מערכת COL | יום ד' שבט ה׳תשס״ו 02.02.2006

הצופה: "אתר COL מתפוצץ מתגובות חסידים"

חודש ימים לאחר שפרשיית הוויסקי עלתה ב-COL, תגובות הגולשים ממשיכים לזרום. אתר האינטרנט של עיתון 'הצופה' מפרסם את תמצית הפרשייה תחת הכותרת: אתר COL של חב"ד מתפוצץ מתגובות קוראים וחסידים, אשר זועזעו מהמסקנה אליה הגיע הרב מרדכי הסופר: "ויסקי הוא משקה אסור בשתיה ליהודי". להמשך הכתבה
הצופה:
מתוך אתר האינטרנט של עיתון 'הצופה':

הרב סופר פועל מטעם מערכת הכשרות של חב"ד בבני ברק, בראשות הרב משה יהודה לייב לנדא, כי ויסקי הוא משקה שאיננו כשר ואסור לשתיה.

באתר נכתב, כי "חסידי חב"ד בכל העולם, אשר נהגו לשתות 'ויסקי', מבלי להעלות על דעתם צל של חשש איסור, חייבים לדעת כי הדבר כרוך באיסור של "סתם יינם", המסתפח אל הוויסקי במהלך תהליך הייצור המיוחד שלו." המחקר של הרב סופר ומסקנותיו פורסמו לפני שבועיים בכתב העת של חב"ד "עיר על תילה" ואחר כך ב-COL.

הרב מרדכי הסופר עצמו אמר לערוץ 7 ביום שני, כי "כל משקאות הויסקי המגיעים לארץ אין עליהם הכשר כלשהו", אך ציין כי "הרב לנדאו נתן היתר לכמה סוגים בודדים של ויסקי שאותם מותר לשתות, אך לא נתן להם הכשר". הוויסקי המותר לשתיה, לדבריו, הוא זה שמיובא מארה"ב, שנשמר בחביות עץ אלון חדשות.

הרב סיפר כיצד ערך תחקיר חובק עולם, יצא "לעשרות מפעלים מרחבי העולם, שאל, תחקר וצילם, את כל שלבי העשייה. 'הגעתי למפעלים כאדם תמים שמתעניין בדרכי הייצור.. ושאלתי אותם כל מיני שאלות בדבר הייצור'".

מנהל מחלקת היבוא ברבנות הראשית לישראל, הרב יצחק הכהן ארזי אמר בשיחה לערוץ 7 כי "הרבנות הראשית אינה מעניקה הכשר לאף משקה ויסקי המגיעה ארצה".


עוד בנושא:
+ תגלית חמורה: ויסקי לא כשר
+
ראיון: הרב מרדכי הסופר אוסר
+ הרב ליווי מציג הוכחות להיתר
+ הרב הכט: החביות אינן אוסרות
+ הרב ירוסלבסקי: אפשר לשתות
+ 'משפחה' על הסערה
+
הרב פדווא: אין יסוד לאיסור
+ ההבהרה של הרב פדווא
+ חביות יין מספרד מוצעות למכירה
+
ידיעות: ג'וני ווקר בעייתי
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
הווויסקי
ד' שבט ה׳תשס״ו
צריך לדעת מי אמר את זה אולי זה אלו אותם שאמרו שהפאות אסורות.... מי כאן רוצה לעשות את הכסף הגדול ?
2.
האמת המקורית על המתירים
ד' שבט ה׳תשס״ו
,שורה אחרונה ומסכמת מ תשובת המנחת יצחק ומ"מ אין אני רוצה להחליט שום דבר עד שתתברר עוד ותתלבן הענין בבירור יותר.

מתוך דברי ר משה פיינשטין
בשביל בעלי נפש הרוצין להחמיר, שיש איזה טעמים להחמיר כמפורש שם,

ועוד כתב הרב פיינשטיין
. ואני אף שאני מתיר נזהר אני בעצמי מלשתות בלענדעד רק בחבורה שלא למיחזי כיוהרא הייתי שותה משהו לברך המסובין כנהוג ולכן ודאי טוב שיהיה יי"ש בלענדעד בלא שום חשש.

ועל זה כולנו סמכנו ?
סוג היתר כזה יש גם על חלב עכו"ם ורחיצה בחוף מעורב ומה עוד
לא לנו היתרים מסוג זה ולא לנו הפנה הרב פיינשט התרים אלו , וכלן כותב ומדגשי בעלי נפש , אני לא שותה וכו
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.