מערכת COL | יום ט"ו טבת ה׳תשס״ו 15.01.2006

הרב ירוסלבסקי: "אפשר להמשיך לשתות וויסקי"

אתר COL שמלווה את פרשיית כשרות הוויסקי מתחילתה, מקבלת בימים האחרונים מאות תגובות סוערות מרחבי תבל. מערכות כשרות, רבנים ופוסקים נדרשו לסוגייה זו בימים האחרונים. הרב יצחק-יהודה ירוסלבסקי, רב שכונת נחלת הר-חב"ד ומזכיר בית-דין רבני חב"ד בישראל, חושף בראיון עם COL: "חביות הויסקי מפורקות במספר מקומות לצורכי ליבון והכשרה והוצאת טעם היין מהם" * הרב דוד סטיגמן, מראשי מערכת הכשרות של OK, ביקר במפעל מספר על הביקור, קובע: "החביות עברו הכשרה" * ואילו הרב מרדכי הסופר ממערכת הכשרות של הרב לנדא, ממשיך לטעון בתגובה: "החביות מפורקות בכדי להכניסן בקלות יתר למשאיות".הראיון והתגובות מאת חיים ברון - ב'כתבה המלאה'
הרב ירוסלבסקי:
מימין: הרב ירוסלבסקי, הרב סטיגמן והרב הסופר. עיבוד מחשב: ישראל דהן

במהלך התוועדות שהתקיימה בשבת האחרונה בבית-הכנסת של חב"ד בנחלת הר-חב"ד, התיר הרב יצחק-יהודה ירוסלבסקי למתוועדים לשתות וויסקי.

"אין מה לחשוש", הרב אמר. בראיון מיוחד לאתר COL, מספר הרב ירוסלבסקי את נימוקיו לקביעתו הנחרצת.

הרב ירוסלבסקי: החביות עבור הכשרה

"אני מכיר משגיח מפורסם", מספר הרב ירוסלבסקי, "שביקר במפעל וויסקי בסקוטלנד וראה איך מפרקים את החביות שעוברים הכשרה בקיטור עם מים חמים, ולאחר-מכן אף נשרפים מעט מבפנים ועל-ידי כך כל טעם היין שהיה בתוכו לא נשאר וכידוע שיין ניתן להכשרה. בנוגע לקבל הצבע של הוויסקי, זה נעשה על-ידי צבעו החום (שנוצר מהשריפה) של פנים-החבית".

אבל לרב הסופר היו הוכחות אחרות.

"תראה, אי-אפשר לנהל תחקיר על משהו מסויים בשעה שלא היית שם ואתה מסתמך על-ידי אתרי האינטרנט של החברה. ובכלל, הדברים האלו הונחו לא-פעם בפני גדולי-תורה (כגון: הרב משה פיינשטיין) והם הגיעו למסקנות אחרות. אני חלילה לא רוצה לבטל אף-אחד".

מה יעשה אדם שיש בביתו משקאות וויסקי?

"מי ששתה וויסקי שימשיך לשתות הלאה ולא צריך לזרוק את המשקאות. מי שרוצה להדר, זו זכותו המלאה".

יש משקאות וויסקי שאינם כשרים?

"אכן, ישנם משקאות שעולים יקר והם אינם כשרים".

לסיכום?

"בזמנו, כשעלה לכותרות פרשיית הפאות, אני אמרתי שלא ייתכן שהרבי הורה לנשות ישראל ללכת עם פאות והם לא יהיו כשרות. אני בטוח שכך לבסוף יהיה עם משקאות הוויסקי ויוכח לכולם שאין בדבר ממש. אני לא חושב שדבר שמשתמשים בו אלפי יהודים כשרים ויראי-השם ניתן לפסול במחי-יד ולסיום, אני מקווה ובטוח שלא תצא תחת ידינו תקלה כזו".

הרב סופר: אין שום הכשרה

בעל התחקיר, הרב מרדכי הסופר, אחראי על טכנולוגיות המזון במערכת הכשרות של הרב משה לנדא, נשמע נחרץ: "אני פרסמתי בתחקיר תמונות של חביות מפורקות. החביות הללו, לא עברו כל הכשרה שמתירה לנו לשתות אותו".

בשביל מה הם פורקו?

"הם פורקו אך ורק בשביל שיהיה יותר קל להכניסם למשאיות ההובלה. כי חביות ריקות כידוע מלאות אוויר וזה תופס את כל המכולה.

"בקרוב, כפי שכבר ציינתי אתכם בשיחה, אנחנו נוציא חוברת עם פרטים נוספים על התחקיר וכאמור, נביא גם תשובות לכל השאלות שהפנו אלינו מכל רחבי תבל".

רבים מציינים את פסיקת בעל ה'מנחת-יצחק'.

"כל מי שמצטט את ה'מנחת-יצחק' שכח שהוא לא התיר לגמרי את משקאות הוויסקי".

בסיום השיחה, מבקש הרב הסופר להתייחס לדבריו של הרב ירוסלבסקי שאמר: "אני לא חושב שדבר שמשתמשים בו אלפי יהודים כשרים ויראי-השם ניתן לפסול במחי-יד".

"אנחנו לא מיהרנו לפרסם את התחקיר", אומר הרב הסופר, "אבל לא שייך להפקיר משהו שאתה יודע שיש בו בעיה. מצדו השני של המתרס: אני קיבלתי המון טלפונים מרחבי הארץ והעולם שאומרים לי תודה-רבה שהעלנו את זה. בתור חסידי חב"ד, אנחנו יודעים שהרבי ציוונו להשתדל שכל דבר יהיה בהידור".

הרב סטיגמן: ביקרתי במפעל

הרב דוד סטיגמן, מתאם רבני במערכת הכשרות OK בניו-יורק, סייר במפעל וויסקי לפני כשנתיים ימים.

בתגובה לדבריו של הרב הסופר, הוא אומר: "תראה, אין למפעל זה הכשר".

"אבל", הוא מוסיף בשיחה עם COL, "במקרה התהליך של החביות זה יותר מהכשרה. הם לא מקבלים חביות שלמות ושם הם בונים את החבית וזה עובר שלושה תהליכים וזה וודאי".

כשאנו מבקשים מהרב סטיגמן לחוות את דעתו המקצועית על התחקיר שהרב הסופר, הוא אומר בחיוך: "תראה, אני הייתי תלמיד של הרב משה לנדא בישיבה המרכזית בכפר-חב"ד ואני לא יכול לדבר על-כך".

אולי בכל זאת, למעשה.

"לי יש בעיה מאוד גדולה וזה מעלה שגיאות. הוא קיבל מחברה שמסכימים לענות על שאלות ורב שכותב כאלה דברים בלי לראות אישית זה לא מתאים. אם לא שינו את התהליך מאז שהייתי שם אז מותר בהחלט לשתות את זה".

עוד בנושא:

+תגלית חמורה בעולם הכשרות: משקה ה'ויסקי' אינו כשר
+בעקבות הסערה: ראיון עם הרב מרדכי הסופר
+הרב ליווי על פרשת הויסקי.
+הרב העכט: החביות אינן אוסרות את הויסקי

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
31 תגובות
1.
חבד"ניק צריך להחמיר
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
אנו כחסידים צריכים להחמיר בכל הענינים
2.
כל הכבוד
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
הרב ירוסלבסקי אמר עוד מהרגע הראשון שאין שום בעיה
3.
ישראל דהן
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
כל הכבוד על הגרפיקה תמשיך כך ממקסיקו
4.
רבנים רבנים
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
הגיון פשוט המכאיב לכולנו , אינו מובן למנהיגים ?
מה כל כך חשוב לכולם לקפוץ למערכה ולומר ההיפך ודוקא בפני קהל, ולזלזל ברב השני ולהכחיש אשר אמר וכי הרב ירוסלבסקי לא מבין שהוא מלמד איך לנהוג כאשר הוא נותן הנחיה , פשוט לחפש רב אחר לעורר בו נצחנות עד שיאמר ההיפך
האם כל כך חשוב לרב מנחלה לצדד עם ליווי ולא עם לנדא, או שמא חשוב לו שישתו ויסקי ולא וודקה ח"ו,
למה לא ליבן הנושא ועודד חבריו עמו להדריך בשפה אחת את אלו הסרים למשמעתם של רבני אנ"ש דוקא
כאחד מהקהל - פשוט נמאס, מחר יאמרו לנו אינטרנט מסוכן, כאשר היום כיכבו באתרים השונים וכל אחד מכריז אני יודע יותר טוב מהאחרים
אם איכפת לכם מאתנו הרי שהייתם נוהגים אחרת ואם איכפת לכם לנצח ומעצמיכם אז לנו לא איכפת מכם ומדבריכם

חבל !
5.
יפה הסבלנות
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
בפרשת הפאות לא המתינו רבנים מסוימים, ומיד אסרו וגם שרפו, כעת קשה להם לצאת מזה,וחבל-אחרי שנגרם נזק כבד,וויסקי אמנם זול יותר מפאות, אבל לשפוך כ"כ הרבה משקה כואב הלב, ויפה הסבלנות.
6.
שאלה לרב סטיגמן
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
יפה שאתה אומר שאתה לא רוצה לדבר על הרב לנדא. וגם נכון מה שאתה אומר שאם לא רואים משהו בצורה אישית אי אפשר לדבר. אז שאלה לי אליך, איך זה שאתה כן מדבר על ארגוני כשרות מהודרים אחרים, שהעירו כל מיני דברים בנושאי כשרות, כמו בנושא יצור הגבינות באמריקה, וכמו בנושא מאפיות שהעובדים הגויים נכנסים שמה בשבת. וכמו בנושא חנות שמקבלת חמץ באמצע פסח. הרי יש בכל זה עדים נאמנים ויש רב מוסמך שכתב מכתב על כל זה. האם גם עליו אתה לא מדבר?
7.
שמעתי שהרב סגל פסק שבינתיים לא לשתות עד...
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
חברי בית הדין הקבוע (הרבנים הגאונים סגל, אזדאבא, רייטפארט) יתאספו בקרוב להחליט בענין
8.
הרי כבר כתבו הרבנים
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
שזה לא צריך בכלל הכשרה, ונימקו את פסקם בטוב טעם. ככה שעבר או לא עבר הכשרה הוא ויכוח טפל!
9.
!there is for sure wine in SOME
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
Ive done some research, and found written down in a booklet about whisky that now its a common thing that they "bedavka" use barrols where there was wine inside!
11.
מים וויסקי.....
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
לכאורה שתיית מים יותר נחוץ משתיית ויסקי, אפילו לחסידים שאוהבים להתועד. ובכל זאת בנוגע לפרשת הויסקי אתם מביאים את כל הדעות (לאסור וגם רובם להתיר).

אבל כשהי הרעש בפרשת המים, פרסמתם בעיקר רק דעת יחיד (של רבני חב"ד בניו יארק) לאסור פעם ופעמיים ושלוש, והדיעות להתיר הבאתם רק בדרך אגב, למרות שעד עכשיו כבר הדפיסו שלשה מגדולי רבני ופוסקי אנ"ש בניו יארק (הרבנים אזדאבא, העלער ורייטפורט) חוברות שלימות להתיר. אתמהה!
12.
בעניין הבנדיקטין...
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
מישהו יכול להסביר לי את הסיפור עם הבנדיקטין? ועד כמה שידוע לי המשקה הזה מיוצר במנזר או מוזיאון נוצרי, האם חב"דניקים שתו ועדיין שותים את המשקה הזה? אשמח לקבל תגובה שתעזור לי.
תודה
13.
ל12 בנוגע לבענדיקטין שהוא כשר
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
הנה הקישור
http://www.col.org.il/show_news.asp?6315
מה שמענין הוא שעכשיו בענדיקטין הוא הוא המשקה הכי כשר, אף יותר מוויסקי, וכידוע אשר עכשיו אף הרב משה לנדא שי שותה בענדיקטין!
14.
אין חדש תחת השמש
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
התחקיר של הרב סופר הוצג כתגלית חדשה כאילו הוא גילה את אמריקה,

רק בשהוא שכח שכבר בשנת תשכ"ז גילו את זה

המנחת יצחק נכון שלא התיר לגמרי אבל הוא לא אסר גם האגרות משה התיר זאת.

פתאום מגיע הרב סופר בשם הרב לנדא אם כל הכבוד מציג את הדברים כאילו זה גילוי שלו ואוסר בפשיטות ללא שמתיחס לפוסקים שכבר עסקו בסוגיה

במקרה הטוב זה עם ארציות במקרה הרע זה הסתרה בנסיבות לא ראויות.
15.
למספר 7, אתה צוחק או מה? איזה "בית דין ק...
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
הרי בית דין קבוע זה רק כשנבחרים באופן מוחלט ע"י רוב הציבור, וזה בבחירות. 2 מהרבנים שהזכרת לא נבחרו ע"י הציבור והם בשום אופן לא חברי הבד"צ. זה דבר שכל ילד יודע. חוץ מזה, שאם יש מישהו שהוא בעצמו מסרב לבא לדין תורה, כדאי לו להחביא את עצמו ולשבת בשקט.
16.
אולי תוכלו לעזור לי – כל הסיפור הזה עם ה...
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
תמיד ידעתי שיש מושג שאומר "מדשתיק אודי ליה" = מי ששותק, סימן שהוא מודה.

אם מתעוררת שאלה כלשהי על כשרות, ויש אחד שבא עם טענה, אז מי שטוען שהדבר כשר צריך לענות ולהסביר למה זה לא טענה ולא שאלה.

למשל. בסיפור עם הויסקי, התעוררה טענה על כשרות הויסקי. וזה במילא יוצר שאלה על אלה שכן שותים את הויסקי, וגם על רבנים שנותנים הכשרים למסעדות שמכניסות ויסקי. וזה מחייב את הרבנים האלה לתת תשובה, הויסקי כשר או לא? ובאמת ראינו כאן רבנים שהשיבו והוכיחו שלדעתם הויסקי כן כשר.

השאלה שלי מה קורה עם שאר הטענות. קראנו פה באתר COL הרבה טענות על כשרות. זה לא רק טענות שמישהו כתב בתגובה כזאת או אחרת, אלא זה טענות שפורסמו גם מחוץ לאינטרנט, במכתבים ובמודעות. אז אני לא מבין: איפה הרבנים שנותנים את ההכשר? "מדשתיק אודי ליה"?

ממה נפשך, אם הם מסכימים עם הטענות, למה הם לא מתקנים את זה? איך הם נותנים הכשר לדברים שעוררו עליהם שאלות?

ומצד שני, ויותר חזק, אם הם לא מסכימים עם הטענות, הם חייבים לצאת בכל התוקף, כמו שעשו כאן עם הויסקי, ולהוכיח שאין שום שאלה. והרי בעלי החנויות משלמים להם כסף מלא על ההכשר, והם חייבים להגן עליהם, אם זה באמת כשר. לא נעים להגיד, אבל אם אתה לוקח כסף בשביל הכשר, ולא עושה את המלאכה שלך, זה נכנס בגדר של "מעילה" או אפילו "גניבה".

למשל. לפני שנה וחצי פרסמו באתר COL סיפור על הדגים של ראסקין. שהתברר שהכל זה עלילה שמישהו העליל עליהם בגלל שדרש מהם כסף. היום כולם יודעים את זה וכל היראי שמים קונים מהם. כל השלוחים בכל העולם קונים מהם וכמו שכולם יודעים כמעט כל שליח שבא לכינוס השלוחים חזר הביתה עם 2 ארגזי גפילטע פיש של ראסקין, זה טוב, זה זול, זה כשר למהדרין. אבל מה? אלה שנותנים להם את ההכשר, ישבו כל הזמן ושתקו. הם לא טרחו להוכיח שזה עלילה, והשאירו את העבודה למשפחת ראסקין בעצמה, שעשתה את זה דוקא בהצלחה.

עכשיו מה עם שאר הטענות? למה הם שותקים? למה שווה לשלם לארגון הכשר כסף מלא, כשאתה יודע שאם יעשו עליך עלילה, הם ישבו בצד וישתקו? זה לא החובה של הרב המכשיר להוכיח את האמת?

אז כל הטענות שכותבים כאן, על החנות החלבית של ר נחום גראס, ועל המאפיה של "מבן", ממה נפשך, אם הטענות נכונות, איך נותנים להם הכשר? ואם הטענות לא נכונות, כמו שהרבה מאד אנשים טוענים, אז למה שותקים? הרי שילמו לכם כסף על ההכשר וזה החוב שלכם לענות?

מפחדים ממישהו?
17.
לנומער 16, יש לך טעות קטן, זה לא ר נחום...
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
שברגע זה נתעלם ממני שמו. הוא המנהל דהבית התבשיל המיליכיג בעמפאייער בולוואד, והבית התבשיל הזה זייער געשמאק וכמובן וגם פשוט דכשר למהדרין ולענוים דישבעו ויאכלו וכו וכו. ויש אומרים שהבלבול שעשו על הבית התבשיל הזה אחר הפסח, שביום האחרון הובא להסיידוואק דשם חבילות עם באגעטס חמץ וכו וכו זה גופא גרם ועשה הבעל מחלוקת הידוע. ואיש בהשכונה אינו מתפעל מהבלבול הלזה. ויש אומרים שבהבלבול הזה יש סיבה לנגד לאחיו העסקן בצ"צ רב פעלים וכו וכו ר אברהם נחום שי שזכרת בהשגחה פרטית אבל בטעות. שהוא מהועד הקהל דלפנים וזכה לזה ברוב קולות. שרצו המבלבלים לענוש אותו על שפעל טוב להשכונה לסדר עלקשיין להמרא דאתרא הרב שוויי. שהוא איש תם וירא שמים ורחוק מכל הפאליטיק והמחלוקתן ועומד בתוקף על משמרתו ואינו נכנע להבעל מחלוקת הידוע. ועכ"פ ר אברהם נחום שי הוא אינו הבעה"ב וגם אינו המנהל דהבית התבשיל המילכיג שזכרת. ורציתי לתקן זה. ואחיו הנ"ל שנתעלם ממני שמו גם הוא נחמד ונעים ובעל מדות וכו וכו ויכולים להאמין בו אונדערט פראצענט. אבל זה שהקשית מהו הגורם שהרב המכשיר שותק ואינו מפרסם על זה הבלבול. אני ועוד הרבה מאנ"ש שואלים שאלה הזה ולע"ע תשובה אין.
והנני חותם בידידות למשפחת גראסס ובמיוחד לר נוחי הנ"ל
מ"ג
בית התפלה דאנ"ש משכן מנחם
18.
boulevsrd cafe
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
One of the owner there is Yossi Melamed the son of the well known baal tzedoke R Shmeuel and Razie Melamed when his mother called the Rov that came out with the letter against them regarding the chometz bepesach the Rov told her sorry I didnt know your son owns the place.
20.
To # 6
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
rbbi stigman didnt say that he id not asaing against rabbi landau becuse he is a rav. he said he cannot san anithing about rbbi landau becouse he learnd from him in yashiva and you cant go and say halach against your rav, its "more halach bifnei rabo" wich is forbiden. he is allowd to say a different psak from another rav but not his rav. that is way he can apouse the other rbonim who allow or dont allow somthing. understud?
mister kroun hights.
21.
תשובה ל16 ו17
י"ז טבת ה׳תשס״ו
בעקבות הטענה שלכם שלא יצא תשובה מהOK בנוגע לחמץ ושאר ההשמצות, פניתי בטלפון למשרדי הOK ובקשתי את הרב דן יואל ליווי ושאלתי אותו מדוע הוא לא הוציא מכתב תשובה, והוא ענה לי שמכיון שכולם יודעים ששם מדובר בהשמצות ולא לשם שמים ואין לדבר סוף הוא התיעץ עם כמה רבנים ביניהם הרב העלר שליט"א חבר בי"ד בשכונה ועוד רבנים שלא נוגעים בדבר והם אמרו לו שזה רק יוסיף מחלוקת ויהיה חילול שם שמים ברבים מכיון שהם לא מתכוונים לכשרות אלא רק להשמיץ את שמו ואת הכשרות שלו. ולכן הוא לא יצא במכתב לכל תושבי השכונה כמו המשמיצים אבל לכולם ידוע שזה לא היה נכון וגם הרב שווי ועוד רבנים בדקו והם תומכים בו בגלוי ובכתב. והוא פרסם תשובה לכל הנוגעים בדבר בעניני כשרות ולא בפוליטיקה. משא"כ פה בענין הוויסקי זה ענין הלכתי ולא ענין אישי נגד רב זה או אחר והוא מביע את דעתו לאחר שהוא שלח משגיח נאמן שבדק בחמישה מפעלים של ויסקי וראה שהחביות עוברים הכשרה למהדרין והוא גם התיעץ בענין עם הרב ווזנר שליט"א ועם עוד רבנים חשובים והם גם אמרו שזה למהדרין ואין שום בעיה לשתות את הויסקי.
אגב הוא שלח את המשגיח עוד לפני התחקיר של המשגיח מטעם הרב לנדא.
בענין הויסקי זה לא פוליטיקה ומותר לכל רב שמבין בעניני כשרות אלו להביע את דעתו בענין, וזה לא מוריד מכבודו של רב אחר כל זמן שלא משמיצים באופן אישי.
22.
תפקיד רב בישראל.
י"ז טבת ה׳תשס״ו
אחרי קריאת רוב התגובות, נראה המצב לצערינו כך, זה אולי לא נעים לומר ,אך נראה שישנם רבנים (כוונתי מכל הזרמים) שיוצאים פתאום עם איזה איסור , ונהי רעש גדול , והרבנים והצבור חלק בעד וחלק נגד, ועיקר הרווח הוא שמדברים ממנו לא משנה בעד או נגד,אולי זה מקדם את הקריירה שלו ,אליבא דתורתינו הק, רב בישראל מחובתו לדאוג יומם וליל אך ורק לטובת הכלל,בלי שמץ של נגיעה עצמית, במקום שיש הפסד מרובה כמה התאמצו כל גדולי הפוסקים למצוא איזה שהוא היתר , לפלא שבדורימו אנו נראה ההיפך שכאילו רבנים מחפשים מאיפה אפשר להוציא עוד איסור ועוד חומרה וכו וכו, וכאן אולי המקום לעורר בנוגע למחירי הבשר הכשר שבד"כ מחירי הבשר מהכשר אשכנזי עולה הרבה מונים מהשחיטה הספרדית, לפעמים פי שניים, ולא לשכוח שכל השחיטות בד"כ באים מאותו מקום וכולם "חלק" ואין שום הסבר מדוע הפרש המחירים כ"כ גדול, ומי הם צרכני הבשר? משפחות מרובות ילדים שנאבקים יום יום על קיומם אלו רוצים קצת בשר לפסח ובגלל המחיר מונעים עצמם מעונג שבת ויו"ט, לוחות המודעות מתמלאים יום יום ממודעות איסורים וחרמות ושמתות וכ"ו ,מדוע לא ראינו מעולם מודעה כזו: "הריני לבשר לציבור הקדוש שב"ה הצלחנו להוריד מחירים לחגים באופן דרסטי בכל המצרכים ובפרט במחירי הבשר -ויאכלו ענוים וישבעו-" ועל החתום----רב פלוני ורב אלמוני, מי שמחשיב עצמו כרב מאנ"ש חייב ללכת בדרך הרבי שדאג לכלל ישראל ולכל אחד ואחד כאילו הוא בנו, ובזאת יבחן אם ידאג במסירות נפש יומם ולילה למען הכלל, לא למצוא ולהמציא איסורים למען ספר שמו בכל הארץ,מי שלא נוהג כך אינו רב מאנ"ש ואולי אינו רב בכלל, לפני שרב מוציא לאור איסור כלשהוא, שיאחזנו חיל ורעד ויחשוב מאה פעמים לפני שיגרום להפסד ממון מהכלל או מהפרט, אז יהיה רצוי על המקום ועל הבריות. וממילא יקרב את הגאולה בקרוב ממש.
23.
כשרות
י"ז טבת ה׳תשס״ו
מי הוא יותר נאמן בכשרות הרב לאנדא או הרב ירוסלווסקי??
24.
לנומער איין און צוואנציק
י"ז טבת ה׳תשס״ו
שכחת שהרב המכשיר בא למשרד של הרב לווי וביקש ממנו סליחה
25.
למספר 1
י"ח טבת ה׳תשס״ו
"אל תיהיה יותר צדיק מהאפיפיור"
משום מה להחמיר על דברים מותרים?????????
מחפש סתם חיים קשים.???
למה ??אם הדבר הוא לא איסור
26.
בבקשההההההההההההה
י"ח טבת ה׳תשס״ו
עם כל הכבוד מדובר ברבנים
אנא תכתבו תגובות בכבוד המתאים לרבנים ובלי זלזול בבקשה
27.
אחת מנחלה
י"ח טבת ה׳תשס״ו
מה שבטוח שהרב ירוסלבסקי לא סתם יתיר דבר אסור.
בד"כ הוא די מחמיר
ואם הוא מתיר אז יש בכך
28.
Nothing Changed - Nothing New in the Whi...
י"ח טבת ה׳תשס״ו

The Rebbe often said that "Oif A Klotz Kasha Chapt Men Zich Nit"

The entire tumult regarding the whisky is nothing new. Does Rabbi Landua claim that he just now, "Discovered America".

Whatever the situation is NOW, with the Whisky its the same as it was 10 years ago and 50 years ago and 100 years ago.

If Rabbi Landau or Rabbi Osdoba will now say it is Assur, this is now an admission of Guilt on their Part that THEY THEMSELEVES are guilty of allwing these products for Tens of years under their own Hashgacha (to be used by all their Caterers) without any problem!

Every "Bar Be Rav, Dechad Yoma" always knew that these Mashkoes are made in Kelim that were previously used for wine. There is nothing new about this. If Rabbi Landaue and Rabbi Osdoba Claim its Assur and they previously Kaviyochol "Didnt Know" the facts, it is a Hagodas Eidus (Hodaas Bal Din, Kemeah Eidim Dami) on themselves, that they regularly give Hechsherim, without even knowing the BASICS that every child knows - that this whisky is made in Kelim that were previously used for Wine.

There is nothing new here - only that the Rabbonim who want to Asser, "Just Woke Up" to find out that, which every child always knew.

This means that if Rabbi Landau and Rabbi Osdoba don’t admit that they made a Mistake here, to Asser the Whisky, this means that they admit that their Hechsher until now wasn’t worth anything, because they never bothered to find out, even the BASICS of how these Mashkoos were always made, the same way, Bemeshech Kol Hadoros!
29.
כשר!!!!!!
י"ח טבת ה׳תשס״ו
אני לא מבין על מה כל הויכוחים -הרב יורסלבסקי אומר כשר, אז כשר. מה עוד יש לגיד?
30.
ל26
י"ח טבת ה׳תשס״ו
הם מזלזלים בעצמם
31.
ה"מנחת יצחק" לא התיר בהחלטיות!
י"ט טבת ה׳תשס״ו
וז"ל הגאון בעל "מנחת יצחק" בנדון
מגיב

בשו"ת "מנחת יצחק" ח"ב סימן כ"ח כתב בסוף התשובה בענין הוויסקי, וזה לשונו:


"אין אני רוצה להחליט שום דבר, עד שיתברר עוד ותתברר הענין בבירור יותר"

32.
we need thhe mashke
כ"ד טבת ה׳תשס״ו
its part of our life dont make mistakes and drink wisky
33.
LETGUVA 3
כ"ז אייר ה׳תשס״ו
ISRAEL LAMA AZAVTA BLI LEHAGIS SHALOM
Y.T.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.