"חיוני להימנע ממעשים קיצוניים ומאמירת בוטות"
יובל פורת הקדים ואמר כי הוא אוהד של תנועת חב"ד וסבור שלחב"ד יש שליחות חשובה ביותר בעם ישראל, בארץ ובתפוצות. לכן חשוב לו לציין דברים שלדעתו על חב"ד להביאם בחשבון. הוא הקדים ואמר כי הוא אינו רואה את עצמו רשאי לומר לחב"ד מה עליה לעשות וכיצד לפעול. "אלו החלטות שחב"ד צריכה לקבל על פי אמונתה, עקרונותיה ודרכה", אמר. "אבל אני סבור שמעמדי המקצועי מאפשר לי לומר לחב"ד מה הן ההשפעות של החלטותיה ופעילותיה, כדי שתוכל להביא אותם בחשבון בבואה לקבוע את דרכה, ולדעת כיצד למזער נזקים ולתקן אותם".
פורת סיפר, כי לפני הגעתו לכינוס שאל אנשים שונים מה עובר להם בראש כשהם שומעים את המילה "חב"ד". התשובה אישרה את תחושתו שחב"ד היום מזוהה בעיקר עם שני נושאים ששמים בצל ודוחקים הצידה את כל שאר מפעליה של חב"ד: האמונה שהרבי מליובאוויטש הוא המשיח / או שהרבי חי פיזית, והיותה תנועה ימנית קיצונית.
בהתייחסו לנושא הראשון ציין, כי בעוד המסר על עצם האמונה בביאת המשיח, ושעל-ידי מעשים טובים אפשר לקרב את בואו, נתפס בציבור כאמונה יהודית בסיסית, שהיא נחלת חוגים נרחבים בעם ישראל, הרי האמונה כי הרבי מליובאוויטש הוא המשיח, מכניסה את חב"ד לזירה שנויה במחלוקת. הקולות המדברים על הרבי כמי שעדיין חי במובן הפיזי הופכים את חב"ד לתנועה הזויה. מבחינה זו גם אלו שרוצים להפיץ את המסר הזה מחטיאים את מטרה, כי מסר שכזה אינו ניתן להעברה באמצעות התקשורת או בשלטי חוצות, אלא במגע אישי בשלב מתקדם יותר של תהליך ההתקרבות לעולמה של חב"ד.
הוא ציין כי לא אחת הוא מייעץ לגופים שהוא עובד בעבורם שלא להעמיד בחזית את המסרים הקשים יותר לעיכול מצד הציבור, אלא למשוך את לב הציבור באמצעות מסרים קליטים יותר ומתקבלים יותר על הדעת. את המסרים הקשים יותר יש להעביר בשלב מתקדם יותר, לקבוצות שכבר חצו את המחסומים הראשוניים.
בהתייחסו לנושא "שלמות הארץ" אמר כי הוא אישית סבור שמאבקה של חב"ד נגד מדיניות הנסיגה היא עמדה מוסרית נכונה, וחב"ד מקבלת הכרעה יהודית צודקת כשהיא קובעת שאין ביכולתה לעמוד בצד, למשל, כאשר מגרשים אלפי יהודים מבתיהם. אבל חב"ד צריכה לדעת שלעמדה הזאת יש מחיר.
"אני נוהג לומר ללקוחות שלי, שכל פעם שהם עושים פעולה מסוג זה עליהם לדעת שהם משלמים כביכול קנס בדעת הקהל", אמר פורת. "המסקנות הן, שגם אם מחליטים לעשות פעולה כזאת, יש לצמצם אותה למינימום ההכרחי, ובמקום שאין הכרח בהבלטת מעורבותה של חב"ד, אין להבליט זאת. חיוני להימנע ממעשים קיצוניים ומאמירת בוטות, שלדעתי אינם תורמות לא רק לחב"ד אלא גם לא למאבק עצמו. כמו-כן, לאחר כל פעולה כזאת יש לנקוט פעולות הסברתיות והדגשת היבטים חברתיים של חב"ד, כדי לתקן את הנזק שנגרם לחב"ד בדעת הקהל".
בהמשך העניק פורת שורה של עצות ורעיונות כיצד לפרסם את פעילותה של חב"ד בתקשורת והשיב לשאלות השלוחים.
הם מפספסים...
וגם אנחנו ...
הייתי ממליצה להביא את מר יובל פורת לישיבות צוות עם סוללת רבנים הידועים והיודעים (והיצוגיים)כמו : הרב החסיד שמעון אליטוב ,הרב יחזקאל סופר,דובר חבד הרב מנחם ברוד,ועוד...
במטרה לשיווק טוב יותר.
על החתום תלמידה במסלול תקשורת במכללת בית רבקה כפ"ח
מר פורת הסביר בהגיון שהמסרים היוצאים מכיוונה של חב"ד לא מובנים טוב ע"י הציבור וגורמים נזק לחב"ד.
והוא צודק.
יותר מדי מעופפים מחליטים להיות מומחים לפרסומת, וככה אנחנו נראים.
אאנו נדפוק ראש בקיר ולא נתחשב אם ראשינו נסדק או הקיר נסדק. ואם תרצו סימוכין לזה הרי ידוע סיפור הבעש"ט עם הדפיקה על החלון וכו (קישור תם?!)
א. הבעיה הגדולה של חב"ד היא
"ביבי טוב ליהודים" התיוג הפוליטי ומאז החלו הצרות הגדולות ולא מקפיין משיח...
ועל זה ודאי היה מסירות נפש וטוב שהיה עם כל המחיר הכבד ששילמנו ועדין אנו משלמים
ב. משיח זה דבר הזויי בכל מצב... לפני ג תמוז וגם לפני כב שבט הראשון והשני וגם בתשנ"א ותשנ"ב זה היה אורות דתוהו החכמה היא להכניס אורות אלו בכלים דתיקון
ג. היה כדי ללמוד מבית חב"ד בהרצליה איך עושים זאת בהצלחה רבה
וצריך לראות איך אפשר לשפר את הגישה ליהודי מבחוץ