מערכת COL | יום י"ג טבת ה׳תשס״ו 13.01.2006

הרב ליווי על פרשת הויסקי.

במסגרת השיעורים השבועיים לחברי הכולל תחת ה"מרכז הכנה לשליחות" בניהולו של הרב נחום קפלן , מוסר הרב דן-יואל ליווי, ראש מערכת הכשרות OK העולמית, סידרה של שיעורים בענייני כשרות והשבוע כמובן התייחס בשיעורו גם לפרשייה העומדת על הפרק בנושא משקה הוויסקי. הרב ליווי תיאר את תהליך נתינת חותמת כשרות לחברות ומוצרים. "לחברות לא איכפת ממה עשויים הרכיבים, אלא מה הם עושים. איזה ההשפעה יהיה להם על המאכל", אמר.להמשך הכתבה להאזנה לדברי הרב ליווי (באנגלית) - לחצו כאן
הרב ליווי על פרשת הויסקי.
הרב ליווי בשיעורו לאברכי הכולל* עיבוד מחשב. צילומים: בנימין ליפשיץ
"זה תהליך מאוד מסובך, ולא עושים תחקיר דרך כתיבת מכתבים או ביקור באתר האינטרנט של החברה". ההרצאה נמסרה ביום חמישי האחרון, במסגרת השיעורים הקבועים המאורגנים על-ידי הרב נחום קפלן.

הרב ליווי הגיע עם תצלום המאמר של מערכת הכשרות של הרב משה לנדא, ואף ציטט את האתר COL בנושא. הטענה הייתה כי ויסקי מיוצר בחביות שנעשו בהן יין נסך. "כבר לפני שישים שנה עסקו בנושא. ר' משה פיינשטיין פסק בעניין לחיוב בשנת תש"ח, וכן ה'מנחת יצחק' בתשט"ז. ואז היה מדובר על ייצור יחד עם יין עצמו". במאמר ציטטו פסיקה של השולחן-ערוך, והרב ליווי אמר כי מדובר על מקרה של יין שנתערב ביין, ואילו כאן מדובר ביין שנתערב ביין-שרוף (ויסקי). "אין פה שום נגיעה וקשר. מדובר במין שאינו מינו. ואנו פוסקים לפי הט"ז כי 'בטל בשישה'. והם גם מצטטים את הצמח-צדק. אבל הוא מדבר על נושא אחר לחלוטין. אפילו אם החביות נותנות טעם של יין, זה עדיין מותר".
. הרב ליווי שיחי' גם סיפר בשיעורו כי שני מומחים ממערכת הכשרות OK ביקרו בחמש מפעלים לייצור וויסקי בסקוטלנד וגילו שבכל בתי החרושת בהם ביקרו כל החביות המשמשות לאיחסון היין עוברים תהליך הכנה כדלהלן: א' החביות עוברות שריפה באש חזקה ביותר למשך לפחות 3 דקות, עד שנוצרת שכבת פחם בחלקה הפנימי של החבית. ב' לאחר מכן מכניסים אדים ומים חמים למשך זמן שלמעלה מעשרים דקות. לאחר שחזרו מביקורם במפעלים אלו הובאו הדברים בפני פוסקים גדולים, הרב הגאון הרב וואזנר מבני ברק, והרב ירוסלבסקי מחלת הר חב"ד, וכולם הסכימו כי תהליך זה נחשב לתהליך הכשרה. הרב ליווי שיחי' אף הציג תמונות מביקורם של הרבנים במפעלים, וכולם נדהמו לראות כי אכן חביות אלו ממש הועלו באש כתהליך להכשרתם לאיחסון וויסקי.
לכתבה זו התפרסמו 74 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
74 תגובות
1.
לא הבנתי שום דבר מבכתבה
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
האם הרב ליווי מתיר או אוסר את הויסקי ? תכתבו ברור שנבין.
2.
שאלה לרב דן יואל ליווי שליט"א
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
טוב שכבודך מוצא זמן להכשיר את הוויסקי

אבל האם אתה לא חושב שמהראוי למצוא זמן כדי לענות על שאלות חשובות שהעלה אחד מגדולי הרבנים על ההכשר שלך?

הרי הרב אברהם אוזדאבה שליט"א המרא דאתרא של קראון הייטס פרסם שההכשר שלך ניתן לחנות שקיבלה לחם בפסח. והכוונה לחנות קופי-בלווד ברחוב אמפייר.

והוא גם פרסם במכתב שאתה נותן הכשר למאפיה שאופה לחם בשבתות וחגים ע"י גויים כפי שנמסר לו ע"י עדים נאמנים. והכוונה למאפיה של "מזונות מבין".

ועוד סדרה של שאלות קשות על הכשרות שלך, ובפגישה שלך עם הרב אוזדובה שליט"א במשרד שלך אתה הסכמת ואמרת שכל הטענות שלו צודקות. אז למה את זה אתה לא מפרסם?
3.
שאלה 2???
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
למה מספר שתיים לא חותם את שמו?
הלוא זה י.ב. (לא יוסל בלוי) יד ימינו של הרב אכלי"כ מוהר"ר אברהם אוזדובו (מלפנים רב מכשיר תחת פיקודו של הרב חייקין שליט"א - כעת אב"ד דכל מדינת אוקראינא)
4.
חוצפה אדירה מצד הרב ליווי
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
עם כל הכבוד לך ,והידע שרכשת בעניני כשרות, אתה נוגע בדבר ואסור לך להביע דעה בנדון, מי אתה שתביע דעה נגד הרב לנדאו שליט"א , הרב לנדאו הוא הידען הכי גדול בעולם בנושאי כשרות , עם כל הכבוד לכסף שבאמתחתיך, יהודיים ירא שמיים לא ישמעו לך בנדון , בושה וחרפה שאברכים מאנ"ש ישבו בשלוות נפש כזאת ולא מחאו נגדו , הדברים האלו ,והפתיחות כביכול שמשמיעים אנשי עסקים נגד פיסקי הלכה של רבנים ,זה הורס את כל האידישקייט באנ"ש , דמיינו לעצמכם שזה היה קורא בחברה חרדית אחרת מה היה קורה? בכל חוג למרות שהרב לנדאו לא משתייך לאותם חוגים היתה קמה מחאה נמרצת ,
5.
תגובה ל2 ו4
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
אני שמעתי מהרב אזדבא שליט"א שהיה לו מידע לא נכון בקשר לחמץ בפסח וכל הדברים האחרים נודע לו שזה לא נכון.
מענין שהרב שווי כתב בעד הרב ליווי
ממה שאתה כותב בתגובה מס 4 נראה שאתה הוא זה שנוגע בדבר ושנאת חנם או קנאה מבצבצים בין מילותיך.

כדאי שהפורום יהיה עניני ולא אישי,
בבקשה תענה אם אתה חושב הוויסקי אסור.
6.
אני לא מבין
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
בלי שאביע דעתי בנדון, אני לא מבין מדוע הרב ליווי (וקודמו הרב העכט) לא פונים, כדרכה של תורה לגר"מ לנדא עצמו, ומבררים קודם עמו באופן אישי , מפיהו ולא מכתבו, מה סברותיו.
7.
הרב לנדאו הוא גם בעסקים של הכשרות כמו ה...
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
ל-4
עם כל הכבוד לך
הרב לנדאו בעסקי הכשרות בדיוק כמו שהרב ליווי בעסקי הכשרות
וממוחיותו של הרב ליווי כאיש בינלאומי לעניני כשרות לא נופלת מהרב לנדאו מה גם
שהרב הכט מאילת הוא ודאי לא איש עסקים והוא הוציא ופרסם פסק הלכה להתיר ובנתים לא ראינו שום פסק מהרב לנדאו בענין הזה אלא רק התפלפלויות והתחכמויות על ענין הויסקי אבל היכן הפסק הלכה
8.
ידידנו הרב ד.י. ליווי שליט"א
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
חזק ואמץ אנחנו מצדעים לך
בן ידידך ארה"ק
ושאלה קטנה למס 4 מדוע הרב לנדא לא הוציא מכתב האוסר שתית וויסקי???
9.
למס 4 ולכל הנזעקים...
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
קחו נשימה עמוקה, הרב לנדאו לא זקוק לקנאתך.
ולעניננו, הרב ליווי לא פסק בשמו, אלא צוטט את השולחן ערוך, מנחת יצחק, ר משה פיינשטין ואת הט"ז.
כשאתה מלכלך עליו אתה מלכלך עליהם. כשאתה טוען שהוא מדבר שטויות אתה טוען שהם מדברים שטויות. המחקר של הרב סופר נעשה בצורה חובבנית בכל רמת כשרות אפשרית, בדיקה דרך עלונים ואתרי אינטרנט מבלי להיות במקום כלל. הפסיקות הללו נעשו ע"י רבנים חשובים ומאבני יסוד בהלכה בדורות האחרונים בכלל, ובפרט בכשרות, ואת קנאתך לידישקייט ולשתיקת הציבור לעוולות תשמור לענייני צניעות ועודף מודרניזציה שלצערינו השתרשו בחב"ד תשס"ו. לא לפסיקה על וויסקי אם הוא כשר או לא, קשה לי להאמין שאתה מאלו שמסתובבים עם אינפוזיית ערק לוורידים, והנושא הבוער יותר הוא מה שהרבנים כולם פסקו והנוער אינו מיישם...
10.
ציון מראי מקומות
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
יפה עשה הרה"ג הר הכט מאילת שהביא את הענין במכתב מפורט בציון מראי מקומות זה שלא הביא את כל המקורות תמיד אפשר להוסיף את החסר.
חשוב מאוד לשיקול הדעת של בקוראים לקבל דברים ברורים בציון מראי מקומות והוכחות בדוקות ע"י רבנים אנשי שם וידועים בתחום הכשרות שלא הביאו את דעת עד עתה בצורה ברורה ועל כן נוצר רושם מוטעה כאילו זה וויכוח של משחקי כבוד של רבנים ולא עינייני ופסיקה ברורה איך לנהוג כחסידים בנושא חשוב זה.
11.
Rabbi Levy
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
I was at the Shiyur and he quoted many Gedolei Achronim who are Matir Wiskey including the Node Beyuhuda etc... I think Rabbi Landau has to proof himself in this case since he is coming out with an Isur that Gedolim from previous Generations have been Matrir and also Gedolei Yisroel including the Rebbe Drank and distributed such Drinks. I think Rabbi Levy did a great job and keep up the great job. Remember what the Rebbe always said to remeber the first din in Shulchan Aruch AL YOVISH MIPNEI HAMALIGIM .

Also Rabbi Landau should have possibly consulted with other Gedolim etc. before giving out a Psak that Am Yisroel has been drinking Yayin Nesech for years......

Kol Hakovod
12.
למס 8 ולכל ידידי הרב ד.י. ליווי שליט"א
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
נכנסתי לחנות בכאן ציווה את הברכה , ונדהמתי לראות במקרר מבחר גדול של סלטי שטראוס מהארץ בהכשר של שארית ישראל, השם שיותר מתאים להכשר שלהם הוא (שונאי ישראל) פניתי לבעל החנות ואמרתי לו שלדעתי זו חוצפה להכניס את זה לשכונה, אז הוא הראה לי מדבקות שהרב ד.י. ליווי שליט"א מוסיף את כשרותו ונותן גושפנקה לשונאי ישראל, ואתה הרי בן של ידיד ולך כנראה יש דרך לשכנע אותו שלא הכול זה כסף, אני כבר ניסיתי דרך מי שאני מכיר במערכת הכשרות ולא קרה שום שינוי. אני מקווה שעניין המשקה הוא בדק יותר טוב מהסלטים.
13.
כבוד הרב ליווי
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
אל ייבוש מפני המלעיגים והקנאים!!
הרי הרבי בעצמו הורה לך להיכנס לכל ענייני הכשרות, ואף נתן לך הוראות מסויימות
יישר כוח שאתה מקדיש מזמנך לפתור בעיה שמעסיקה רבים מאנ"ש ויהי רצון שנשמע בשורות טובות; לחיים!
14.
To #2
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
You are opening a can of worms which will not be respectfull for Rabbi Osdoba and his kashrus. So please better go and seat and learn some haloches related to bizuy talmidei chachomim so you dont put the Rov to shame.
15.
Brook
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
B"H we merit to break Brooks ------ thanks to Rabbi Levy which his giving hechsheirim in CH. Boulevard cafe, Bagels store on Troy av., Raskins fish, LUBAVITCHE SCHITE from Uruguay (Shuk) etc. And also thanks to Yossel Motchkin! From the Kretchme.
16.
Rabbi Levy
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
Look when it came to the Water in NY story Rabbi Osdaba went out of his way to say we didnt need filters ets. after much review of the Subject as did Rabbi Heller. And I am sure Rabbi Osadaba Shlita would also agree with Rabbi Levy on the Wiskey subject.

To say Gedolei Yisroel drank Yayim Nesech does not make sence. Especially when this subject was discussed by the Minchas Yitzchok and Rabb Feinstein and more.

17.
עושה שלום במרומיו
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
ב"ה. בכל אנו אומרים בגדר של תפילה . תלמידי חכמים מרבים שלום . נא להראות דוגמא חיה .
18.
שיתוף פעולה בין ה-OK ל CHK
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
הרב ב.לברטוב מ CHK (הכשרות של הרב אזדבה) התקשר ביום חמישי למשרדים של ה-OK וביקש לקבל מידע בעניין הוויסקי שאותו הוא ידע ש-לOK יש מידע מדוייק, לאחר שהם עשו בדיקה פיזית בחמשה מפעלים בסקוטלאנד.
19.
chk allows wiskey
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
1) The CHK (Brook & crew) allows whiskies into their establishments as well.

2) I spoke to one of the Rabbonim at the OK and he told me that B Levertov (one of Brooks cover uppers) called the OK office last week asking for the latest info on the Mashkes.

3) Since all the decisions at the CHK are ltsaarainu made by Brook - not by the Rabbonim, well probably see that all of a sudden the CHK wont allow the mashkes anymore. If the decisions were made by the Rabbonin, Brook would have been out a long time ago. Meanwhile he controls all the Ruchniuis and Gashmius of the CHK. He even decides now how the
Vaad Hakohols $ is spent

4) Its a pity that the Rabbonim dont know whats going on in CH. 80% of the Kehila is no longer medayek to buy items with a CHK When the CHK first started, it was well respected both in CH and out of CH. Now Brook has succeded in bring it to the gutter and no one takes it seriously any more
Is Brook blackmailing the Rabbonin with something, that they allow him to shlep down the CHK and the Kehila?.
20.
תגובה ל-4
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
זכורני שכשהרב ד. ליווי שליט"א היה גר בקריית מלאכי, בעת שהרב ירוסלבסקי היה נוסע לרבי הוא היה מבקש מהרב ליווי שיחליף אותו בתור פוסק, מאחר הרב ליווי קבל סמיכה מרבנים גאונים כמו הרה"ג ר משה פיינשטיין ע"ה ויבלחט"א הרה"ג ר מאיר ברנדסדארפר שליט"א ועוד...
ווהכל היה בהסכמת הרבי.

של נעליך מעל רגליך כשאתה קורא לו "איש עסקים"
21.
חברה,
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
אולי תתבגרו ותוציאו את הראש שלכם מפוליטיקה עסקנית רדודה?

תתייחסו לעניין עצמו
מה ההשלכות של הדברים של הרב ליוי; הוא אומר שזה בסדר לשתות משקה; מעניין מה הרב לנדא יענה על הדברים והדברים של הרב הכט מאילת
22.
Teguva #20
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
Very nice to know thats for the Story. All I can add is that this is another Shaitel sensation that within 4 weeks will be over with and all will be drinking Shaitels and wearing Glenfidish and GLenmorangie!!!!!!!1

Also lets remeber Rabbi Levy Shlita employs over 50 ANASH in CH and many many many Shluchim are able to survive financialy and eat food because he hires them for work.

I know this has nothing to do with the Wiskey just that to atack a man who has brought reliable sources Liheter nobody has the right to attack him personly or because many CH establishments now use his Hescher on there restaurants.

23.
Rabbi Osdoba is in a Dilemma
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
Rabbi Osdoba is in a Dilemma here.

Usually, his policy is to Pasken everything the "Opposite" of whatever Rabbi Levy or Rabbi Schwei say, but now he is in a Dilemma because Rabbi Levi and Rabbi Schwei said the "Right Halacha" First - Now if Rabbi Osdoba chooses to say the opposite he will be exposed to the entire world as arguing with all the Poskim who agree with Rabbi Levy

The Rebbe said that the true sign of a Real Rav is one who has the guts to admit his mistakes. "Dvarim Sheamarty Lifnechem Taus He Beyody"

Its about time that Rabbonim Pasken "Al Pi Torah" and not "Al Pi Politics"
24.
ל-12
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
אתה תמה איך הרב ליווי נותן גושפנקה לשונאי ישראל בסלטים של שטראוס.

ואני שואל מדוע אינך שואל איך הרב לנדא נותן הכשר למוצרי שטראוס ואינו מתנה את ההכשר בתנאי שיוציאו את שארית ישראל מהסלטים?

(והרי כל עיקרה של השארית זה לעקור את לנדא)

אלא מאי. כל מי שמוח בקדקדו מבין שהרב לנדא מתעסק במה שהוא צריך להתעסק ולא תמיד צריך להלחם במלחמות מיותרות.
כך גם הרב ליווי נותן הכשר לסלטי שטראוס ובזכותו אתה יכול לאכול אותם ולהתעלם מתוית הכשרות שלהם.
25.
ל-כווווולם
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
זה ידוע שהכל משחק כלכלי כל רב דואג לכיס שלו . קוראים לזה לשם שומיים
26.
fear of YB
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
Rabbi Osdoba is obviously afraid of YB. He lets YB do & write what he wants on his stationary. We are in the same shape as Hisachdus Horabonim that received the Issur from Reb Zalmen Shimon because they were afraid to stand up to their baalei batim. The Vaad Hakohol has to stand up to YB and fire him, and hire someone respectable to administer the CHK Kashrus so that the Rabonim can truly run the ruchnius.
Do our Rabonim even know the names of the shochtim and mashgichim @ Rubashkin? More than70% are NOT Lubavitchers. All the mashgichim at Ahava/best moo are NOT Lubavitchers (hired and controlled by Hisachdus Horabonim)!
That is what we are feeding our children!
Does Rabbi Osdoba know? Does he care? Does Rabbi Shvei know? Does he care?
Why are they letting YB run our khila into the ground?
27.
Straus
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
We all witnesses here in CH what happened to the CHK kashrus since Rabbi Marlows petirah. I really dont know whats the big deal about allowing Sheeris Israel into the stores. Take a look what happened with the CHK all milk products produced by Ahava are not longer under the hasgocha of CHK the plants are controled by Hisachdus Harabonim (Satmer) The schite in Iowa (BH) by Rabbi Weismandel and Albany bakery bakes by "Bagel" which is also under Satmer. There is a well known Yisur from Harav Z.S Dvorkin but the CHK doesnt care, $$$ is what only counts.
28.
לכל המשמיצים
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
כדאי שתשמעו את כל השיעור ותענו לענין בנושא ההלכתי.
נראה שהרב ליווי מבין כצת יותר ממכם בכשרות והוא מדבר מתוך אחריות.

ידוע לי מנושאים אחרים שהוא בודק טוב לפני שהוא מביע את דעתו בהלכה.
29.
CHK
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
LOOKS LIKE YOU PEOPLE ARE NOT AWARE OF WHATS GOING ON. THE CHK IS NO LONGER A KEHILA HECHSHER ITS A PRIVATE HECHSHER. WE DONT KNOW WHO IS REALLY THE BOSS THERE OR IF THERE IS A PARTNERSHIP BETWEEN FAMILY OSDOBA AND BROOK AND MAYBE ALSO KATZMAN. RABBI SCHWEI WROTE CLEARLY TO THE VAAD HAKOHOL TO TAKE OFF THE NAME BADAT"Z FROM ALL CHK SYMBOLS, ITEMS AND LABELS ETC. IM NOT GETTING INTO WHO IS RIGHT AND WHO IS WRONG THE FACT IS THAT THERE IS NO HECHSHER UNDER THE BADAT"Z.
30.
לפני שמעלילים כאן עלילות על הבד"צ של קרא...
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
הרב אהרן יעקב שוויי שליט"א אומר (לכל מי ששואל אותו , ואם אני לא טועה זה הופיע גם בכתב לקהילה) שכל הנעשה בשם ה"בית דין" אינו על אחריותו, כי אין דעתו נוחה (בלשון המעטה) מהעובדה שטיפוסים שליליים קשורים למערכת הכשרות הזאת, שאינה אלא הכשר פרטי שבעליו מתעקש לשאת לשווא את שם הבד"צ.
31.
לכל המתקיפים את תגובת 4
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
כאדם הקרא את תגובותו היא ענינית ביותר ,ואינני יודע מדוע מלווים את זה בקנאה או נקמנות , אין כאן לא קנאה ולא נקמנות ,יש פה הבעת דעה ענינית שהרב ליווי מול הרב לנדאו ,דעתו של הרב ליווי לא רלונטית כלל וכלל , ובצדק הם הדברים ,אסור לנו כחברה לתת משוואה סימטרית בשום אופן להרב ליווי ולהרב לנדאוו , וכל מיני תגובות של הוא קיבל סמיכה או הוא מצטט פוסקים אחרים וכו וכו , זה לא רלוונטי, יש כללים שיכליים ברורים ,וכללים חינוכיים ברורים שאותם לא שוברים , גדלותו של הרב לנדאוו בעיני ציבור שומרי התורה והמצוות בארץ ובעולם במיוחד בעניני כשרות הוא עובדה ללא עוררין , ולנו החבדניקים אסור לשבור את הקלפים במיוחד שמדובר בעוד אחד שיש לו איזה סמיכה כביכול , לו היה מדובר בהרב ירוסלבסקי או הרב אשכנזי ,היה הדבר מובן ,ואני לא בוחן ידע של אנשים קטונתי בנדון , אני מתייחס למוניטין של הרב המדובר ,וזה אסור בשום אופן לשים את הרב לנדאו והרב ליווי באותה סירה , תארו לעצמכם שהייתם מביאים בעניין הפאות בראש חוצות את פסיקתו של הרב יורקביץ ,וגם אם בסופו של דבר הוא צדק, מול כל הציבור הדתי והחרדי כולל בית דין רבני חב"ד בנושא , זה היה מביש ,באותם ימים ,
32.
תגובה ל 31
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
באם לא שמת לב הרב ליווי שיחי הזכיר בשיעורו כי הוא ביאר את הדברים עם הרב וואזנר שיחי ועם הרב ירוסלבסקי שיחי, וקיבל אישור מלא לדעתו בנושא.....

אני מכיר אישית את הרב ליווי ואת מערכת הכשרות המהודרת שהוא עומד בראשה. אני לא בא כאן להשוות בין רבנים שונים, אך בנושא הכשרות ידוע כי הרב ליווי הוא אחד מהמוחים הגדולים ביותר הקיימים בדורנו, ולפיתחו שוחרים גדולי תלמידי החכמים להתייעץ בהלכות הקשורים לכשרות.
אז אנא לפני השמיצך את הרב ליווי ברר היטב את מקורותיך.

33.
תחקיר זה עדיין לא פסק הלכה
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
התחקיר הוא לא של הרב לנדאו זהו תחקיר של סופר וסופר מול הרב לווי הוא לא תופס מקום כדאי שנחכה לתגובה של הרב לנדאו בעצמו.
34.
horav hasofer
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
It looks like Horav Landau let horav Hasofers article be printed even though he didnt go to any of the manufactorers to check it out personally. There is absolutely no new news in Horav Hasofers article. Everyone new the Scotch were using used casks (because they are cheaper than new ones). The whole article is old news.
35.
לרב הכט
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
מה קרה לנדא לא בא לבקר אותך?
רק את אייזינבך
36.
ל24
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
למחלקת הסלטים בשטראוס אין כל קשר לחלבי של שטראוס, זה כמו כל החברות בארץ כגון עלית ואסם, יש להם מוצרים עם חלב עכו"ם ויש מוצרים מהדרין וכו, כאן מדובר בקופסה סלטים שההכשר של שונאי ישראל בלבד נמצא על הסלט , וכששאלתי איך זה נמצא כאן ? אז הוא בלך למקרר לחפש קופסה שהמדבקה של הרב ליווי לא נפלה, ואין להאריך בדבר המצער.
37.
קאניאק
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
גם מהרב דון יואל ליווי שליט"א וגם הרב יוסף העכט שליט"א לא ענו על מה שנכתב על תערובות קאניאק דהיינו אלקהול מיין, אולי אפשר לומר שני סיבות שלא התיחסו לזה, א] כי זה שום חידוש ולכן ישנו משקאות שהם בספק ולא מתירים אותן, ואילו שכן מתירים כיון שבדקו אותן ואין בהם חשש תערובות אלקהול מיין והכל נעשה על טהרת תירס או חמץ גמור מחיטה או שעורה, ב] כל הנושא הזה נכתב בטעות חמורה בחלק הטכני והמדעני, קאניאק אינו נעשה מזגים [קליפות] הענבים שנישארו אחרי עשיית היין, אלא מהיין בעצמו, שמבשלים אותו והאדים מהיין נעשה אלקהול מיוחד וכו ולכן לא רצו לענות שכל מה שנכתב בכלל שלא כעינין.
ובכלל אין חדש תחת השמש הדבר הזה זכרוני שדנו בזה גדולי ישראל לפני 40 או 30 שנה, וכולם התירו המשקה.
38.
to 7
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
In regards to #7, Rabbi Levy is in the business of Kashrus & Rabbi Landau is not so A)he does not take any money from kashrus, so that is why Rabbi Landau is not a nogeia bedovar, B) Rabbi Levy sent 2 people to Scotland to 5 companies to give a hechsher on whishkey so Rabbi Levy has a little negius here. C) In regard to number 9, he did not get his info from t he internet, papers, or magazines, rather directly from each of those companies.
39.
לכל הגאונים מלמעלה
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
כשאנחנו נכנסים לכל מסעדה וכן בבתינו הכשר אנחנו שוטפים חסה עם חומץ או סבון וכהי גוונא בשביל שחס ושלום לא נאכל איזה תולעת ונעבור על חמשה לאויין של אוכל נמלה וכו ועל כן אנו שוטפים החסה ומסתכלים באור לבדוק וכו כידוע למשגיחי חן ופה כל הגאונים למניהם אנשי מחלוקת אוכלים בני אדם בשאט נפש לא בודקים כל מילה אם היא נכונה או לא רק לאכול אנשים ולא לחשוש . באמת ככה משיח יבוא במהירות
40.
CHK
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
I would say that the answer to the question: "Is the CHK is a private Hechsher?" depends on who has the final say whether or not Brook could be Fired.

If Rabbi Osdoba has no problem with the Vaad firing Brook, (as the Vaad always wanted to, for the past 2 administrations, before the Rubashkin Era), then that would mean that the Vaad is in control and it effectively is theirs.

If only Rabbi Osdoba, can dictate and decide, if Brook works in the Vaad Hakashrus or not and whether Rabbi Osdobas own son works there with him, or not, against the will of the Vaad Hakohol, then that clearly means that the one and only Boss is Rabbi Osdoba and not the Vaad Hakohol.

Anyone who doesnt have the power to decide who is hired and who is fired and has no control on how the income is spent, is effectively not the boss.

Rabbi Osdobas position until now was that no one but him can decide if Brook Is fired and that only Rabbi Osdoba has control over the income of the CHK. And that no other Rav but him (not even Rabbi Schwei) can decide any of these issues or other issues of Kashrus of the CHK.

Thats fine as long as you call it what it Really is:

A Private Hechsher/Business, of Rabbi Osdoba but not a community Hechsher and not a "Badatz" Hechsher and not anything to do with the Vaad Hakohol, who has absolutely no say in anything.

The reason why the "Brook Firing" issue of "control of the CHK" is so central to the issue of "Who Owns The CHK" is because all of the allegations that the CHK is "A Private Hechsher" originated with the fact that the Vaad Hakohol decided to fire Brook. Brook in turn convinced Rabbi Osdoba that the only way to save Brooks job would be if Rabbi Osdoba Privatized the CHK so that the Vaad Hakohol is no longer in control to be his boss and therefore cant fire him.

The CHK Lies when it says it is the Hechsher of the "Beis Din of C.H."

According to Halacha:
One Rav by himself, even Moshe Rabenu himself is not called a "Beis Din".

Two Rabbonim are also not called a "Beis Din".

Unless you have 3 Rabbonim whom the entire community voted for and accept (or if the 2 elected Rabbonim Both pick a 3d that both elected Rabbonim agree to,) then according to Halacha it is not called any kind of "Beis Din", by any stretch of the imagination.

The "3" Rabbonim who currently have absolute unilateral, control of the entire CHK are:

1) Rabbi Osdoba

and

2) Rabbi Osdoba

and

3) Rabbi Osdoba

With no other elected Rav involved = A Private Hechsher

Needless to say that the above is done against the will of the Elected Rav, Rabbi Schwei, the Mara Deasra, whom the entire Kehila Elected
41.
בוואדי
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
הכל לשם שומיים השאלה איפה השמיים שלהם חבושה
42.
to 18 & 19
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
1) The CHK & OK have places where they both give a hechsher on the same company. For instance, Mendys restaurant. 2) I spoke to Rabbi Levertov,. He did his own investigation and is still in the middle. He has points in shaalos that no one brought up in regard to the whiskey. 3) He called a whole bunch of people to find out if there is anything new, and he found that so far there was nothing new. 4) What I was told, he called the OK to find out if the OK takeh went to see 40 companies of whiskey to give a hechsher, and if there were any new shaalos. He found out there are no new shaalos, and they only went to FIVE new companies to see, and they did not discuss any list of mashkoos. 5) I was told by Rabbi Osdoba to go speak to Rabbi Levertov in regard to the mashkoos and Rabbi Osdoba will tell Rabbi Levertov exactly what he wants.
43.
ל23
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
What dilemma is Rabbi Osdoba in? He has to say Da-as Torah which (to him) is always the opposite of the other Rabbi, so this is the real Pesak Din. Several of his Piskei Dinim appears to follow this philosophy and it does not prevent him from stating with his opinion very strongly, and what makes this issue different. In Torah we know that “The din is to be sated correctly and let it bore (drill) through a mountain (if that is what it takes to comply with the Din,)” i.e. disregard what laymen think.

Fasting 10th of Tevet both is a black and white issue and both Rabonim had no choice but to condemn other mindless opinion, although they did managed to quarrel by not signing the same letter.
44.
le 35
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
ulai lifnei she tagid dvorim beteilim al harav hecht ,teayen al hamichtav shelo, shematir umevi kol hamarei mekomos,harishoinim ve achroinim umasbir be tuv taam et aheter sheboze
45.
ל-35
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
לא יפה לחרחר ריב

הרב העכט לא היה באילת באותו יום שלנדא ביקר באיזור.

וחוץ מזה, הרב איזינבך שונא ויסקי שיבעת, הער טרינקט נאר פון די פראסטע...
46.
ל-36
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
אני רואה אצל הרבה מחב"ד סוכר ומלח עם חותמת של בעלז.
רואה גם שמן של הרב אפרתי עם החותמת של שונאי ישראל וראיתי גם כמה מוצרים של הרבנות ירושלים מהדרין יחד עם החותמת של שארית והכניסו את זה לבתים חשובים בחב"ד בתקופה שהיו סומכים על ההכשר של המהדרין ברבנות ירושלים איך מותר?
תחליט אם ההכשר של הרב ליווי הוא טוב תאכל את הסלט ואם לא טוב לך אל תאכל.
49.
Berel Levertov
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
Berel Levertov is a yorei shomayim and a reliable person. Problem is he gets his check from the administrator of the Vaad Hakashrud thereby making him a puppet. He has absolutely no daas atzmoi, only which soda you can use at a simcha. Take him away from these -------- figures and I would hire him in a flash and most probably triple his meager salary.
50.
Private Hechsher
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
To those who think the CHK is a private hechsher, youre all in the dark. It is not a hechsher whatsoever. it is worse than the K you find on Neveilos utraifos. To their defense, ess falt amohl arain a kosheren product, but the credit is due the goy owner of the plant who has no bechirah. PEOPLE OF CROWN HEIGHT, GATHER SIGNATURES AND APPROACH HARAV OSDOBA AND BOMBARD HIM WITH THE REQUEST THAT LEMAAN HASHEM HE GET RID OF THE MAFIOSOS WHO CONTROL THE VAAD HAKASHRUS. RABBI OSDOBA!!! BE MACHZIR ATOROH LYOSHNAH. YOU ARE THE ONLY ONE THAT HOLDS THE KEYS TO THE FUTURE OF WHAT OUR CHILDREN WILL EAT. BMATOOSAH MINOCH, CUT OUT THE CANCER, REMOVE THE DISEASE.
51.
חבדניקים מסכנים.....
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
עסוקים כל הזמן בקנאה שנאה לה"ר ורכילות... אולי תמצאו חיים או משהו?
52.
ל- 25
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
ההבדל המהותי בין כל הכשרויות כולל האו.קי. לבין הכשרות של הרב לנדא ב"ב.
1. הרב לנדא אינו איש עסקים -ובעיקרון לא גובה אגרת כשרות בכלל מהמפעלים שנותן עליהם כשרותו. כמובן שהוצאות של העסקת משגיח וחומרים דורש.
2. היכולת דרישה שלו בהחמרות של לכתחילה הרבה יותר גדולה כיוון שאין לו קשר עיסקי כנ"ל.
3. במוצרים שמיוצרים עם פירות ופירות ארץ ישראל יש השגחה מעולה של אגרונום חבדני"ק על המטעים ופיקוח של מערכת הכשרות שיהיו ללא חשש ערלה ללא התרים של אחוזים וכדומה
ועוד דברים שקשה למצוא במערכות כשרות אחרות.
53.
ל52
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
יפה דיברת לגבי הרב לנדו שהוא לא עושה עסקים עם המפעלים, אבל לא טוב שאתה משמיץ את הOK לפני שאתה בודק. לפני כמה ימים פגשתי באירוע משפחתי את אחד מהבעלים של חברת המיצים פרי גת והוא אמר לי שהסיבה העיקרית שהם היו מעונינים בOK לעומת מערכות כשרות אחרות מכיון שהOK דרשו רק הוצאות של משגיחים ועוד משהו קטן לשנה עבור הוצאות משרד.
אגב הוא גם סיפר לי שדרישות הכשרות שלהם היו יותר מכמה בדצ"ים שהם דיברו איתם אבל הם דרשו פחות כשרות ויותר כסף.

בפעם הבאה תמצא הבדלים אחרים בין הOK להרב לנדאו שיח
לא חייבים תמיד לתת שבחים על חשבון השני והרב לנדאו לא צריך את הגיבוי שלך.
54.
english
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
are you discrininating against CH baalei teshuvah? why dont you put up my english posts? the public has a right to know our feelings, i cant write in hebrew

= = = = = =

COL response:

We do post English comments, but longer ones take more time to review.
Comments with not proper language of insults will not be published.
55.
Thank you
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
I posted 3 posts late last night about the vaad hakashrus members, i didnt think there was offensive language or insults in the post just plain facts, ---- ---- ---- is just a euphamism for people who use strong arm tactics to get their way, not conventional ways that normal people use. I am also of the opinion that it it is not Rabbi Osdobo who is entirely at fault but the baalei machloikos who surround him, please post my posts thank you

= = = = =

COL response:

"Hooligan" and "Yodaim yidey Eisov" is by no means 'proper language'.
56.
לתגובה 40. תודה. הוכחת יפה שזה הכשר פרטי...
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
מה עושים עם זה? איך מחזירים את זה למה שזה היה כמו שצריך, בידי הבית דין? למה לא עושים רעש? זה הרי חמור לא פחות מפרשת הויסקי!
57.
to 56
ט"ז טבת ה׳תשס״ו
nothing to do except take the vaad hakashrus to a din torah with independent Rabbonim
58.
ל- 53
י"ז טבת ה׳תשס״ו
אם אני לא טועה הרי שחברת המיצים פרי גת נרכשה על ידי חברת המשקאות לישראל אלו שמייצרים את הקוקה קולה בישראל שיודעי ם ומעריכים את הכשרות של הרב לנדא (והוא בהחלט לא צריך את הגיבוי שלי.) לפי מה שידוע לי, לפני שפנו לקבל את הכשרות של חוג חתם סופר פ"ת וה או. קי. פנו להרב לנדא לקבל את הכשרות. ובבדיקה של נתוני הכשרות, שאחת מהם מאוד עיקרית זה נושא הערלה , שיהי ללא חשש ערלה ב 100 אחוז דרישות אלו של הרב לנדא היו מייקרות את עליות הייצור, והאו.קי. מתפשר על נושא זה ומקבל את "היתר של הרב אלישיב " ע"י הרב אפרתי שהכתיב את ההיתר גם לרבנות הראשית לישראל בעיניני הנטיעות בגוש והעברתם מהמשתלות על גבי משאיות (הנוהל הוא מעל צמר סלעים) ופיקוח בזמן הנטיעות את המיצים מייצרים מהבררה של בתי אריזה של ההדרים שהם בפיקוח הרבנות בלבד וכו ויש גם ממטעים חדשים על פי ההיתר הנ"ל.
לעומת זאת העדה החרדית ירושלים נותנים שם הכשר רק לרכזים, ממטעים ובתי אריזה שמפוקחים על ידם, ולא על כל המפעל. הוא אשר נכתב כי האו.קי. סומך על ההשגחה של הרבנות ולא יותר.
אני לא יודע אם שמתם לב, לרב לנדא אין כמעט כשרות על מפעלים שמייצרים מיצים מפירות!!

59.
To: #50
י"ז טבת ה׳תשס״ו
You right we need Daas Hakohol and only Daas Hakohol but the people in CH are sleeping they dont care any longer. At this point the only hope is a Din Toire between the 2 Rabbonim to clear out all issues especially issues as Segal, Kashrus, brook, Moshe Rubashkin etc. Rabbi Schwei wrote and ask four time from Rabbi Osdoba to go to a Din Tora he didnt answer him. After a prominent outside Rabbi contact him he said he agrees but when thinks got to poel mamosh he gave some excuses not to go. I dont understand why Rabbi Osdoba, Segal and Moshe Rubashkin are so affraid to go to resolve things al pee Tora by a Din Tora (Zablo) are the hiding something or are they affraid to loose? I wonder!
60.
תגובה ל59
י"ז טבת ה׳תשס״ו
כאחד שסומך על הOK כמו על העדה החרדית ירושלים ולכן אני שותה פרי גת ובעקבות מה שכתבת פניתי לOK והם ענו לי שכל הטענות שלך הם שקר גמור וחבל שאתה כותב לפני שאתה בודק טוב.
א. הם לא סומכים בשום אופן על ההיתר של אפרתי לגבי הערלה.

ב. יש להם משגיח צמוד מזמן הנטיעות והם לא סומכים על כשרות אחרת.

ג. גם בבתי אריזה יש להם משגיח ביצור והם לא סומכים על הרבנות.

לכן לפני שאתה כותב על מישהו בכל נושא תבדוק טוב שלא יצא תחת ידך מכשלה.

כל המעונין יכול כמוני לבדוק את הדברים הOK אמרו לי שיש להם משרד קבוע בארץ ויש משגיחים קבועים והם לא סומכים על אחרים.
61.
to no. 49
י"ח טבת ה׳תשס״ו
Being a friend of Rabbi Levertov I know personally that his salary is meager and isnt that much for a man with a family to live off. Put your money where your mouth is. If you really care about Rabbi Levertov why dont you offer him a job or arrange for him to get a raise.
62.
HECHSHER RAV LANDAU
י"ח טבת ה׳תשס״ו
B"H
as all know.rabbl landaus hechsher is lmehadrin min hameharin and r don yoel levy hechsher is good go out in the street and ask and rav levy know that he does a good job but cterers to 2 different type of custemers
bchol hakavod
BADATZ
63.
לתגובה 50. Only the Guilty are Afraid of...
י"ח טבת ה׳תשס״ו
By all Yidden, Bemeshech Kol Hadoros, there were always differences of opinion but we settle our differences like Frum Yidden by a Din Torah.

No one has any reason to Run Away from a Din Torah, unless they Know they are Guilty and will loose the Din Torah. Only Criminals, have to be "DRAGGED into Court or "DRAGGED into a Din Torah".

Righteous people who Honestly believe that they are Really on the Right Side of the Law and the Right Side of Halacha, are never afraid of a Din Torah
64.
למספר 61
י"ח טבת ה׳תשס״ו
מה חשבת שיגידו לך אחרת?
65.
ל65
י"ט טבת ה׳תשס״ו
דבר שעתיד להתגלות לא משקרים ובפרט מערכת אמינה כמו הOK לא משקרים ותמיד אומרים את האמת ומסבירים בצורה ברורה.

אתה גם יכול לבדוק את הדברים במפעלים
66.
תגובה ל- 60 מגמת התצדקות!!!
כ"ב טבת ה׳תשס״ו
בתאריך 1/17/2006 שעת התגובה שלך ל- 59 היא 11:30 pmושעת התגובה של - 58 ל- 53 היא 12:53 pm מעניין אייך יש תשובות מנומקות לפני השאלות???
כך שברור כי זאת תגובת מערכת הכשרות כמגיב אנונימי. והייתם רוצים שיסמכו עליכם כמו על העדה החרדית ירושלים אך מה לעשות אתם צריכים להתחרות עם האו. יו. בכל המפעלים ברחבי העולם אולי תעשו תשובה ותפסיקו לתת כשרות על מוצרים עם חלב סתם, בישולי נוכרים, יצור יין ע"י יהודים שלא שומרים שבת, לסמוך על כשרויות כמו בעלז וכדומה, וד"ל.
אולי ברבות השנים תגיעו גם ליכולות של העדה החרדית ירושלים והרב לנדא ב"ב.
את זה צריך להוכיח בשטח.
כך גם מה שנכתב בחלק מתגובות שלכאורה הם נגד האו. קי. הכל נראה מגמתי על ידי מערכת הכשרות שמעוניינים כאילו לתת דיסאיפורמציה ולהטעות את הצבור הקוראים ולתת תשובות כדי לתת תשובות ולא תמיד כדי לתקן. וחבל.
67.
תגובה ל- 60
כ"ג טבת ה׳תשס״ו
הדברים מדברים בעד עצמם זה הכשרות של האו.קי. לפחות בישראל היא בנוסף לכשרויות "מהודרות" כמו :
שארית, חוג פ"ת, אורבך ועוד.
נכון שהאו. קי. רוצים שיסמכו עליהם כמו על העדה החרדית ירושלים והרב לנדא ב"ב אך מה לעשות אתם צריכים להתחרות עם כשרות האו. יו. וכדומה בכל המפעלים ברחבי העולם.
ולכן הם חייבים לתת כשרות על מוצרים עם חלב סתם, בישולי נוכרים(לדעת הב"י), יצור יין ע"י יהודים שלא שומרים שבת, לסמוך על כשרויות כמו בעלז וכדומה, רמת הכשרת המפעלים לאחר יצור בעייתי כשרותי הוא לא תמיד ברתיחת מים של 100 מעלות וד"ל.
כל זה מתאים אולי ליהודים שמסתפקים ברמת כשרות של רבנות, או או.יו. וכדומה.
יש לי הצעה לאו.קי. כמו שבזמנו הרב רובין מרחובות נתן כשרות מהדרין לאו.יו. בישראל. נכון שהמפעלים הגדולים כמו אוסם ועלית וכו נלחמו אז בכשרות של הרב רובין בגלל שדרש בזמנו להתערב בכל מהלכי היצור והקשה על המפעלים כנ"ל.
וזה נתן להרב רובין את הכוח לשפר וליעל את הכשרות "בבד"צ מהדרין" גם הוא, כמו כל הכשרויות בארץ מנסים ורוצים להגיע לרמת הכשרות של הרב לנדא ב"ב והעדה החרדית ירושלים, וטוב שכך, שיכנסו עם מהדרין או.קי. בישראל "תחרות" זה מחזק את חומת הכשרות בארה"ק ת"ו.
נ.ב. בנושא הוויסקי, לעניות דעתי גם האו.קי לא נתן כשרות גורפת על כל הוויסקי, ללא בדיקה, בגלל הידע הגלובלי והפריסה העולמית למה שלא יתנו כשרות גם על משקאות חריפים כמו הוויסקי, שלא יתירו על סמך חזקות ובדיקות חד פעמיות שיהי להם פיקוח סדיר ויתנו כשרות לאלו שסומכים על האו.קי.
בהצלחה.

68.
תחזקנא ידך הרב ליווי שליט"א
כ"ד טבת ה׳תשס״ו
"קנאת כשרות תרבה חכמה"!!! אינו צריך הרב דן יואל ליווי שליט"א לחיזוקיי, אך בידעי קאמינא ואיני נמנה מעובדיו, או תומכיו, או מחוג לקוחותיו, ועדתו, אך בידוע לכל ירא שמים, או איש מקצוע בכשרות, כי הכשרות שהוא מנהיג OK הינה סמל ודוגמא למופת, הן במאגרי חומרי גלם, הן באנשי מקצוע יראי אלוקים, בארץ ובעולם, כך שכל הארורים המכים פה בסתר את רעהו, פניהם כאחד הריקים, ויתנו את הדין, וכבר שמענו ראינו וידענו כתבות יפות מקצועיות ונכונות מזו שכתב ר מרדכי הסופר בעניין הוויסקי, אך תמיד יש ללמוד מכל אדם, כמו שאמר אחד הצדיקים, מיהו תלמיד חכם? מי שהוא תמיד תלמיד.
אסיים בברכת לחיים ולברכה לכל עם ישראל בבריאות איתנה, ונזכה לגאולה האמיתית והשלימה, אמן.
69.
ל66 - 67
כ"ד טבת ה׳תשס״ו
כבר פורסם בשעתו בכפר חב"ד שלOK היה הוראה מפורשת מהרבי לתת הכשר גם לחלב עכו"ם ופת עכו"ם, כשהרב ליווי שאל את הרבי שאולי עדיף שמערכות כשרות אחרות יתנו הכשר לדברים כגון אלו.
והרבי ענה שמערכות אחרות אם הם יתנו הכשר לפת עכו"ם הם גם לא ישגיחו טוב בכל היצור.
לכן עדיף שהOK יתן הכשר גם לחלב עכו"ם ופת עכו"ם ושאר מהלך היצור יהיה כמו שצריך.

אגב לפני שאתם כותבים דברים חמורים על הOK כדאי שתבדקו טוב, אצלם כל הדרישות הם ברורות וזה למהדרין מן המהדרין ואתם יכולים לבדוק גם במפעלים וגם אצלם במשרד.
70.
ל-69
כ"ה טבת ה׳תשס״ו
בהמשך לנכתב בתגובה 67 ועל העובדות אין ויכוח וזה לא סוד עם מי התחרות העיקרית ולכן ההצעה לעשות מחלקת מהדרין של האו.קי. הוא כדי לחזק את ידי המערכת הכשרות שברור לכל שאין רמות הכשרות שוות וזה מחזק גם לפי מה שאפשר להבין ממה שכתבת הוא שהחלב עכו"ם לכאורה "נהיה" למהדרין מן המהדרין, לפי זה כל הכשרויות שמשתמשות בחומרי גלם מעמידם, וויטמינים, ועוד בכשרות האו.קי. יכולים לכתוב ולסמוך שזה מהדרין, ולפי מייטב ידעתי. ולדאבוני ישנם כשרויות שמקבלים את האו.קי. גם עם מצויין חלב סתם, ועוד כהכשר למהדרין!!!
עם זאת רמת הכשרות של המומחים בכשרות בעולם אז שיהיו בריאים בגו"ר, אך זה רחוק כמזרח ממערב מרמת הכשרות של הרב לנדא ב"ב והעדה החרדית ירושלים כמובן שהם לא צריכים את התגובה כדי להוכיח כנ"ל.
71.
ל 69
כ"ה טבת ה׳תשס״ו
השאלה נשארה לאיזה רמת כשרות אתה מצפה ??
למהדרין מן המהדרין כמו שמציינים חוג ב"ב או חוג פ"ת והם משתמשים עם בעלז וכדומה
זה כשרות לחב"ד !!!
72.
ל 67
כ"ו טבת ה׳תשס״ו
אתה מציע הצעה שלכאורה תעלה את התעמולה בקרב הציבור החבדי החרדי להשתמש בכשרות האו.קי. על בסיס עיקרון הכשרות של "בד"צ מהדרין" הרב רובין, שבפועל הוא עדיין בתהליך ובניסיון להיות מקובל כמו הרב לנדא ב"ב והעדה החרדית ירושלים ובפועל הוא עדיין לא מקובל על כולם. אולי יותר מקובל על החרדלניקים מאשר על רוב החבדניקים והחרדים.
73.
ל- 69
כ"ו טבת ה׳תשס״ו
גישה זו היא היסוד של כל הרבנים השלוחים בכל מרחבי תבל שנותנים השגחה במפעלים ובתי אוכל כדי שיהיה יותר כשר לקהילה כחלק מהשליחות ופעילות במבצע כשרות עליו הכריז הרבי. כשרות והשגחה כזו לא תמיד מתאימה לחסידי חב"ד שידועים בהידורים במצוות וכו ובפרט בכשרות שזו אחריות מאוד כבדה מאז ומקדם.
אך כל זה עדיין לא מגיע ליכולות של מערכות כשרות ברמה של הרב לנדא ב"ב והעדה החרדית ירושלים שיש להם את הכוח והעוצמה לדרוש ולהקפיד על הפרטים הקטנים והחשובים בכשרות לכתחילה.
74.
ל 70 71 73
כ"ו טבת ה׳תשס״ו
אתם כותבים סיסמאות בלי לבדוק.
נראה שתגובה 69 כצת יותר אמין.
75.
ל- 74
כ"ו טבת ה׳תשס״ו
הו. כמה שאתה צודק הכל סיסמאות וצילצולים עם זה לא בונים וסותרים תגובות וכשרות אמינה. רק בעשיה בשטח ובזאת תבחנו.
76.
לכולם ול-74
כ"ו טבת ה׳תשס״ו
תפקידו של רב הנותן הכשר, כשמו כן הוא - לוקח על עצמו את אחריות הכשרות של המוצרים שנותן עליהם הכשר. ובכלל לא משנה כאן מה היא רמת הכשרות שהוא יכול להגיע למוצרים שנותן את הכשרות.
במוצרים שהוא לא נותן כשרות
ואינו רוצה לתת הכשר ויחד עם זאת מבין שהציבור מתייחס בכובד ראש להיתר או איסור שיוציא, מספיק שמביעה עמדה ו"יירא הקהל וישפוט".

מי שרוצה, יכול להסתמך על רבנים שמקילים כי יש לו על מי לסמוך, ומי שרוצה להסתמך על רבנים שמחמירים. המחמיר ובעל הנפש תבוא עליו הברכה.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.