מערכת COL | יום ג' שבט ה׳תשס״ו 01.02.2006

NFC: בול רשמי היסטורי על הרבי מלובביץ'

האתר 'NFC - מחלקה ראשונה' דיווח על היסטוריה ישראלית "השירות הבולאי מנפיק בול 770". הכתב עידן יוסף הוסיף פרטים על הרקע להנפקת הבול, וצירף תצלום גיליון של שמונה בולים עם ציור 770, באדיבות COL. לקריאת הכתבה היכנסו ל'כתבה המלאה'
NFC: בול רשמי היסטורי על הרבי מלובביץ'
היסטוריה: השירות הבולאי מנפיק בול 770

לראשונה בהיסטוריה: בול רשמי של מדינת ישראל על תנועת חב"ד ועל מי שהנהיגה במשך שנים ארוכות - הרבי מלובביץ'

בול המנציח את הבניין המפורסם עם האבנים האדומות המשמש כמרכז חב"ד העולמי 770 השוכן בברוקלין יונפק בעוד כחודש (28.2.06) על-ידי השירות הבולאי. בניין 770 נחשב לאחד הבניינים המפורסמים, וכתבניתו נבנו בניינים בכפר חב"ד, ירושלים ובמספר בירות בעולם ביניהן מלבורן, קליפורניה, ברזיל ועוד.

השירות הבולאי רצה בתחילה להנפיק בול עם דמות דיוקנו של הרבי מלובביץ', אך בחב"ד סרבו להצעה, זאת לאחר שהרבי מלובביץ' עצמו שלל הנצחת בול עם דמות דיוקנו. ההתנגדות של הרבי נבעה כבר כאשר ניסו להטביע את דמות חותנו, הרבי הקודם, על בול, ככל הנראה מהסיבה שבעת הדבקת הבול מכים על התמונה.

בעקבות כך החליט מי שהיה יו"ר אגודת חסידי חב"ד הרב שלמה מיידנצ'יק ז"ל, להציע לשירות הבולאי בול בדמות הבניין המפורסם של חב"ד 770. הוא נימק במכתב ששלח, שראשי המדינה כולה ביקרו בחצרו של הרבי ובבניין 770 שמהווה "סמל של הפצת אור לעולם".

יום הולדת לרבי

הבקשה לציין את יום שנה ה-100 להולדת הרבי, הוגשה לחב"ד לפני כשלוש שנים, אושרה בשנה האחרונה, ובסוף פברואר, כאמור, יונפק הבול וניתן יהיה לקנותו בכל בתי הדואר בישראל. הרב מיידנצ'יק היה מחותנו של ראש הממשלה. אחיינו של שרון, עופר מיידובניק - מראשי ישיבת חב"ד בצפת - נשוי לבתו של מיידנצ'יק.

בהנפקת הבול הושקע מאמץ רב. העיצוב מרהיב עין והדפסת הבול נעשתה במתכונת מכובדת של "הדפסת זהב".

על הבול מתנוסס לתפארת ציור מרכז חב"ד העולמי - 770, כשמעליו הכיתוב "חכמה בינה דעת" (האותיות חב"ד בהטבעת זהב). ברקע של בניין 770 נראית מפת כדור הארץ, להמחיש כי המדובר במרכז המפיץ אור לעולם כולו. בשובל הבול ישנו איור של תפילין ונרות שבת, ובתווך סיסמת המבצעים של חב"ד בהטבעת זהב - "ופרצת". הרבי הסביר בשיחותיו, כי "פרצת" זה גם בגימטריא 770 ובית משיח.

כולל מעטפת היום הראשון

בכל גליון מופיעים שמונה בולים. מסביב לגליון הודפס מספר הבניין 770 עם הלבנים האדומות לצדו, מה שהופך את הגליון למכובד ויקר יותר.

ערך הבול נקבע ל-‏2.50 ש"ח, רמה אחת מעל מחירו של בול רגיל בארץ. הבול - המיועד למכתבים במשקל 20 גרם עד 100 גרם - יהיה שימושי ביותר בקרב אנשים פרטיים ובפרט בארגונים ומוסדות ציבור.

את הבול עיצבה הציירת דנה זדה, המתמחה בציור על בולים. יחד עם הבול מופיעים פריטים נוספים: מעטפת היום הראשון, חותמת יום הופעת הבול ועלון הסבר מעניין על מהות הבניין 770.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
פש...........
ג' שבט ה׳תשס״ו
ממש יפה....
פירסום חב"ד!!!!!
המון יישר כח!
2.
כל הכבוד לדנה זדה
י"ז טבת ה׳תשס״ז
עיצוב הבול מהמם וממש מעביר את הרוח החבדניקית...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.