כתב רכב COL
|
יום ה' אב ה׳תשפ״ה
30.07.2025
גדול, מרווח ועוצמתי: הצטרפו לסיבוב על טויוטה היילנדר
הרבה זמן חיכינו להזדמנות לבחון את טויוטה היילנדר. משך שנים שזה נמנע מאיתנו בגלל שההיילנדר נמכרה כאן על ידי יבואניות מקבילות בלבד, ולאחר מכן כי היא פשוט נחטפה ולרשות היבואנית טויוטה כמעט לא היה רכב מבחן פנוי. אבל כמו כל דבר טוב, גם זה קרה בסוף

ההיילנדר היא מכונית יוקרתית. זהו רכב 7 מקומות גדול, מרווח, עוצמתי. לא עוד ג'יפון 7 מקומות להמונים, סטייל מיצובישי אאוטלנדר או סקודה קודיאק. היא משהו ברמה אחרת לגמרי - גם מעל קיה סורנטו או יונדאי סנטה-פה, שרואות עצמן, באופן חד-צדדי כמי שראויות להימנות איתה על אותו סיגמנט.
המתחרות האמיתיות שלה, אם כי לדעתי הן פחותות בכמה פרמטרים הן קאדילק XT6 או שברולט טראוורס. שתי מתחרות אחרות, שוות יותר, הן היונדאי פליסייד והפורד אקספלורר, אבל להיילנדר פלוס משמעותי: הוא טויוטה, והוא היברידי.
משך שנים ארוכות, למרות שנחטפה בשווקים בצפון אמריקה, ההיילנדר לא הגיעה לארץ. היא הותאמה מראש לשוק האמריקאי ולא יועדה לייצוא, ומשכך רק עשור אחרי שהחלה להופיע בארה"ב הגיעה ההיילנדר לכאן. תחילה זה היה בייבוא אישי או מקביל, בעיקר מצד אמריקאים עשירים אוהבי פינוק, ומאוחר יותר הבינו בטויוטה ישראל ובסניפים שלהם במדינות אחרות שכדאי לייצא אותה בצורה מסודרת והתאימו אותה לכזו שתתמודד עם תו התקן האירופי.
ההיילנדר מציגה מראה נהדר ומשובב נפש, ולזאת מוסיפים הגובה, המראה האגרסיבי, הגריל הגדול מלפנים וחישוקי גלגלי המגנזיום.
כניסה פנימה מגלה סלון, לא פחות, והוא מאוד נוח. אלו לא עוד מושבים מעור או דמויי עור שהנוחות שלהם ניתנת לפרשנות. זה ממש סלון. איטליה במיטבה. לכם נשאר רק להתרווח. גם יושבים בוגרים שיתמקמו בשורה השלישית יקבלו מושבים נוחים ומרווחים ולא יצטרכו לסבול ולהצטופף.
תא הנוסעים נראה תואם לטויוטה קאמרי, וזה אומר שהמראה שלו עשיר ומרשים, בגוונים אפורים נעימים לעין, אך ההגה שלו נראה ומרגיש קשוח. הוא דומה יותר בסגנונו ובהרגשתו ללנד-קרוזר יותר מאשר לקאמרי. וזו לא ביקורת, זה נועד להראות שבטויוטה רצו לשדר את ההרגשה הג'יפאית גם פנימה.
האבזור כאן נרחב, הן בצד הבטיחותי והן בחלק של מערכות שונות שנועדו להקל על חיי הנוסע או למצות את ההנאה שלו מכלי הרכב. הוא מגיע עם גג נפתח גדול ומרישם, איתות שטח מת במראות הצד, מערכת 'קרוז קונטרול', בקרת שיוט אדפטיבית, אזהרת סטיה מנתיב, תיקון סטיה אקטיבי, מושבים קדמיים חשמליים ועם כיוונון לפי זיכרון.
ההיילנדר מונע במערכת הנעה היברידית, חסכונית ומתקדמת, המשלבת בין מנוע בנזין למנוע חשמלי, ומעניקה הספק כולל של 248 כוחות סוס, עם תצרוכת דלק ממוצעת של כ-15 קילומטרים לליטר - נתון מצוין ביחס לרכב בגודל כזה. תיבת ההילוכים הרציפה עובדת בצורה חלקה, והתנהגות הכביש מרשימה: למרות שמדובר ברכב גדול, הוא מתנהג ביציבות, עם שקט פנימי מרשים וספיגת מהמורות טובה. מערכת המתלים מכוילת לנוחות, והנסיעה בעיר ובכביש בין-עירוני כאחד רגועה ומכובדת.
גם היכולות בשטח קל בהחלט טובות, עם מרווח גחון מספק, מערכת הנעה חכמה, ומצב נהיגה ייעודי לשטח.
מן הראוי לציין גם את איכויות הבנייה וההרכבה כפי שמצופה מטויוטה, המביאות בחיקן אמינות מוכחת, תחזוקה פשוטה ומוניטין שאין עליו עוררין.
עוד בסעיף הנסיעה כדאי לציין שמדובר ברכב המצליח להעניק לנהג תחושת ביטחון, נוחות ושליטה מלאה, גם בתנאי מזג אוויר קשים וגם בנסיעות ממושכות, מה שמהווה כמובן תוצאה ישירה של הקפדה. על איכות חומרים, בידוד רעשים והרכבה מוקפדת.

הוסף תגובה
0 תגובות