מערכת COL | יום כ"ז טבת ה׳תשס״ו 27.01.2006

חב"ד נגד חמאס

בראיונות לכלי תקשורת, שלוחי חב"ד בארה"ב שומרים על עמדות תקיפות שיש לקחת נגד החמאס, ארגון הטרור הפלסטינאי שאחראי לרציחתם ופציעתם של אלפי יהודים בישראל. "טרוריסט שלובש עניבה וחליפה הוא עדיין טרוריסט", אומר הרב חוני וואגל מדלוור. דיווח מלא ב'כתבה המלאה'
חב
השליח הרב משה-זאב פיזם משדרות עם טיל 'קאסם' ששוגר על-ידי החמאס * ארכיון

דאגה רבה בישראל ובקהילה הבינלאומית מניצחון נציגי החמאס בבחירות השבוע לפרלמנט הפלסטינאי. ישראל הבהיר כי לא תקיים כל מגע עם ממשלה שבה יכהנו אנשי חמאס, וקראה לוושינגטון, לונדון ומצרים לדרוש מהחמאס להתפרק מנשקו ולבטל את האמנה הקוראת להשמדת ישראל.

בקהילות יהודיות עקבו בחשש בניצחון המוחץ על החמאס, ארגון הטרור שגרם להרג, אבדון וצער באלפי בתים יהודיים בישראל. בעוד שמספר אישים יהודיים קראו לממשלת ישראל להתפשר ולעמוד בקשר עם ממשלת חמאס, שלוחי חב"ד נותרו עיקשים בדעה כי זו תהיה ניצחון לטרור.

"ללכת לשולחן משא-ומתן עם אנשים שרוצים את השמדתך זה לא מקובל לחלוטין, והעולם חייב להבין ולכבד את זה", אמר השליח הרב שלום סימנט, מנהל בית-חב"ד בבוינטון-ביץ', פלורידה.

"הם נוטפים דם. יש אלפים בישראל שסובלים מידי יום מהרשע שלהם", אמר השליח הרב חוני וואגל, מנהל בית-חב"ד דלוור בניו-ג'רזי. הרב וואגל טוען כי הניצחון של חמאס בבחירות הוא בעיה כלל עולמית: "טרוריסט שלובש עניבה וחליפת שלושה חלקים הוא עדיין טרוריסט".

היו שראו בניצחון גורם ישיר על תוכנית הגירוש מחבל עזה.

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו סיפר כי התריע כבר לפני כשנה וחצי על התחזקות החמאס: "התרעתי שמדיניות ההתנתקות תביא לעליית החמאס ולהיחלשותו של אבו מאזן - ולצערי כך קרה".

אולם לדעתו של השליח הרב מענדי קיבמן, מנהל בית-חב"ד במילפורד במסצ'וסטס, תוצאות הבחירות הראו מציאות ללא שינוי. "זה לא טוב ולא רע", הוא אמר לעיתון מקומי. "זה מגלה מה שבאמת קיים. בעשר שנים האחרונות, לפי דעתי, היה רושם מקובל כי הפלסטינאים רוצים ופועלים למען שלום. אבל הבחירות האלה מוכיחות שלא כולם רוצים שלום".

את הניצחון הגורף, הרב קיבמן הסביר בכך שהחמאס היה יותר אטרקטיבי לבוחרים, מכיוון שיש לו מערכת משומנת ומצטייר פחות מושחת מארגון הפת"ח.

הרב קיבמן נותר סקפטי לאפשרות שהחמאס ישנה את המדיניות האנטי-ישראלית, ואמר כי אפילו אם החמאס כן יתמתן זה לא ישנה הרבה. "רבים מהם שהיו רוצים מדינת פלסטין ללא ישראל".

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
חבד לא יכולה לשבת בחיבוק ידיים
כ"ח טבת ה׳תשס״ו
זה הזמן וזו השעה שאנחנו חסידי חבד צריכים לעמוד ולהתריע על מה שקורה כאן בלי קשר לפוליטיקה צא"ח צריך לצאת למבצע ענק שימנע מקדימה לקחת את השלטון כי הם הולכים להביא לחורבנה של ארץ ישראל והאם אנחנו חסידי חבד נשב ונשתוק ונתן לרכבת הזאת לרוץ קדימה יש בכוחינו למנוע מהאנשים האלו שהביאו עלינו את אוסלו לקחת את הבחירות האלה חייבים להתעורר אחרת יהיה מאוחר
2.
חסידי חב"ד
כ"ט טבת ה׳תשס״ו
מה פתאום? תפקיד חדש לחב"ד?
3.
shocking
כ"ט טבת ה׳תשס״ו
its shocking to see that shluchim don say the open truth that even without chamas we cant deal with the arabs basicly the shluchim should of said clearly the rebbes shito that when we nigoshiate more terror happens
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.