מערכת COL | יום כ"ו טבת ה׳תשס״ו 26.01.2006

"קידוש השם כזה גדול אי-אפשר לצפות"

בעיתון 'מקור ראשון' שיוצא מחר, מתראיין הזמר גד אלבז. במהלך הראיון מספר גד על ההופעה שקיים בבית-חב"ד מיאמי. "בשביל האירוע הם הפכו ארבע מסעדות לכשרות. בקהל היו 20 אלף יהודים, ועוד 15 אלף גויים", הוא סיפר. לסיפור המלא
"מצד אחד עץ אשוח ומצד שני חנוכייה". אנשי חב"ד וגד אלבז (עם הגיטרה)
הנתיב השני של אלבז בתפוצות קשור לאולפני 'יוניברסל' שבאורלנדו, העורכים מדי סוף שנה אזרחית את ה'יוניברסל כריסטמס', ובשנה האחרונה החליטו לערוך מחווה ליהודים ולהרים את פרויקט 'יוניברסל חנוכה'. על מנת לארגן מופע כזה בנר ראשון של חנוכה, פנו מהאולפנים לאנשי חב"ד וביקשו לצפות בקלטות של כל האמנים הבולטים מישראל, ובעקבות הכתבה ההיא בוושינגטון פוסט - גם בדי-וי-די של גד אלבז.

אנשי יוניברסל צפו בתקליטורי הופעות של מספר זמרים ובסופו של דבר, מבין כולם, נבחר אלבז בתור האמן המרכזי.

"הייתי בהלם כשבישרו לי על זה", הוא משחזר. "בשביל האירוע הם הפכו ארבע מסעדות לכשרות. בקהל היו 20 אלף יהודים, ועוד איזה 15 אלף גויים שבאו והסתכלו על המעמד. זה היה משהו גרנדיוזי שלא חלמתי עליו, ואז, בתוך גשם זלעפות, גם התרחש נס גדול: מאחורי הבמה המרכזית שלי הוצבה במה קטנה שבה היתה אמורה להופיע להקה אמריקנית עם סולן יהודי בשירי כריסטמס.

"מהבמה המרכזית כולם היו אמורים לעבור, בסיום ההופעה שלי, לבמה הקטנה. בהמשך, בגלל הגשם, ביטלו את שירי הכריסטמס. ראיתי את זה כנס, כי הערכתי שיבטלו בכלל את המופע שלי, אך הגשם רק גרם לביטול הכריסטמס.

"אנחנו אנשים עם אמונה, שמחכים עד לדקה ה-99, לכן לא ביטלנו. אמרתי 'זה תלוי בהשם, אם יהיה גשם – לא יהיה מופע'. קידוש השם כזה גדול אי אפשר לצפות, כשמצד אחד עץ אשוח ומצד שני חנוכייה. אבל מה הקב"ה עשה? לא ערבב בין קודש לחול. ראית שם כושים, גויים גמורים, באים ורוקדים את השיר שלי, 'הלילה זה הזמן'. אפילו בארץ לא רואים דברים כאלה".

(באדיבות 'מקור ראשון')
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.