מערכת COL | יום כ"ה טבת ה׳תשס״ו 25.01.2006

התנכלות לבית כנסת חב"ד בראש פינה

התנכלות של גורמים עויינים נרשמה בימים האחרונים נגד בית הכנסת המופעל על-ידי בית חב"ד בראש פינה בהנהלת השליח הרב שלמה ברקוביץ'. העיתוי להתנכלות אינו מקרי: בסוף השבוע יתקיימו דיונים לאישור תקנון בית הכנסת שנמסר בשעתו על-ידי המועצה המקומית, אך נמצא באחריות עמותת השיחזור של ראש פינה העתיקה.המשך הכתבה ותגובת הרב ברקוביץ' ב'כתבה מלאה'
התנכלות לבית כנסת חב
ראש פינה העתיקה. מימין: הרב שלמה ברקוביץ'
הטענות שהועלו היו נגד קיום התוועדויות במקום, הצבת קופת צדקה, ו"ההשתלטות" על ה'ספא' והפיכתה למקווה טהרה. ל-COL נודע כי אנשי עמותת השיחזור מבקשים להפוך את בית הכנסת, שנבנה על-ידי הברון רוטשילד למוזיאון ציבורי בו יאלצו לשלם כסף המבקרים בו.

הרב ברקוביץ' סיפר ל-COL כי מדובר בקבוצת אנשים מתוסכלים המעבירים את זמנם בכתיבת תגובות נגד בית הכנסת בפורומים שונים באינטרנט. "בית הכנסת משמש ציבור רחב מכל הזרמים והדעות, ובכללם אורחים דתיים רבים שמתארחים בצימרים הרבים בישוב. כל אחד מתקבל בשמחה ובאהבה. מאחר וקהילת ראש פינה היתה דתית בראשיתה, נמשכת התפילה גם היום ברוח זו.

"כפי שנהוג בכל בתי הכנסת לאחר תפילת שחרית בשבת מתקיים קידוש, מוגש כיבוד קל ונאמרים דברי תורה. בית הכנסת עמד נעול ושומם במשך עשרות שנים. חידוש התפילות והלימוד הכניסו רוח חדשה במקום כפי רצונם של מייסדי הישוב".

על הטענה כי חב"ד השתלטה על ה'ספא' והפכה אותה למקווה טהרה הגיב הרב ברקוביץ' כי "היו אנשים שביקשו להפוך את המקום ל'ספא' אך התורמת שתרמה את המקווה התנתה כי המקום יופעל "בהתאם לגדרי הצניעות". הצענו להפעיל את המקום בשעות נפרדות לנשים ולגברים, אך התושבים לא הביעו התעניינות, והמועצה העבירה את המקום לאחריותנו".
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
ר שלמה חזק ואמץ
כ"ה טבת ה׳תשס״ו
ר שלמה חזק ואמץ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.