מערכת COL | יום כ"ט טבת ה׳תשס״ו 29.01.2006

שלוחי חב"ד חיזקו את תושבי הישוב היהודי בחברון

כמאה שלוחי הרבי - מנהלי בתי חב"ד בארץ הקודש ערכו היום (ראשון) ביקור עידוד וחיזוק בעיר האבות חברון, לאור הגזירה לפנות משפחות יהודיות מבתיהם בעיר. השלוחים קיבלו סקירה על המאבק במקום, חיזקו ועודדו את תושבי המקום, והתיישבו להתוועדות עם הרב יהודה-לייב גרונר מזכירו של הרבי. המשך הכתבה וגלריית תמונות ב'כתבה מלאה'
שלוחי חב
כמאה שלוחי הרבי - מנהלי בתי חב"ד בארץ הקודש ערכו היום (ראשון) ביקור עידוד וחיזוק בעיר האבות חברון. הביקור נערך לאור כוונות ממשלת ישראל לפנות משפחות יהודיות מבתיהם שהוקמו בשוק הסיטונאי שבפתח שכונת 'אברהם אבינו' בעיר. שני אוטובוסים יצאו בשעות הבוקר מכפר-חב"ד וירושלים לעבר העיר חברון, לביקור שתוכנן ואורגן ביוזמת שלוחי חב"ד בקריית ארבע-חברון.

הביקור נפתח בתפילה על קברה של הרבנית מנוחה רחל ע"ה - אם הישוב היהודי בחברון - הטמונה בבית הקברות האשכנזי העתיק שבעיר. שליח חב"ד בחברון הרב דני כהן נשא דברים בפני השלוחים וסיפר על ההיסטוריה של המקום, התפתחות ה'כולל' הפועל על קברה של הרבנית נ"ע, ועל המאבקים נגד בניית בית ספר ערבי בסמוך למקום.

משם פנו השלוחים לביקור ותפילה במערת המכפלה. הדרך למערכת המכפלה עברה דרך האתרים ההיסטוריים של חב"ד בחברון: 'בית שניאורסון', 'בית רומנו', 'בית הכנסת של האדמו"ר האמצעי', ועוד. הרב דני כהן הסביר לאורחים על ההיסטוריה החב"דית רבת השנים בעיר, ועל יחסם של אדמו"רי חב"ד לדורותיהם לישוב היהודי בחברון.

במערת המכפלה פגשו השלוחים ברב יהודה-לייב גרונר מזכירו של הרבי. בתום תפילת מנחה במקום קראו השלוחים פרקי תהילים לביטול גזירת הגירוש, ואמרו 'לחיים'. בתום התפילה פרצו השלוחים בשירה סופחת "עוצו עצר ותופר דברו דבר ולא יקום כי עמנו-אל".

ממערת המכפלה פנו האורחים לביקור בשוק הסיטונאי המיועד לגירוש, בו מתגוררות משפחות יהודיות מזה שנים רבות. השלוחים האזינו לדברים מפי דובר הישוב היהודי בחברון ר' נועם ארנון על המקום שנרכש לפי למעלה מ-200 שנה על-ידי יהודים, וכיצד הערבים בפרעות תרפ"ט, לאחר שטבחו ביהודים, גזלו את רכושם.

לפני עשר שנים נסגר השוק הערבי בצו ביטחוני של צה"ל, ובמשך שנים היהודים ביקשו להתגורר במקום, אך לא נענו. לפני 5 שנים שנרצחה התינקות שלהבת פס הי"ד נכנסו היהודים כתגובה לרצח להתגורר במקום, והשקיעו מאות אלפי דולרים, והפכו את החנויות העזובות לבתים יפים. במקום אף פועל 'כולל' אברכים 'רינת שלהבת' לזכרה של שלהבת הי"ד.

הוא ציין כי אין בכוונתם לנקוט במאבק אלים, וכי יש להפעיל לחצים על אישי ציבור, אנשי צבא, ואישי ממשל מחו"ל בכדי שהצבא ובית המשפט יסוגו מההחלטה לפנות את המשפחות היהודיות.

בתום התדריך במקום, פנו השלוחים להתוועדות חסידית בשכונת 'אברהם-אבינו' עם הרב יהודה לייב גרונר, נציג צעירי-חב"ד הרב אהרן פרוס, ושלוחי חב"ד בקריית ארבע-חברון: הרב ויקטור עטייה, הרב דני כהן, והרב יוסי נחשון.

להאזנה להתוועדות לחצו כאן
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
כלן הכבוד !
ג' שבט ה׳תשס״ו
כל הכבוד שצירפתם את ההקלטה של ההתוועדות.
המשיכו הלאה ותחזקנה ידיכם .
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.