מערכת COL | יום כ"ט טבת ה׳תשס״ו 29.01.2006

טקס פתיחת התערוכה במרכז השיקום במגדל העמק

בבית "יד לבנים" שבמגדל העמק נערך אתמול טכס פתיחת תערוכה של עבודות אמנות שבוצעו על ידי הנכים המתגוררים ב"מרכז שיקום גראבסקי" שע"י "כולל חב"ד". להמשך הכתבה
טקס פתיחת התערוכה במרכז השיקום במגדל העמק
לטכס הגיעו כל הנכים המתגוררים בהוסטל, יחד עם אנשי הצוות, בני משפחה, ידידים ותושבי מגדל העמק. בתערוכה הציג כל אחד מהדיירים מבחר מציוריו ומעבודות קרמיקה שהוא הכין.

לתערוכה קדמה עבודה ארוכה, תחת הנחייתן של המרפאה האומנותית מירה זיו, והמרפאה בקרמיקה רותי לבנון, ובהנהלתה של המנהלת המקצועית של ההוסטל, טלי צמקה.

עבור הדיירים, נדרש מאמץ עצום להתגבר על הקשיים הפיסיים הכרוכים ביצירה, אולם המאמץ היה כדאי, והתוצאות שהוצגו בתערוכה הביאו להם גאווה רבה. הביטוי בציור וקרמיקה משמש עבורם דרך להתמודדות עם הקשיים וביטוי למצבם.

את הטכס הנחתה המנהלת המקצועית, גב' טלי צמקה. בתחילת דבריה, הביעה טלי את הערכתה ותודה הרבה לכל הדיירים, על המאמץ הגדול שעשו כדי להכין את העבודות המוצגות. הרב שלום דוכמן, מנכ"ל כולל חב"ד, שהגיע מחו"ל, דיבר על פעילות כולל חב"ד. ראש העיר, מר אלי ברדה, בירך בשם העירייה את הדיירים בהוסטל, והביע את מחויבות העירייה להמשיך עזור להוסטל. מר יעל שחר, מפקח משרד הרווחה, הביא את ברכת הנהלת אגף השיקום.

נציג הדיירים, רוני יפרח, דיבר בהתרגשות רבה על כל מה שקיבל בשנים בהן הוא נמצא בהוסטל. הרב זאב קרומבי, מנהל ההוסטל, דיבר על האדמו"ר הזקן, שייסד את "כולל חב"ד" לפני יותר ממאתיים שנה, ואשר חזונו, ואהבת ישראל שלו, ושל כל אדמו"רי חב"ד שאחריו, מנחים את הנהלת ההוסטל עד היום. הרב קרומבי הודה לפטרון ההוסטל, מר דוד גראבסקי, על תרומתו המכרעת להתפתחות ההוסטל. כן הודה הרב קרומבי לכל השותפים בהרחבת ההוסטל: אגף השיקום במשרד הרווחה, הקרן לפיתוח שירותים לנכים של הביטוח הלאומי, קרן סקטא רש"י.

הרב קרומבי הודה גם לכל השותפים בפעילות: אנשי הצוות העושים ימים כלילות למען הדיירים, החיילות המתנדבות, תלמידי "מחויבות אישית", בנות השירות הלאומי, והמתנדבות מקהילת חב"ד במגדל העמק. התרפיסטית האומנותית, גב' מירה זיו, סיפרה בהתרגשות רבה על התהליך של יצירת העבודות, והרחיבה לגבי התרומה היחודית של העבודה לגבי כל אחד מהדיירים. בסיום הטכס הוקרן בפני הציבור סרט שהוכן בהוסטל, ואשר מציג את כל הפעילויות המגוונות המתרחשות בו במהלך השנה. הטכס הסתיים בשירת "כל העולם כולו, גשר צר מאד" על ידי כל הנוכחים.

התערוכה תוצג במשך חודש ימים, ותושבי מגדל העמק והסביבה מוזמנים לבקר בה, ולהתרשם מהעבודות היפות המוצגות בה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.