מערכת COL | יום י"ט טבת ה׳תשס״ו 19.01.2006

סערה בבקבוק וויסקי

פרשיית הוויסקי ממשיכה להסעיר: שבועון 'משפחה' מפרסם השבוע על הפרשייה ומביא את דעותיהם של הרב יואל ליווי, הרב דוד סטיגמן והרב מרדכי הסופר שהובאו ב-COL וגררו גל תגובות מרחבי העולם * צילום הכתבה מעיתון 'משפחה' ב'כתבה מלאה'
סערה בבקבוק וויסקי
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
גם על מים התעורר פולמוס
י"ט טבת ה׳תשס״ו
מותר או אסור
2.
האומנם?
י"ט טבת ה׳תשס״ו
מים הוא משקה שאין בשתייתו כל בעיה?... אתמהה!
3.
ההבדל שבין הרבנים השונים ופסקיהם
ט' שבט ה׳תשס״ו
לאחר קריאת כל הכתבות וכל החומר בשבועות האחרונים הגעתי למסקנה ברורה לאחר ניתוח כל הממצאים.
1. יש רבנים אוסרים.

2. יש רבנים מתירים .

3. יש רבנים התופסים טרמפ להתפרסם

4. יש המצטלמים לפרסומת...

ולהסברים:

הרבנים האוסרים הם רבנים הידועים כמחמירים עד קצה האחרון בנושאי הכשרות. אצלם אין מחפשים "היתר" אלא להגיע למסקנה האם זה כשר ב100% או לא. אין משחקים בהתרים למיניהם.
התמחותם מוכחת לכל והיא אור לרגלם של כל גופי הכשרות "ללא" יוצא מן הכלל. פסקי ההלכה שלהם מדוייקים לפי פסיקת אדמו"ר הזקן בשולחנו הטהור.
גם התעסקותם במשך עשרות רבות של שנים בכשרות לעומק, תורמת להבנתם את אופי הבעיות ההלכתיות המתגלות במפעלי המזון למיניהם. וזאת למודעי, אשר ידיעת ההלכה היא רק ממחצית הענין. בבואך לתת כשרות על מוצר כלשהו הינך חייב לדעת את כל הפרקטיקה המבוצעת בהכנת המוצר. זה קריטי!

הרבנים המתירים ידועים כפוסקי הלכה המומחים "להתיר" כל מיני בעיות בכשרות. למשל: אם צריך הם מבטלים- גם לכתחילה - כי יש הפסד מרובה,(זה סוג של היתר).
או מפגלים מערכות קיטור במפעלים בעייתיים , בשמן אורנים, כידוע הרבה גופי כשרות מקילים בזה. רובם ככולם של רבנים אלו ממלאים את מרכולתינו ב"היתרים" מיותרים.

הרבנים התופסים טרמפ להתפרסם , להוי ידוע ,זה לא סתם פרסום. בקרוב הם יקימו גוף כשרות ותראו אותם על המדפים עם חבילות היתרים מתחדשים.( כמובן ששכרם יהיה בצידם - לא שכר הציבור, וד"ל).

והמצטלמים לסוגיהם רק מזלזלים באינטלגנציה שלהם "לא של הציבור". מאחר וכל בר דעת יודע שהצילום לא נעשה לבדו. אלא המצטלם מבקש ממישהו : צלם אותי בבקשה כאן ליד המפעל ליד זה וזה שיראו אותי טוב איך אני בודק. ושיבינו שאני מבין גדול ובודק גדול,וכל מה שאני מתיר זה לא סתם היתר , זה היתר בנוכחותי . וכמובן שהוא דואג שיגיע לעיתון.(זה הרי לא מגיע לבד ככה מהשמיים). בקיצור כתבה "מטעם".
נו באמת זה מוריד את הערך.

יש עוד נקודה חשובה במיכלול הקובע סופית את פסק ההלכה, והוא, הכסף רבותי, הכסף. הכשרים שעושים הון מהכשרות חייבים להכניס לתוך שיקולי פסק ההלכה הסופי האם הם הולכים להרויח מפסק ההלכה או להפסיד. וזה "לפעמים" קובע מה יהיה פסק ההלכה ואיזה סוג של היתר ישוקלל בפרוטוקול ההילכתי.

לסיכום:
לכל הדעות יש שני גופי כשרות רציניים ואמיתיים בכל העניין של הויסקי וכדו והם ועדת הכשרות של "או-קיי". וועדת הכשרות של הרב לנדא מבני ברק. כאשר אם נשפוט לפי מה שנכתב לעיל, אז מקובל על כולם שה"או-קיי" הם מהמתירים והמרויחים, והרב לנדא הם מהמחמירים והמפסידים.
( שמעתי אומרים שמערכת הכשרות של הרב לנדא היא היחידה בעולם שלא עובדת למטרות ריוח).
עכשיו, כשאנו באים להכריע כל אחד לעצמו כפי מי לנהוג, אנו חייבים לקחת במכלול שיקלולינו גם את התוצאה שתהיה מזה לטווח רחוק. למה הכוונה? ידוע לכל מה שכתוב ב"תניא" קדישא פרקים ח-ט, בכל הנוגע לענין מאכלות אסורות ואשר הם הגורמים לאטימות הלב לענינים רוחניים וכו. וכן במכתביו ושיחותיו של כ"ק אדמו"ר נשי"ד אשר זה שרואים ירידה ברוחניות אצל ילדים זה נובע בעיקר מאכילת מאכלות אסורות.
ועוד ועיקר האם זהו "מבצע כשרות" שביקש הרבי להנחיל לכל בית בישראל?.

שימו לב!
הגאון הרב משה פיינשטיין "הסתייג" מההיתר לשתית ויסקי, והסביר זאת,שמאחר ולא ברור בדיוק מה קורה שם לכן הוא עצמו בביתו לא ישתה זאת. שימו לב ! המתירים בשמו לא טרחו להדגיש זאת.

ה"מנחת יצחק" גם כתב דברים ברוח זו אך כנ"ל המתירים לא שתו ליבם לזאת.

המורם מכל הנ"ל: שעד שיצא דבר ברור ושלם שכ ו ל ם מסכימים איתו המחמירים יחמירו והמתירים יתירו .

כל זה בקצרה.

נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.