מערכת COL | יום כ"ז טבת ה׳תשס״ו 27.01.2006

קנצלרית גרמניה: אני מודעת לנוכחות של חב"ד

קנצלרית גרמניה אנג'לה מרקל אמרה כי היא "מודעת מאוד" לפעילות החשובה של שלוחי חב"ד במדינה. בשיחה עם שליח חב"ד בוושינגטון, הרב לוי שם-טוב היא שמעה על הגידול המרשים בעשור האחרון, וביקשה שיתוף-פעולה עתידי בנושא. ביום ראשון היא תגיע לישראל. דיווח מלא ב'כתבה המלאה'
קנצלרית גרמניה: אני מודעת לנוכחות של חב
השליח הרב לוי שם-טוב עם ראש-ממשלת גרמניה החדשה
וושינגטון ערכה לפני שבועיים קבלת-פנים יוצאת-דופן לקנצלרית גרמניה החדשה, הגב' אנג'לה מרקל. הסיבה: היא פרו-אמריקנית מובהקת, בניגוד לממשל הקודם. מרקל, שמונתה לתפקיד באוקטובר, ערכה שורת פגישות עם אישי ממשל בכירים, קובעת את הטון בין שתי המדינות לשנים הקרובות בתחום המדיני-עולמי.

באמצע הביקור הממלכתי, מרקל פגשה את הרב לוי שם-טוב, מנהל ידידי ליובאוויטש בארה"ב ושליח חב"ד בוושינגטון, הידוע בקשריו הטובים. הוא הודה לה על הסיוע בהחייאת החיים היהודיים לאחר השואה האיומה, והתמיכה הבלתי-מותנית בישראל.

באחרונה, הרב שם-טוב ערך יחד עם שגריר גרמניה בארה"ב וולפגנג אישינגר אירוע מיוחד לציון החיים היהודיים המחודשים בגרמניה. ראשי ארגונים יהודיים ופעילים רבים השתתפו באירוע בבית שגרירות גרמניה בוושינגטון, שכלל נאומים, עדויות ושיחות דיון איך קהילות בעשרות ערים בגרמניה מוקמות מחדש, וכיצד ניתן יהיה לחזק את המגמה.

הרב לוי שם-טוב סיפר למרקל, ראש-הממשלה הגרמנית, על הגידול המהיר בפעילות חב"ד בגרמניה בעשור האחרון. מידי שנה נוספים שלוחים, רבני חב"ד, הבאים להתגורר בערי גרמניה ולחזק את הקשר של יהודים עם יהדות. הם יישארו במדינה לצמיתות לפי רצונו של הרבי מליובאוויטש, נאמר לה.

בתגובה, הגב' מרקל אמרה כי היא "מודעת מאוד" לפעילות החשובה הזו.

היא הפגינה חיוביות, הודתה על הדברים, וביקשה לשוחח שוב בנושא שיתוף-פעולה עתידי עם הרשת הגדולה של שלוחים במדינתה. ל-COL נמסר כי במהלך קמפיין הבחירות לראשות הממשלה מטעם המפלגה השמרנית, הגב' מרקל פגשה במספר שלוחי חב"ד.

הרב שם-טוב ניצל את המפגש לדווח על פעילות חב"ד בעולם גם לשרי החוץ האמריקאיים לשעבר - קולין פאוול והגב' מדליין אולברייט, הכלכלן היהודי אלן גרינספאן, סנטורים וחברי קונגרס נוספים.

במרכז השיחות עם בכירים במזכירות המדינה עמד התקיפה הרצחנית בבית-כנסת חב"ד 'בלשוי ברוינא' במוסקבה, בה נפצעו שמונה איש. הרב שם-טוב עודד את הבכירים לעמוד בקשר עם השלוחים ברוסיה, העומדים בראש קהילות ומוסדות חינוך ברחבי המדינה.


הקנצלרית בביקור ראשון בישראל

הקנצלרית תערוך ביום ראשון ביקור בישראל, לאחר יותר מחמש שנים שראש-ממשלה גרמני ביקר בישראל. היא תפגוש את ממלא-מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט. ותבקר במוזיאון השואה החדש של "יד ושם" בירושלים.

דוברה של מרקל, אולריך וילהלם, אמר שהביקור תוכנן כבר מזמן ובמקור נקבע לדצמבר. לדבריו זהו צעד מסורתי של מנהיגים חדשים. "ההכרה בזכות הקיום של ישראל ובזכותה לביטחון נשארים אבן יסוד בלתי הפיכה במדיניות החוץ של גרמניה", אמר.

הביקור האחרון של קנצלר גרמני בישראל היה באוקטובר 2000. אז ערך הקנצלר לשעבר גרהרד שרדר, שהפסיד בבחירות האחרונות למרקל, ביקור בין יומיים בירושלים. מאז ביקרו בישראל שני נשיאים גרמניים: ביוני 2003 ביקר כאן הנשיא דאז, יוהנס ראו, שמת ביום שישי. לפני כשנה הגיע לישראל הנשיא הנוכחי, הורסט קוהלר, שנאם במליאת הכנסת.

הנשיא קוהלר זכור כמי שאירח את מסיבת חנוכה של חב"ד בוושינגטון, בעת כהונתו כמנהל הקרן המוניטרי הבינלאומי.
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
זו ממש תופעה
כ"ז טבת ה׳תשס״ו
לחסיד הזה יש קשרים ועושה כבוד לחב"ד ברמות שלא יאמנו.
אשריך
2.
rEB lEVI
כ"ז טבת ה׳תשס״ו
Keep up the the great work

Look what a little boy in NE Phily can accomplish!!!!!!!!

Your clasemate from yesteryears

Noach Simcha
3.
Where can i get the Original Picture
כ"ח טבת ה׳תשס״ו
4.
To 3
כ"ט טבת ה׳תשס״ו
This is Rabbis Shemtovs e-mail: [email protected]

Good luck there in Germany.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.