מערכת COL | יום כ"ט טבת ה׳תשס״ו 29.01.2006

"באמצע הווידוי עלתה נשמתו של הרב כדורי בסערה"

כשנודע אמש (מוצאי-שבת) למקורביו של הרב יצחק כדורי זצ"ל שנשארו עוד דקות ספורות לחייו, מיהרו להכניס לחדרו מספר רבנים המקורבים אל הרב. אחד מהם, היה רב מרכז העיר ירושלים, הרב זאב-דב סלונים. בראיון מיוחד ל-COL הוא מספר על הרגעים האחרונים של הרב וגם מספר על שליחות מיוחדת שהתבקש מהרבי להעביר לרב כדורי.הראיון המלא - ב'כתבה המלאה'
"השתררה דממה בחדר". הרב סלונים. למטה: מסע ההלוויה * צילום: גיל יוחנן
חמשה-עשר איש, הורשו אמש (מוצאי-שבת) להיכנס לחדר, בו שהה זקן המקובלים, הרב יצחק כדורי זצ"ל שהלך לעולמו. בין הנוכחים, היה גם הרב זאב-דב סלונים, רב מרכז העיר ירושלים שנכנס לחדר מסיבות שונות, בין-היתר בגלל היותו בקשר רצוף עם אנשי צוות בית-הרפואה 'ביקור-חולים' ועם מקורביו של הרבי כדורי. כמו-כן הרב סלונים גם מוסר מידי שבת-קודש דרשה בבית-הכנסת בקומה התחתונה של בית-הרפואה.

בראיון מיוחד ל-COL הוא מספר היום, בקול נרגש, על הרגעים האחרונים של הרב כדורי ועל שליחות מיוחדת שקיבל מהרבי להעביר לרב כדורי.

רגעיו האחרונים

"לאורך השבת", מספר הרב סלונים, "ידענו שהמצב של הרב מאוד חמור. במוצאי-שבת, הרב ראובן אלבז, ראש-ישיבת 'אור-החיים' בירושלים, ביקש ממני לבוא אל החדר. 'אלו רגעיו האחרונים', אמר בקול-בוכים.

"נכנסתי אל החדר, בו שהו לערך חמשה-עשר איש. אני הבאתי איתי את 'ספר המנהגים' והצעתי לרב אלבז להגיד את נוסח הווידוי כפי שמקובל בחב"ד. מכיוון שהיה לחץ נורא וחשבתי שאולי יהיה כבר מאוחר, התחלתי להגיד את נוסח הווידוי לבדי.

"תוך כדי שאני קורא את הווידוי, השתררה דממה מוחלטת בחדר. נשמתו של הרב כדורי, עלתה בסערה השמיימה. מכיוון שלפי ההלכה אסור לקבוע זאת לבד, חיכנו עד שיבוא רופאו האישי של הרב , ד"ר קליינמן שקבע את פטירתו".

כידוע, לרב כדורי היו קשרי-ידידות מאוד טובים עם הרבי, דבר שניתן לראות ב'יחידות' אצל הרבי. לפני מספר שנים, התבקש הרב סלונים מהרבי להעביר מספר מילים לרב כדורי זצ"ל.

"אני רוצה לספר לכם", אומר הרב סלונים, "על דבר מופלא שאני עד לו אישית: לפני מספר שנים, קיבלתי פקס בבית מהמזכירות של הרבי.

"בפקס, נכתב שהרבי מבקש באמצעותי להעביר מספר מילים לרב כדורי. אני תיכף ומיד נסעתי לבית-המדרש שם הוא נמצא, וראיתי שהוא באמצע התפילה. ניגשתי אליו ולחשתי באוזנו את הדברים והוא הגיב מיידית על-כך, ללא השתהות".

"עשן טוב למלאכים"


הרב כדורי אושפז לפני שבועיים בבית החולים במצב קשה, וכמה שעות לאחר אישפוזו חלה החמרה במצבו. כבר עם אישפוזו, הרב הונשם והורדם. אמש הודיע בית החולים כי חלה הידרדרות נוספת במצבו, שהוגדר "אנוש". במשך השבוע סבל הרב מזיהום בדמו שנגרם כתוצאה מפטרייה וקיבל טיפול תרופתי אגרסיבי.

הידרדרות נוספת במצבו של הרב כדורי נרשמה ביום חמישי, כאשר בפעם השנייה אירעה קריסה של מערכות גופו. בשעות הערב הגיע אל בית-הרפואה יו"ר סיעת ש"ס, אלי ישי, ושהה בסמוך לחדרו. ברי בר ציון, מנהל בית-הרפואה 'ביקור-חולים', סיפר אתמול בערב: "הרב כדורי הגיע לפני שבועיים לבית החולים כשהוא סובל מדלקת ריאות חריפה וזיהום בדם. במהלך האישפוז ידענו עליות ומורדות, בשבוע שעבר הייתה אופטימיות זהירה מצד הרופאים. הוא קיבל טיפול מסור, אך עקב הצטברות של כשלים מערכתיים - הוא נפטר".

ד"ר יוסף קליינמן, רופאו האישי מזה 15 שנה של הרב ומנהל המחלקה הפנימית בבית הרפואה, אמר כי "מדובר באדם שחי בשלוש מאות - הוא נולד ב-1894 ונפטר כאשר הוא בן 112. ברור לכולם שאיש בגילו סובל ממקדמי ביטחון ירודים מאוד ולכן כל מחלה פוגעת בכל גופו.

"זה גם מה שקרה במהלך האישפוז, הוא סבל מזיהום דלקתי קשה בשתי הריאות. בבוקר שבת הוא סבל מדימום קשה לתוך הריאות ולא היה ניתן לחמצן אותן - זה למעשה הביא למותו. בכל שנותיו היה בריא, למרות שהיה מעשן. כאשר שאלתי אותו מדוע אתה מעשן הוא השיב – עשן טוב למלאכים".

הרב כדורי נולד בעיראק ועלה ארצה בגיל 17. גילו המדוייק נתון למחלוקות, ונע בין 104 ל-112. הוא למד בישיבת פורת יוסף בבירה והיה תלמידם של מקובלים שפעלו בירושלים של ראשית המאה הקודמת, ביניהם הרב סלמן אליהו, אביו של הרב מרדכי אליהו.

קטע וידאו: באדיבות אתר חסידות אורג: לחצו כאן
לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
ברוך דיין האמת
כ"ט טבת ה׳תשס״ו
זהו היגיעה זמן למשיחחחחחח!!!!!!
3.
דבר הרבי לרב
כ"ט טבת ה׳תשס״ו
הרבי תמיד דורש מיהודי מקסימום:מהרב כדורי דרש להשפיע על כל כדור הארץ!! לא פחות!!! נדרוש מעצמנו מקסימום ונשפיע כבר על העולם נראה לרבי שאנחנו כאן בכל הכח עושים משפיעים ומשלימים כבר את העבודה מ ה ר
4.
אנא דייק
א' שבט ה׳תשס״ו
אולי הרב סלונים יכול לומר מתי בדיוק היה הסיפור ולא סתם לדבר באוויר. סיפור מהרבי צריך להיות מדויק.
5.
חבל שאבד
ד' שבט ה׳תשס״ו
הרב כדורי זצל
ברוך דיין האמת
6.
לא טוב
ט"ו שבט ה׳תשס״ו
אומרים שלא סתם צדיק נפטר יש משהו בדבר
יכול להיות שנפלה עלינו גזרה והוא לקח את העונש.
ברוך דיין האמת
7.
זקן המקובלים אבד
ט"ו שבט ה׳תשס״ו
זקן המקובלים הלך לבית עולמו
במוצשק עליו השלום
זצוקלה זכותו תגן עלינו אמן.
ואמן נראה משיח צדקנו במהרה בימנו ונגאל .
כעת מי יהיה יורשו של זקן המקובלים ?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.