מערכת COL | יום י"ט תשרי ה׳תשס״ד 15.10.2003

הסוכה הבין-לאומית ממול לאו"ם, זה לעומת זה

בשעה שמזכ"ל האו"ם קופי ענאן, ישב בלשכתו ועשה סבב טלפונים ליוסי ביילין ולגורמים ישראליים כשהוא מברכם על "המעשה אמיץ" - הבנות ז'נבה, התייצב הרב שמואל בוטמן, מנהל צעירי-אגודת-חב"ד המרכזית, מעבר לרחוב והקים את הסוכה שעוררה את תשומת לבם של כל העוברים ושבים. "אולי הסוכה הזאת יותר קטנה בגשמיות מבניין הזכוכית ממול, אבל העוצמה הרוחנית שלנו היא באין-ערוך, ותבוא 'סוכת השלום' הניצחית ותנצח את דברי ההבל שמעבר לרחוב", אמר הרב בוטמן בנאומו. דיפלומטים ומדינאים יהודים וישראלים התארחו בסוכה הבינלאומית החב"דית ממול בניין האו"ם במנהטן, ניו-יורק. את הבאים קיבל הרב בוטמן והרב דוד רסקין, יו"ר צא"ח. האורחים נטלו לידיהם בשמחה את הלולב והאתרוג ובירכו בקול רם כשהם נענעים את הלולב לארבעת הרוחות של העולם. בשיחת רעים ידידותית עם כוסית 'לחיים' ופארבייסן (=כיבוד קל), הם שמעו מהרב בוטמן על החג המאחד במשנתו של הרבי.
הסוכה הבין-לאומית ממול לאו
הסוכה היהודית תנצח את ארמון הזכוכית. מימין: חברי מועצת העיר דוד ופרין ואלן גרסון; הקונסול הכללי אלון פינקס; הרב בוטמאן מנהל צעירי-אגודת-חב"ד המרכזית; מנהיג
"מה שלומך ראביי בוטמן?", התעניין שגריר ישראל בניו-יורק, אלון פנקס בראותו את הרב בוטמן וחיבקו רצופות. לאחר נטילת לולב, פנקס התיישב להרמת 'לחיים' עם הרב רסקין והרב בוטמן. "אני מודה לחב"ד על הייצוב היהודי מול האו"ם", הוא אמר לכלי התקשורת שביקשו לשמוע את תגובתו להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם לגנות את התקיפה הישראלית במטרות טרור בסוריה. "חג הסוכות הוא לא רק תאריך אלא גם מצווה", הוא סיכם. המנהיג של מועצת ניו-יורק (speaker of the city council), גיפורד מילר שהגיע עם הרבה מחברי מועצת ניו-יורק, התפעל מהגודל המרשים של אתרוג הקלבריא השייך לרב בוטמן והתעניין מדוע הרב עטף את הלולב בכל-כך הרבה הדסים. הבחורים החב"דיים מקראון-הייטס המאיישים את הסוכה במהלך ימי חול המועד של סוכות, עברו בין האורחים וזיכו אותם במצוות היום. אישי הציבור והרבנים נפנו אל מחוץ הסוכה, לעצרת תמיכה בתושבי ארץ-ישראל השורים בסבל כאוב מאוייב עיקש ואכזר שהנציגים בבניין הזכוכית ממול, עם דגלי מדינות העולם, מגבים אותו ללא הרף וללא בושה. מסיבת העיתונאים היו להוטים לשמוע את דבריהם של הפוליטיקאים היהודיים בממשל הניו-יורקי והאמריקאי. כל הנואמים פתחו בדברי תודה "לרב בוטמן ואנשי חב"ד הנפלאים". גיפורד מילר הוסיף ואמר: "תודה רבה לכם על האירוח בסוכה. דווקא היה נחמד להתחיל את היום שלי בכוסית 'שיבס ריגל' ופרוסת עוגת דבש". בנאומו, מילר הכריז כי "אף שאינני מזוהה כתומך של הנשיא בוש, אני חייב להודות לנשיא על תמיכתו האמיצה בתקיפה הישראלית בסוריה. אנחנו, תושבי ארה"ב, עומדים על הכוונת בדיוק כמו תושבי ישראל ולכן עלינו להתאחד איתם בנושא הזה למאבק עיקבי בטרור העולמי". אלן גרסון, נציג הלואר-איסט-סייד מנהטן בעירייה, אמר כי לדעתו אין מקום מתאים יותר להקים סוכה יהודית. לדבריו, "הנציגות היהודית מזכירה לאו"ם את תפקידה האמיתי, ואת הדעה הזו עלינו להביע בגלוי ללא חשש". (בנימין וייס, ניו-יורק)
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
2.
Butman - Gootman
כ' תשרי ה׳תשס״ד
Rabbi Butman you are a Gootman thank you for being all the time in all the right places

Rabbi do not let the Moised Tzach to be high jacked
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.