מערכת COL
|
יום כ"ב טבת ה׳תשס״ו
22.01.2006
"ניסויים והישגים מדעיים אינם סותרים את התורה"
לאור ההתעניינות הרבה בשיגור שיגור החללית לכוכב הלכת פלוטו בשבוע שעבר, אנו מפרסמים קטע ממכתב מהרבי המסביר את יחס התורה לחקר החלל. "אין דבר בניסויים והשגים מדעיים שסותרים את התורה וגם אין כזאת אפשרות מכיון שהתורה הינה אמת", כותב הרבי. להמשך הכתבה
(ציור: ברוך נחשון - nac8.com)
ב"ה
כ"ב אייר תשכ"א
ברוקלין, ניו יורק
שלום וברכה
קיבלתי את מכתבך מה 24 לאפריל, שבו אתה כותב על הסתירה לכאורה, שבין המאמצים המדעיים לחדור אל החלל ובמיוחד - להגיע לירח למה שנאמר בתורה "השמים שמים להם והארץ נתן לבני אדם".
למעשה אין כל סתירה בזה כלל, אם אתה מייחס את המושג 'ארץ' לא רק אל 'כדור הארץ' אלא במשמעותו האמיתית, כפי שהוא מובא בפסוק, שמתייחס אל כל האטמוספרה ואל כל היקום כולו במובנו הגשמי שמעסיק את האנושות המושפעת ממנו באופן ישיר.
אל לנו לבלבל בין המושגים 'שמים' ל'כוכבי לכת'. הכוכבים, פלנטות, ירח וכו' אינם נקראים 'שמים' מכיון ששמים פירושו דבר רוחני, ואילו אותם כוכבי לכת הינם גשמיים ושייכים לעולם החמרי. העובדה שהקב"ה ברא את מה שנקרא 'גרמי השמים' לשרת את העולם, לספק אור, חום ואנרגיה לעולם והציב אותם ברקיע במרחק מסוים מהארץ, איננה מונעת את האדם מללמוד אודותם.
באותה מידה, כשהתורה מספרת שהקב"ה הציב את הירח בשמים על מנת להאיר את הארץ, זה איננו בהכרח מונע את האפשרות שהאדם ינחת עליו בזמן כלשהוא בעתיד. פירוש המלים, "השמים שמים להשם" וגו' הוא שלמרות שהקב"ה נמצא בכל מקום, כולל השמים, האדם הוצב בתוך העולם החומרי והינו חלק ממנו, ולכן עליו לנצל אותו ככל יכולתו כל זמן שיש חיים בעולם.
אין דבר בניסויים והשגים מדעיים שסותרים את התורה וגם אין כזאת אפשרות מכיון שהתורה הינה אמת".
בהמשך מנצל הרבי את המכתב לעודד את הכותב להקפיד על קיום תורה ומצוות וכו'.
כ"ב אייר תשכ"א
ברוקלין, ניו יורק
שלום וברכה
קיבלתי את מכתבך מה 24 לאפריל, שבו אתה כותב על הסתירה לכאורה, שבין המאמצים המדעיים לחדור אל החלל ובמיוחד - להגיע לירח למה שנאמר בתורה "השמים שמים להם והארץ נתן לבני אדם".
למעשה אין כל סתירה בזה כלל, אם אתה מייחס את המושג 'ארץ' לא רק אל 'כדור הארץ' אלא במשמעותו האמיתית, כפי שהוא מובא בפסוק, שמתייחס אל כל האטמוספרה ואל כל היקום כולו במובנו הגשמי שמעסיק את האנושות המושפעת ממנו באופן ישיר.
אל לנו לבלבל בין המושגים 'שמים' ל'כוכבי לכת'. הכוכבים, פלנטות, ירח וכו' אינם נקראים 'שמים' מכיון ששמים פירושו דבר רוחני, ואילו אותם כוכבי לכת הינם גשמיים ושייכים לעולם החמרי. העובדה שהקב"ה ברא את מה שנקרא 'גרמי השמים' לשרת את העולם, לספק אור, חום ואנרגיה לעולם והציב אותם ברקיע במרחק מסוים מהארץ, איננה מונעת את האדם מללמוד אודותם.
באותה מידה, כשהתורה מספרת שהקב"ה הציב את הירח בשמים על מנת להאיר את הארץ, זה איננו בהכרח מונע את האפשרות שהאדם ינחת עליו בזמן כלשהוא בעתיד. פירוש המלים, "השמים שמים להשם" וגו' הוא שלמרות שהקב"ה נמצא בכל מקום, כולל השמים, האדם הוצב בתוך העולם החומרי והינו חלק ממנו, ולכן עליו לנצל אותו ככל יכולתו כל זמן שיש חיים בעולם.
אין דבר בניסויים והשגים מדעיים שסותרים את התורה וגם אין כזאת אפשרות מכיון שהתורה הינה אמת".
בהמשך מנצל הרבי את המכתב לעודד את הכותב להקפיד על קיום תורה ומצוות וכו'.
למקרה שפספסתם
הוסף תגובה
0 תגובות