מערכת COL | יום כ"ג טבת ה׳תשס״ו 23.01.2006

צאצאי אדמו"ר הזקן התכנסו לכינוסם השנתי בניו יורק

כמידי שנה, התכנסו במוצאי שבת פרשת שמות מאות מצאצאיו של רבנו הזקן, באולם שע"י ישיבת 'ליובאוויטשער ישיבה' לסעודת מלוה מלכה השנתית, לכבוד יום ההילולא שלו בכ"ד טבת שיחול השבוע. הערב מאורגן על-ידי הרב שמואל בוטמאן מנהל איגוד הצאצאים בארה"ב. המשך הכתבה וגלריית תמונות ב'כתבה מלאה'
צאצאי אדמו
הערב מאורגן על-ידי הרב שמואל בוטמאן מנהל איגוד הצאצאים בארה"ב. כל זאת ע"פ הוראתו הק' של הרבי ליו"ר איגוד הצאצאים, הרב שמואל אלעזר הלפרין בחודש תשרי תשל"ד אז נערך הכינוס הראשון בניו יורק.

הרב בוטמאן שהנחה את הכינוס בכישרון רב, פתח את הערב בדברי קישור בין פרשת השבוע ממנה אנו באים ליום ההילולא, בהתאם לכלל אותו הטביע רבנו בעל ההילולא ש"צריך לחיות עם הזמן".

אחריו עלה לדבר רבה של קהילת צ'רקס הרב חיים יהודה בעק, מגזע הרה"ק רבי יעקב ישראל מצ'רקס שהיה חתנו של כ"ק אדמו"ר האמצעי נבג"מ. הרב בעק העלה על נס את גודל חשיבותו של האיגוד בכלל וההתכנסות יחדיו בפרט, "כמה נחמד הוא אשר הענפים והעלים נאספים אחת לתקופה להתעוררות במורשתו של האילן הגדול" אמר.

כמיטב המסורת מחלקים בין המשתתפים את כל חלקי "שולחן ערוך – רבנו הזקן" על מנת לסיימו עד יום ההילולא בשנה הבאה, אשר כנהוג כל אחד רושם על דף את שמו ואת הסימנים שלוקח על עצמו ללמוד, ומוסר זאת למזכירות האיגוד, ומשם זה נשלח לציונו הקדוש של רבנו הזקן נבג"מ ולאהל הק' של כ"ק אדמו"ר זי"ע.

אך קודם לחלוקה זו ניגש לדוכן הרב יוסף טויסיג תלמידו של האדמו"ר מקלויזנבורג זצוק"ל שהי' מגזע כ"ק אדמו"ר האמצעי, ועורך 'סיום' על השולחן ערוך שנלמד ע"י הצאצאים הרבים במשך השנה האחרונה, ומיד ניגש ל'פתיחה' חדשה לשולחן ערוך לקראת החלוקה החדשה.

אחריו הוזמן לדבר האורח הרב צבי טלזנר מלונדון, חתנו של השליח לאוסטרליה הרב יצחק דוד גראנער, שדיבר על המהפכה שחולל אדמו"ר הזקן בכל העולם כולו, בכל נושא ובכל פרט, ואיך שהמשיכו זאת הנשיאים שלאחריו ובפרט בדורנו זה ע"י הרבי.

דובר נוסף הוא הצאצא ראביי מארק שנאייער, רב ביכ"נ במנהטן, שאמר כי כל שנה מחדש מתעוררים אצלו רגשות נעלמים נוכח המראה הנהדר בקודש של מאות צאצאים הנאספים יחדיו לכבוד הסבא הגדול כ"ק אדמו"ר הזקן.

אחרון הדוברים ומי שנשא את המשא המרכזי באירוע היה מזכירו של הרבי עשרות בשנים הרב יהודה ליב גרונר, שגם הוא מהצאצאים מגזע הרבנית הצדקנית מנוחה רחל ע"ה בת כ"ק אדמו"ר האמצעי נבג"מ, שסיפר סיפורים מאדמו"ר הזקן "הראשון" והרבי "השביעי" והקשר המיוחד ביניהם. הרב גראנער גם ביקש להזכיר בדבריו את דרכו של הרבי שיש לקרב כל יהודי באשר הוא ולהצית בו את אש התורה והקדושה, אשר דרכו זו של הרבי היא בעצם שיטתם של הבעש"ט ורבנו הזקן, תוך שהוא מקשר זאת עם סיפור "בעירת הסנה" המסופר בפרשת השבוע.

בין נאום אחד למשנהו, הנעימו בקולותיהם "בעלי השיר" הרב שלום-דובער שניאורסון, בנו הרב מנחם-מענדל ובני משפחת בוימגרטן, שניגנו בקולם הערב את "עשרת הניגונים" המיוחסים לרבנו בעל ההילולא.

בתום האירוע לא שוכח הרב בוטמאן להודות לכל מי שעזר וטרח באירגון הנפלא של האירוע המכובד, ובראשם לבנו הרב יוסף יצחק בוטמאן, שעשה רבות למען הצלחתו של הכינוס המסורתי.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
שמות
כ"ה טבת ה׳תשס״ו
למה אין שמות???
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.