מערכת COL | יום י"ט טבת ה׳תשס״ו 19.01.2006

חב"ד הגישה תביעה נגד עיריית הוליווד בגין אפלייה

גם לאחר החלטת בית המשפט הפדרלי כי התנהגות העירייה האוסרת על בית חב"ד להפעיל בית חב"ד במקום מגורים היא "סטייה מחוק האוסר על ממשלים מקומיים להעביר חקיקה שתטיל עול משמעותי על קבוצות דת שונות", ממשיכה הערייה להפלות את בית חב"ד ומאפשרת לאישה קאתולית לקיים אירועים בביתה פעם בחודש. בית חב"ד הגיש תביעה. להמשך הכתבה
חב
(אילוסטרציה)
עיריית הוליווד לא מרפה: גם לאחר החלטת בית המשפט הפדרלי כי התנהגות העירייה האוסרת על בית חב"ד להפעיל בית חב"ד במקום מגורים היא "סטייה מחוק האוסר על ממשלים מקומיים להעביר חקיקה שתטיל עול משמעותי על קבוצות דת שונות", ממשיכה הערייה להפלות את בית חב"ד ומאפשרת לאישה קאתולית לקיים אירועים בביתה פעם בחודש בטענה כי בית חב"ד מקיים תפילות פעם ביום דבר המפריע לשכנים.

פקידי העירייה ציינו שהשכנים התלוננו על המקומות כמטרד שיוצר לכלוך וחנייה לא חוקית באזור, אך עוד העירייה שכרה שוטר לשמור את ביתה של האישה פעם בחודש, הרי שלבית חב"ד הגיעו כל שלושה ימים נציגי העירייה בחיפוש אחר עבירות שנעשו במיתחם בית החב"ד.

וחבר העירייה, סל אוליביירי הנודע בהתנגדותו הנמרצת לפעילות שנעשית בבית חב"ד ומתן האישור הזמני לפעילות הופסק כבר לפני 5 שנים, כאשר ראש העיר החליט שביתה של לופז לא מהווה מקום לפולחן דת ולכן לא הוצרכה לרשיון מיוחד, למרות שהכל ידעו שהיא מקיימת שם ארועים דתיים באופן שוטף ואף מוכרת חפצי דת בביתה.

האפלייה בין שני המקרים הותיר את באי כוח העירייה ללא הסברים מתקבלים על הדעת, וחב"ד הגישה תביעה נגד העירייה בהפרת חוק של המדינה שקובע שיש להתייחס אל מוסדות דת כאל מוסדות שאינם כאילו.

כזכור, הפרשה החלה לאחר שהשכנים התלוננו על הרעש והתנועה המוגברת באזור. העירייה דרשה מבית חב"ד, בהנהלת השליח הרב יוסף קארף, לסגור את שערי בית הכנסת והגישה תביעה משפטית, לאחר מספר שנים של משא ומתן שלא נשא תוצאות כלשהן.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.