מערכת COL | יום ג' שבט ה׳תשס״ו 01.02.2006

הרב מרדכי אליהו: "במעיינות - צריכה להיות ההשקעה"

לאחר שמונה שנים בהם פועל מכון 'מעיינות' בירושלים, במהלכם התקרבו אלפי תלמידים לדרכי התורה והמצוות, זכתה הישיבה להתחיל בכתיבת ספר תורה לבית המדרש של הישיבה. בטקס נשא דברים הרב מרדכי אליהו שאמר לתורם  אורי הרקם מלוס אנג'לס: "כאן, במעיינות, צריכה להיות ההשקעה. בהעמדת תלמידי חכמים הקשורים לאדמו"ר מליובאוויטש". להמשך הכתבה
הרב מרדכי אליהו:
הרב מרדכי אליהו נושא דברים, במרכז: התורם אורי הרקם. מאחור: הרב כתריאל שם טוב
לאחר שמונה שנים בהם פועל מכון 'מעיינות' בירושלים, במהלכם התקרבו אלפי תלמידים לדרכי התורה והמצוות, זכתה הישיבה להתחיל בכתיבת ספר תורה לבית המדרש של הישיבה. הנגיד מר אורי הרקם מלוס אנג'לס, תומך וותיק בישיבה, החליט לכתוב ספר תורה לעילוי נשמת סביו וסבתו הרב יוסף וטובה שמש שהיו אחראים על קברו של עזרא הסופר בעירק, והחליט "החלטה נבונה ביותר" - כדברי הראשון לציון והרב הראשי לשעבר הרב מרדכי אליהו שליט"א שכיבד את המעמד בנוכחותו - לתרום את ספר התורה לישיבת מעיינות.

"בחרת נכון" - הוסיף ואמר הרב אליהו למר הרקם - "כאן, במעיינות, צריכה להיות ההשקעה. בהעמדת תלמידי חכמים הקשורים לאדמו"ר מליובאוויטש".

לאזני עשרות הבחורים הלומדים במעיינות, פירט הרב אליהו מדוע דווקא חב"ד קשורה לכתיבת ספר תורה. "חב"ד היא זו המביאה את אותיות התורה בעולם, לכל יהודי ויהודי. היא דואגת שיכתבו עוד ועוד ספרי תורה בנשמתו של כל יהודי בכל פינה בעולם". מר הרקם אישר את דבריו של הראשון לציון ופנה אל הבחורים בהתרגשות - "אינני זקוק לתודות. התודה היא לכם. לי לא מגיעה תודה. שהרי, כסף מגיע- כסף הולך. הקב"ה מנהל את העניינים. אבל התורה שאתם לומדים - לעולם נשארת. תודה לכם, בחורים".

הרב שלמה געשטעטנר, מנהל מכון מעיינות, קשר בנאומו דורות שלמים של תלמידי חכמים הוגים בתורה. מתקופת עזרא הסופר, שכתב ולמד את התורה, עד דורנו, עצם היום הגדול בו מתחילים הלומדים בישיבת מעיינות לכתוב ספר תורה.

מנחה הארוע, מנהל ישיבת מעיינות, הרב כתריאל שם טוב, סיפר על נס שראה באופן אישי אצל הרבי בחנוכה, כאשר היו שידורי ווידאו חיים מהדלקת נרות חנוכה ברחבי העולם אצל הרבי. "עמדתי אז ליד הרבי" - סיפר הרב שם טוב - "וראינו כולם את הרב מרדכי אליהו מתחיל לדבר בהדלקת נרות ליד הכותל. לפתע, ארעה תקלה במכשירים ולא שמענו את הרב אליהו, רק ראינו אותו על המסך מדבר.

כאשר סיים, הרבי התחיל לדבר על אהרון הכהן, שהיה "אוהב שלום ורודף שלום". לבסוף, התברר שהרב אליהו, אותו הרבי לא שמע בגשמיות, דיבר אף הוא על אהרון הכהן, על כך שהרבי הוא אהרון הכהן של דורנו, ושכאשר יבוא המשיח, יגיד המשיח לרבי: "לך תדליק את הנר, כי אתה הדלקת את הנרות של כל כך הרבה יהודים". לאחר שסיים הרב שם טוב לתאר את הנס, הזמין את הרב הראשון לציון ואת כ"ק האדמו"ר מביאלא, לכתוב את האותיות הראשונות בספר התורה לקול נעימות התזמורת.

בהתרגשות רבה, החל טקס הכתיבה. צוות המשפיעים והרמי"ם בישיבה ניגשו לכתוב אותיות בזה אחר זה, והבחורים, שחלק נכבד מהם משתתף בטקס כזה בפעם הראשונה, גילו התעניינות רבה במהלך הכתיבה ועמדו בתור גם הם כדי לזכות לכתוב. הסעודה החגיגית, הריקודים והניגונים, אמירת הלחיים בצוותא - גרמו להרגשת התעלות, אחדות ושמחה אצל כל הנוכחים. "זוהי, בעצם, חב"ד", סיכם כ"ק אדמו"ר מביאלא בנאומו - "אחדות ודאגה לכל אחד. בספר תורה שנכתב היום - יש ששים רבוא אותיות, כנגד כל יהודי. חב"ד מקבצת אותם יחד ברוחניות, ואנו, היום, עושים זאת בספר התורה, בגשמיות".

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
ווידאו
ג' שבט ה׳תשס״ו
בשמייס כתוב שהראו את הווידאו של הרבי נפגש עם הרב אליהו, והרב אליהו התרגש ואמר "זה ווידאו מהרבי צריכים לעמוד" ועמד
2.
MAYANOT!!
ג' שבט ה׳תשס״ו
MAZEL TOV!!
Much success to all of my
family @ Maynaot
Its great to see yall!
3.
ABRAHAM!!!
ג' שבט ה׳תשס״ו
hey abraham long time no see, hatzlacha raba.
mendys
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.