מערכת COL | יום י"ג טבת ה׳תשס״ו 13.01.2006

רה"ע ביקר ב"מרכז שיקום גראבסקי" במגדל העמק

חג חנוכה עמוס וגדוש עבר על הדיירים הנכים הנמצאים ב"מרכז שיקום גראבסקי" של "כולל חב"ד" במגדל העמק. לפי המנהג הנהוג מזה מספר שנים בהוסטל, מסיבת החנוכה מהווה הזדמנות למפגש השנתי של הדיירים, ואנשי הצוות, עם בני משפחותיהם של הנכים, ועם בני משפחתם של אנשי הצוות, ועם החיילות המתנדבות, בנות השרות הלאומי, והמתנדבות מקהילת חב"ד במגדל העמק. החנוכה, כולם מתאספים למפגש אחד גדול. זו ההזדמנות של כולם להגיע להוסטל ולפגוש אחד את השני. רובם של הנכים שנמצאים בהוסטל, הגיע אליו אחרי שנים ארוכות, בהן הם היטלטלו ממקום למקום, כאשר באף מקום הם לא הצליחו למצוא מקום מתאים עבורם. חלקם גרו בבתי משפחותיהם, כאשר בני משפחותיהם מנסים לשווא להתמודד עם המשימה הקשה מאד, של הטיפול בהם. חלקם עברו במוסדות שונים, כאשר אף אחד מהמוסדות אינו ערוך לאנשים במצבם.
רה
במשך כל השנים הללו ליוו אותם בני משפחתם, כאשר הם רואים בחוסר אונים איך קרובם הנכה אינו מוצא שום מסגרת הולמת. רק כאשר הגיעו הנכים ל"מרכז שיקום גראבסקי", הם הגיעו למנוחה ולנחלה. המפגש השנתי הוא ההזדמנות לבטא את הערכתם לצוות ההוסטל.

את תודת בני המשפחה של הנכים, ביקש לומר ראש המועצה האזורית "שדות הנגב" מר מאיר יפרח. בדבריו, קישר מר יפרח את הפעילות בהוסטל לחג החנוכה: אני חושב שמה שנעשה במקום הזה, במהלך כל השנה, הוא גירוש החושך. אנשי הצוות עושים מעל ומעבר, ממה שאפשר היה לצפות מהם. הם מגרשים את החושך מחייהם של כל אלו שנמצאים פה, על מנת שמי שנמצא פה יהיה לו יותר אור. אני רואה את ההתחברות של הצוות, את האהבה, את הענקה, ואני חושב שמגיע לאנשי הצוות את כל הברכות ואת כל התודות. אני מכיר הרבה מוסדות, אבל מוסד שמעניק כל כך הרבה, בכל הרמות, החל ממנהל ההוסטל הרב קרומבי, וכלה בכל אחד מהעובדים, קשה למצוא! האנשים כאן נותנים את הנשמה למען אלו שנמצאים כאן.

בהמשך החג זכו דיירי ההוסטל לביקור אישי מרגש של ראש עירית מגדל העמק מר אלי ברדה. לראש העיר יחס מיוחד לדיירי ההוסטל, והוא ניצל את חג החנוכה כדי להגיע באופן אישי לאחל לכל אחד ואחת מהדיירים חג שמח באופן אישי.

יחסו המיוחד של ראש העיר מתבטא גם בפריסת חסותו, יחד עם רב העיר הרב גרוסמן שליט"א, ומנהל אגף השיקום דר' שלמה אליישר, על תערוכת עבודות ציור וקרמיקה שהוכנו על ידי הנכים בהוסטל. התערוכה תיפתח בעז"ה בעוד כשבועיים, באולם "יד לבנים" במגדל העמק. התערוכה מהווה במה להצגת עבודות שבוצעו במשך חודשים רבים של עבודה מאד מאומצת.

העבודות בוצעו בהדרכת המנהלת המקצועית של ההוסטל גב' ט. צמקה, התרפיסטית האמנותית גב' מ.זיו, והתרפיסטית בקרמיקה גב' ר. לבנון. עבור הנכים, עבודות האמנות הללו הן הישג אישי אדיר, ומביאות להם גאווה גדולה. כדי ליצור את העבודות, היה צריך כל אחד מהנכים להתגבר על המגבלות הקשות של הנכות שלו. מלבד הקושי הפיסי העצום, יש גם קושי נפשי בביטוי מצבם של הנכים, אולם העבודה בציור וקרמיקה הן גם דרך התמודדות עם הקשיים הכרוכים בחוסר האונים של אדם, התלוי במילוי כל צרכיו, ברצונם הטוב של אחרים.

בימים אלו נמצא ההוסטל בעיצומו של שיפוץ מבנה בין שש קומות, שכולל כאלפיים וחמש מאות מטרים רבועים, המיועדים כל כולם לנכים. אנשי כולל חב"ד לא חסכו בשום מאמץ כדי לתת לנכים את התנאים הטובים ביותר לחיות בהם. בהוסטל יהיה מקום מגורים לשלושים ושתים נכים, וכן חדרי פעילויות שונים, החל מחדרי מחשב ואינטרנט, והמשך בחדרי פיסיותרפיה, ריפוי בעיסוק, טיפול אמנותי, טיפול רפואי, בית כנסת, ועוד. דיירי ההוסטל ואנשי הצוות כבר מחכים בקוצר רוח לסיום השיפוצים, והמעבר למבנה החדש, אשר יתקיים בעוד מספר חודשים.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
כל הכבוד
י"ג טבת ה׳תשס״ו
ירבו כמותך בישראל - איש רב פעלים , תחום העשייה שלך מבטיח מקום בטוח בגן עדן
עד מאה ועשרים.
אלוק
2.
חובה לציין את משפחת המשפיע הרב יוסף סגל...
ט"ו טבת ה׳תשס״ו
שנים רבות הם השקיעו בפיתוח המקום ואסורלשכוח זאת
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.