיעזרו לכם בעשיית רוורס.

מה שעוד מעניין פה מתרחש בשעה שאתם נמצאים בכביש ורוצים לפנות ימינה או שמאלה. במקרה ויהיו מכוניות לידכם, הוא יזהה שאתם מתכוונים לעבור נתיב והוא ימהר לפתוח עבורכם מסך מפוצל, בו יוצגו שתי תמונות בו זמנית. אחת תציג את מצב הנסיעה בכביש מלפנים כרגע, והשנייה, מה קורה בנתיב שאתם הולכים להיכנס אליו.

דבר מעניין נוסף ואחרון שלא תראו במקום אחר הוא אמצעי לראיית לילה. שמותקן באחד המסכים המרכזיים. אם אתם נוסעים במקום חשוך, אמצעי זה פשוט מאיר לכם את הדרך. אלו יכולות צבאיות שלא ניתן לראות במכוניות אזרחיות. מדהים.

לסיכום: יש פה הכל, אבל הרבה מעבר, בכמות ובאיכות!

מבחינת מנוע, ברור שמתחת לשבכה האדירה שלו מתחבא מנוע בעל יכולות פנומנליות.  צמד מנועים חשמליים מספקים הנעה כפולה והספק מרבי של 434 כ"ס, מה שמביא את התאוצה ל-100 קמ"ש לנתון מרשים של 5.8 שניות בלבד, ועם הנתונים האלו לא רק חוויית הנסיעה תרגיש כמו במחלקה ראשונה, אלא גם מהירות הנסיעה ויכולות השיוט שלו.. מזל שהנהיגה בו מוגבלת ל-200.

מבחינת צריכת החשמל גילינו שבצמוד למנוע מוצבת סוללת ענק בקיבולת של 109 קוט"ש המספקת טווח נסיעה מוצהר של 480 ק"מ ולהפתעתנו גילינו שבמציאות הוא צרך 460 קילומטרים. זה טווח סטיה תקין לגמרי וזה נתון פשוט מעולה.

בסך הכל מדובר בטווח יפה שמאפשר לנסוע מהמרכז לצפת הלוך-חזור בקלות בלי הטענה. גם למי שלא אוהב להיות כבול למכונית חשמלית, כמוני, מדובר במשהו שהוא כבר יותר טוב. אגב, בטעינה מהירה אפשר למלא את הסוללות שלו מ-20% ל-80% בתוך 36 דקות בלבד.

תא המטען גדול וחריג גם הוא ויכול להכיל מטען של עד 540 ליטר, פי כמה מג'יפון שבעה מקומות ממוצע.

הוויה אינו זול. מחירו נאמד ביותר מ-400,000 שקלים, אבל, וזה אבל גדול, למי שיש את הכסף לכך מדובר בעסקה לא טובה, אלא מעולה. לשם השוואה דגמים חשמליים של מרצדס המכילים שבעה נוסעים ונחותים ממנו בהרבה נמכרים במאתיים אלף שקלים יותר. לקסוס LM החשמלי שמגיע עם אבזור דומה נמכר ב-890 אלף שקלים. המסקנה ברורה.

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.