מערכת COL | יום כ"ג טבת ה׳תשס״ו 23.01.2006

נחנכה ספרייה ניידת להפצת תורת החסידות

הערב התכנסו עשרות חסידים השותפים לארגון תורת חב"ד, לחנוכת ספרייה ניידת להפצת תורת החסידות בישיבות ההסדר ברחבי הארץ. בזה אחר זה עלו הנואמים ששיבחו את הארגון והעומד בראשו, הרב משה שילת. "זהו שלב חדש בהפצת המעיינות", הגדיר את הספרייה הרב זלמן גופין * "יש לארגון הצלחה למעלה מן המשוער", אמר בהתפעלות אברך מישיבת 'שעלבים' * אורח הכבוד: מזכיר הרבי, הרב יהודה קרינסקי ובנו * סקירה מלאה, מלווה בגלריית תמונות מהאירוע - ב'כתבה מלאה'מאת: חיים ברון, צילום: מאיר דהן הקלטה מלאה מהאירוע - ב'כתבה המלאה'
נחנכה ספרייה ניידת להפצת תורת החסידות
ענף חדש בהפצת המעיינות. המשתתפים בכינוס. נואם: הרב משה שילת
מטרת ההתכנסות, הייתה חנוכת ספרייה-ניידת להפצת ספרי תורת חסידות בקרב תלמידי הישיבות, אך היה זה גם ערב הצדעה מרשים ומכובד לארגון 'תורת חב"ד לבני הישיבות', בהנהלת הרב משה שילת. בכינוס השתתפו חסידי חב"ד שנוטלים חלק בארגון, לצד שולחנות ערוכים.

נתרם לכל פרויקט

פתח והנחה את הערב הרב שילת שציין בתחילת דבריו את הרב הלל-דוד קרינסקי שתורם רבות לארגון: "הפעם הראשונה", סיפר הרב שילת, "שפגשתי את הרב קרינסקי, היה זה לפני חמש שנים. באותה פגישה, הצגתי בפניו סדרה של שיעורים בישיבות 'הסדר' והוא הגיב: 'משה, זה טוב, אבל צריך גם להוציא חוברת' ולמעשה לזכותו נזקף ההוצאה-לאור של החוברת 'מעינותך'. כשדברתי איתו על רכב שיפיץ את ספרי תורת החסידות, הוא אמר: 'יהיה רכב גדול, יפה וחדש'".

במהלך נאום הפתיחה, סיפר הרב שילת על מטרת הספרייה המחולקת לשלוש: "ראשית, לכל ישיבות ההסדר תינתן אפשרות להשאיל ספרים של חסידות וסיפורי חסידים. שנית, מכירת ספרי חסידות בהשתתפות קרן 'יד-יוסף'. שלישית, הקרנות מראות-קודש מהרבי על-גבי מסך וידאו שמותקן בספרייה".

על הניצנים הראשונים של הספרייה, המשיך וסיפר הרב שילת: "הייתי השבוע, עם הרכב, בישיבת צאנז בנתניה. איך שהגעתי, צבאו עשרות-רבות של בחורים על הרכב ואמרו שהם רוצים להיות ראשונים בסבב בקרב הישיבות"...

הזמן המתאים

הנואם הראשון שהוזמן לדבר, היה הרב שניאור-זלמן גופין, 'משפיע' ראשי בישיבת 'תומכי-תמימים' המרכזית בכפר-חב"ד שדיבר בתחילה על עניין הפצת תורת החסידות. "לנו יש את הכוח להפיץ ולהדריך", אמר.

במהלך נאומו שיבח את הרב משה שילת ואמר כי הוא רואה מקרוב את התמסרותו, כאחד שמוסר שיעורים בישיבות שונות. "זה ענף חדש בהפצת של הפצת המעיינות", אמר הרב גופין, "דווקא בזמן הזה שלב בלבול בקרב הרבה צעירים, זה הזמן לגלות בפניהם את תורת החסידות". בסיום דבריו קרא לציבור להשתתף בנושא זה: "אין לשער את גודל העניין", אמר.

לאחר הוזמן לדבר, הרב מנחם-מענדל גלוכובסקי, רבה של קהילת חב"ד ברחובות שפתח את דבריו במילים: "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה שזכינו לחנוך עוד שלב של הפצת המעיינות".

הרב גלוכובסקי העלה על נס את ההתגייסות של כולם לארגון זה: "כשכולם פועלים ביחד, כל אחד בתחומו, אזי יש את העניין של 'ברכנו אבינו כולנו כאחד'. אני זכיתי לראות את הפעילות בשטח לפני שנה בגוש-קטיף בהתוועדויות שונות ורואים את הצימאון לחסידות ואני שומע את זה גם מחבריי שמוסרים שיעורים וזה מאוד מפתיע כל הצימאון וברוך-השם רואים את זה בכל החוגים".

הגיליון הכי טוב שנכתב אי-פעם

נועם, נכדו של הצלם פריידין, מחשובי האברכים הלומדים בישיבת 'שעלבים' סיפר על הארגון כ"אחד מפנים": "יש לתורת חב"ד הצלחה למעלה מן המשוער" אמר בהתפעלות. אני מדבר עם חבר'ה מהישיבה והם כל-כך נהנים מההתוועדויות והשיעורים. אחד הדברים שמאפיינים את הארגון זה רצינות ויסודיות".

בשלב זה עבר נועם לדבר על הגיליון 'מעינותך': "זהו העלון הכי טוב שנכתב לבני הישיבות", אמר נועם וסיפר סיפור שמשליך על הכלל, כהגדרתו. "יש אצלנו אברך בעל מידות שלומד ברצינות. אבל חסידות הוא לא למד אף-פעם. לפני מספר חודשים, הוא נתקל בגיליון 'מעיונתך' וקרא את מאמרו של ה'חוזר' הרב יואל כהן והיה אחוז התפעלות. 'איפה הייתי עד היום'? הוא שאל את עצמו וביקש ממני להשיג לו את כל הגיליונות הקודמים של 'מעיונתך'".

"בעל השמחה", הרב הלל-דוד קרינסקי, הביא מכתב של הרבי שנוגע בימים אלו של כ"ד טבת אודות הפצת החסידות והפצת המעיינות.

הנואם האחרון שסיים את מסכת הנאומים, היה מזכירו של הרבי ויו"ר המרכז לענייני חינוך, הרב חיים-יהודה קרינסקי. הרב קרינסקי נשא את דבריו באידיש. במהלך דבריו, שיבח את הפעילות בקרב תלמידי הישיבות, ואמר כי ללא ספק הפצת מעיינות זו מוסיפה נחת-רוח לרבי.

ספרייה ההשאלה נתרמה לעילוי נשמת הרב אהרן משה טננבוים ע"ה. חנות ספרים במחירים מולים הינה בתמיכת "כולל יד יוסף" של הרב ערן אוסטנפלד לע"נ אביו יוסף ז"ל.

להקלטה בלעדית מהאירוע לחצו כאן 
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
הבן אדם לא מפסיק להפתיע!!!
כ"ג טבת ה׳תשס״ו
פשוט אדיר!!!!
2.
Shehecheyanu
כ"ד טבת ה׳תשס״ו
incredible work. kol hakavod. ken yiru vken yaasu
3.
אין לי מילים
כ"ד טבת ה׳תשס״ו
כל הכבוד !!
תמשיכו בעבודה החשובה כ"כ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.