מערכת COL | יום כ"ג טבת ה׳תשס״ו 23.01.2006

מבית-ספר יוקרתי למוזיקה לחסידות חב"ד

בעקבות מסע הופעות של הזמר החב"די, דניאל זמיר, במספר מקומות ברחבי העולם, מביא עידן יוסף את סיפור חזרתו בתשובה של דניאל ומספר כיצד הגיע מבית-ספר יוקרתי למוזיקה לחסידות חב"ד לסיפור המלא
מבית-ספר יוקרתי למוזיקה לחסידות חב
"ניגון יהודי אותנטי". זמיר
מאת עידן יוסף

דניאל זמיר
, סקסופוניסט, גדל כנער חילוני תל-אביבי. בסוף כתה ט' עזב את לימודיו בתיכון העממי ועבר ללמוד בבית הספר לאומנויות "תלמה ילין" בתל-אביב, בית-ספר שמקרבו יצאו עשרות אמנים ושחקנים ידועי שם בארץ. דניאל, שניחן בכישרון נדיר למוזיקה, נכנס ללמוד במגמת ג'אז אותה אהב. את כל מרצו וכוחו השקיע במגמה ואף קצר הצלחות רבות. בסיום כתה י"ב קיבל תעודה והחל לנגן ג'אז על סקסופון ולכתוב יצירות בעצמו על פסנתר.

כשהגיע לגיל גיוס, הוא עמד בדילמה לא פשוטה. לדידו אסור היה לשרת בצבא הכיבוש הישראלי, מה גם שקינן בו רצון עז לקצור את פירות ההשקעה הארוכה שלו בלימודי הנגינה. מאידך-גיסא - משפחתו לחצה עליו להתגייס. לבסוף התגייס בלית ברירה, אך לאחר תקופה קצרה הצבא בעצמו פטר אותו לדרכו...

לאחר הצבא, מתוך רצון לפתח את הצד המוזיקלי שבו העתיק מגוריו לארה"ב, שם למד ב"New School Of Music"- בית ספר יוקרתי למוזיקה בניו-יורק.

בעת תהליך היצירה המוזיקלית התוודע זמיר לעובדה שכוח פנימי בלתי מוסבר מושך אותו דווקא לכיוונים מוזיקליים עם ניואנסים יהודיים. צלילים אלו היו שונים מאלו עליהם גדל זמיר ועל כן התוצאה הייתה מפתיעה ביותר, או כפי שצוטט זמיר בראיון ישן: "מבלי שהתכוונתי לכך, היו היצירות יוצאות עם ניגון יהודי אותנטי... והייתי נבוך ומופתע מאיפה זה מגיע אלי".

בשלב מסוים של נגינת חייו אף מצא ביהדות את התשובה לחיפושיו הרוחניים אחר משמעות הקיום הפיזי בעולם. המסע הרוחני-מוזיקלי של זמיר נמשך שנים אחדות ובסופו של התהליך הצטרף לזרם חסידות חב"ד העולמי.

טריו של פיוז'ן

הוא חלק מטריו (שלישייה) ומופיע בסופר גרופ "עד מתי". שני הוירטואוזים המוזיקליים שלצידו, נחשבים גם כן לעילוי בתחומם ולכל אחד מחברי הטריו יש סיפור אישי מרתק.

זמיר ניגן עם אחד מגדולי נגני הג'אז ואף הקליט בלייבל שלו, "צדיק", שלושה אלבומים מצליחים עם הרכבו הקודם "סאטלה". כבר מספר שנים שהטריו "עד מתי" מופיע בפסטיבלים בארץ ובארה"ב. ההרכב מציע פיוז'ן (שילוב סוגי ג'אז שונים - ע.י.) מעניין בין ג'אז למוזיקת כלייזמר יהודית.

בארבעת החודשים האחרונים, הופיעו על מיטב במות הג'אז בעולם, בניהם פסטיבלי ג'אז ברומא ובפיזה ואף בפסטיבל הגדול בעולם -"סיגט" בבודפשט. כעת, לאחר המסע המוצלח, חוזרים חברי "עד מתי" לארץ למסע הופעות מקומי קצר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.