מערכת COL | יום כ"ג טבת ה׳תשס״ו 23.01.2006

בית כנסת קהילתי כמרכז לפעילות חב"דית - בעד ונגד

ברחבי הארץ פועלים שלוחים רבים המפעילים בתי כנסת קהילתיים בהם נערכים פעילות חב"דית רגילה לכל דבר. המושב הראשון של כינוס השלוחים השנתי של צעירי-חב"ד עסק בשאלה כיצד להפוך בית כנסת קהילתי למרכז לפעילות חב"דית. השלוחים דנו כיצד להפוך את בתי הכנסת למנוף לפעילות בית חב"ד, על 'התנחלות' חב"דית בבתי כנסת, על התנהלות חב"דית זהירה בתוך קהילה "רגילה", ועל זיהוי הפוטנציאל להקמת או החייאת בית כנסת וביסוס קהילה. להמשך הכתבה וגלריית תמונות ב'כתבה מלאה'
בית כנסת קהילתי כמרכז לפעילות חב
(צילום: שרון מתתיהו)

אחדים מהשלוחים הזכירו כי ישנם בעיות לא פשוטות בפעילות מתוך ובמסגרת בתי כנסת קהילתיים, כאשר חלק מהקהל אינו מוכן לקבל את מרות השליח, ופועל נגדו. הם ציינו כי במקרים מסויימים כדאי לפעול כבית חב"ד רגיל עם כל הקשיים שבדבר.

את המושב הנחה הרב אריאל גורן מנהל בית חב"ד בשכונת חתני פרס נובל שבמערב ראשל"צ ורב בתי הכנסת בשכונה. הרב גורן סיפר על התחלת פעילותו בשכונה, וכיצד שני בתי כנסת מפוארים (אשכנזי וספרדי) עמדו מוכנים במרכז השכונה לאיכלוס. תושבי השכונה, ובניהם הרב גורן הקימו עמותה ופנו לעיריית ראשל"צ בבקשה לקבל את ניהול המקום. העירייה אישרה את הבקשה, והרב גורן מונה לרב בתי הכנסת, ומאז הוא מקיים במקום פעילות מגוונת עם אנשים, נשים, וטף.

השלוחים דנו כיצד להפוך את בתי הכנסת למנוף לפעילות בית חב"ד, על 'התנחלות' חב"דית בבתי כנסת, על התנהלות חב"דית זהירה בתוך קהילה "רגילה", ועל זיהוי הפוטנציאל להקמת או החייאת בית כנסת וביסוס קהילה. אחדים מהשלוחים הזכירו כי ישנם בעיות לא פשוטות בפעילות מתוך ובמסגרת בתי כנסת קהילתיים, כאשר חלק מהקהל אינו מוכן לקבל את מרות השליח, ופועל נגדו. הם ציינו כי במקרים מסויימים כדאי לפעול כבית חב"ד רגיל עם כל הקשיים שבדבר.

הרב משה אוירכמן המפעיל חמישה בתי כנסת חב"ד ברחבי קריית מוצקין סיפר כיצד החל להשתלב בבתי הכנסת, בארגון התוועדויות וקידושים, עד לבחירתו לחבר ועד בית כנסת, וכרב בית הכנסת הגדול. הרב אוירכמן העניק מנסיונו העשיר וחילק 'טיפים' לשלוחים הרבים.

הרב יהודה בוטמן רב קהילת 'עונג שבת' ברמת השרון ומנהל בית חב"ד בעיר סיפר אף הוא על ההצלחה הרבה שבפעילות דווקא כשהיא מגיעה באמצעות "המרכזיים הקהילתיים" שאינם נתפסים כסקטוראליות כי אם בתי כנסת של כל הציבור.

במהלך המושב נערך דיון מרתק בין השלוחים שהעלו שאלות שונות ומגוונות על החסרונות והמעלות שבפעילות מתוך "מרכזיים קהילתיים" לעומת הפעילות בבתי כנסת של בתי חב"ד.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
איגוד בתי כנסת העולמי
כ"ב שבט ה׳תשס״ו
איגוד בתי הכנסת העולמי מעודד פעילות יהודית - חברתית בבתי הכנסת.
http://hagabay.net
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.