מערכת COL | יום כ"ג טבת ה׳תשס״ו 23.01.2006

כפר-חב"ד: מתחילים בבניית 'החדר של הרבי'

לאחר זמן רב של תכנון, הגיע אמש (ראשון) מהנדס לבניין 770 לכפר-חב"ד. המטרה: בניית העתק מדוייק מהחדר של הרבי בניו-יורק. תאריך היעד: י"א ניסן. "אנחנו מקווים שעד יום הולדתו של הרבי, בניית החדר תסתיים", אומר הרב מנחם לאטר, מנהל בית אגו"ח בשיחה מיוחדת ל-COL לסיפור המלא
כפר-חב
העתק מדוייק. המהנדס יחד עם הרב מנחם לאטר. צילום: COL

לאחר חודשים רבים של תכנונים, הגיע אמש (ראשון) מהנדס לבניין 770, מלווה ברב מנחם לאטר, מנהל בית אגודת-חסידי-חב"ד, בכדי להתחיל בעבודות 'החדר של הרבי' שיהיה העתק מדוייק מהחדר של הרבי ב-770 בניו-יורק.

בראיון ל-COL מספר הרב לאטר: "תמיד חשבנו לעצמנו, כיצד ייתכן שהחדר של הרבי, נשאר ללא ריהוט וסידור". ממחשבה למעשה. במשך חודשים רבים, עמל הרב לאטר על תוכנית מפורטת של בניית החדר: מצילומים של החדר של הרבי בניו-יורק - כולל כל הפרטים הקטנים ועד גיוס תרומות מאנשים ברחבי העולם.

כאמור, אמש התוכנית החלה: המהנדס שלקח על עצמו את הפרויקט בשלמותו, נכנס לחדר של הרבי והחל במדידת המקום.

לשאלתנו מתי תסתיים בניית החדר, עונה הרב לאטר: "אנחנו מקווים שעד יום הולדתו של הרבי, י"א בניסן, בניית החדר תסתיים וזו תהיה המתנה הכי טובה שנוכל לתת לרבי".

לחדר, יוכל להיכנס, כל אדם שירצה, בתיאום עם הנהלת הבניין.

למרות שמרבית הסכום נאסף, העלות בניית החדר מאוד גבוהה. "אני קורא באמצעות COL לציבור חסידי חב"ד ברחבי העולם: עזרו לנו לגמור בגיוס הסכום לבניית החדר.

"אין צורך להסביר לחסיד חב"ד, כיצד בניית 770 בכפר-חב"ד, נגע מאוד לרבי והוא היה מעורב בפרטים הקטנים של הבנייה ואף זירז את בנייתו המיידית. כידוע מה שהרבי אמר לרב אברהם גורדוצקי שמי שלא יוכל להיכנס אלי לניו-יורק שיכנס לבית אגודת-חסידי-חב"ד בכפר-חב"ד".

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
סתם שאלה..
כ"ג טבת ה׳תשס״ו
אין לי ספק שהדבר חשוב מאוד וב"ה שהצליחו להביא הדבר לידי מעשה שאלי היא האם מוכרחים לעשות את אותו הריהוט שהרבי בנה בשעתו בנ"י?
הרי אין לי ספק שריהוט כזה הינו יקר מאוד ואפשר לשים ריהוט אחר גם יפה ומפואר ואין לי ספק שהעלויות יהיו נמוכות יותר ואני לא חושב שההתקשרות תיפגע, הרי בכל מקרה הריצפה כבר אחרת ממה שיש בנ"י
2.
תשובה ל2.
כ"ג טבת ה׳תשס״ו
הריהוט לא מוזמן בנ"י אלא כאן בארץ. האדם שנראה ליד הרב אינו מהנדס אלא הנגר ( שנראה כמו מהנדס) שהוזמן לבנות הריהוט כאן בארה"ק.
4.
המשיכו והצליחו!!!
כ"ה טבת ה׳תשס״ו
המשיכו והצליחו בבנית "בית רבנו שבבל"
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.