מערכת COL | יום י' טבת ה׳תשס״ו 10.01.2006

כ-200 נציגות באסיפה השנתית של ארגון נשי חב"ד

כמאתיים נציגות ארגון נשי ובנות חב"ד, שליחות ופעילות מהסניפים ברחבי הארץ, התכנסו אתמול (שני) ב'אוהל האירועים' בכפר חב"ד, לישיבה השנתית של ההנהלה הארצית המורחבת, של ארגון נשי ובנות חב"ד. אווירה של אחדות והערכה הדדית הורגשה באולם, בשעה שהמצגת הצבעונית הריצה על המרקע את שמות הסניפים מהן הגיעו נציגות, לקול מחיאות הכפיים של החברות.  על סדר היום עמדו נושאים רבים, בהתאם לתוכניות הרבות של הארגון לשנת תשס"ו, אשר חלקן הגדול כבר נמצא בעיצומן. הגב' שרה זילברשטרום, שהנחתה את הישיבה, פרסה בפני הנציגות את התוכניות, על מטרותיהן ופרטיהן. כדרכה – בבהירות, בנועם ובסבר פנים יפות, היטיבה להעביר את כל המידע וגם לקבל תגובות מהקהל. הנושא המרכזי שעמד על סדר היום היה פרוייקט 'החוט המשולש' – סיוע למוסדות חינוך. כמו-כן הוצג מודל ההתארגנות של ארגון נשי ובנות חב"ד, המורכב משיתוף פעולה בין רכזות ארציות מטעם הארגון לבין רכזות מקומיות בכל יישוב ויישוב, אשר הן תהיינה בקשר רציף עם הנהלות המוסדות ביישובים.
כ-200 נציגות באסיפה השנתית של ארגון נשי חב
חלק מהמשתתפות. מימין: נושא דברים הרב יוסף-יצחק חיטריק
הגב' זילברשטרום הציגה את מטרות ואופי הפעילות המתוכננת, המותאמת להוראות הרבי במכתב תוכנית העבודה לארגון נשי ובנות חב"ד, משנת תשי"ב: "להשתדל בחיזוק מוסדות החינוך הכשר בכלל, ובפרט לקחת חלק פעיל בכל מוסדות חינוך חב"ד אשר באה"ק ת"ו, וביחוד בנוגע לסידור אכילה ולינה, ההשגחה על הניקיון, התלבושת וכיו"ב".

המרצה האורח היה הרב יוסף יצחק חיטריק, שליח הרבי ומנהל שלוחת מכללת 'בית רבקה' בצפת, אשר הרחיב על נושא המעורבות, ההתערבות, והגבול הדק שביניהן. גם הגב' פנינה סלונים מקראון הייטס, רעייתו של הרב משה סלונים ז"ל, שפעל שנים רבות לטובת מוסדות החינוך במסגרת ה'רשת', נשאה מספר מילים בנושא. כל נציגה קיבלה את חוברת 'נשי חב"ד ד'', שראתה אור לקראת האירוע, ועוסקת בסוגיות הקשורות בפרויקט זה. הנציגות הביעו התעניינות בנושא ונכונות להירתם לפרויקט החדש.

נושאים נוספים שעמדו על הפרק: הוסברו מטרות ערכת מבצע נש"ק (שמשייה + שולחן מתקפל), המתפרסת בימים אלו בנקודות רבות ברחבי הארץ. נציגות רבות מילאו במקום טופס הזמנה לערכות. הושק מבצע 'הבית עם האור', שייפתח אי"ה בכ"ד בטבת ויימשך עד כ"ב בשבט, כהכנה של כלל נשי ובנות חב"ד בארץ לקראת יום פטירתה של הרבנית חיה מושקא. דף המידע אודות המבצע עושה את דרכו בימים אלו בדואר לכעשרת אלפים נשים ובנות, חברות הארגון. הוצגה יוזמה משותפת של ארגון נשי ובנות חב"ד וארגון 'שפרה ופועה' לרגל שנת ה-30 ל'שפרה ופועה'.

תחת הכותרת של 'שלושים – זה הזמן להתפתח' הוכרז על פתיחת ופיתוח 30 סניפי 'שפרה ופועה'. בכ"ח בניסן יתקיים יום עיון לאחראיות סניפי 'שפרה ופועה' ולנשים המעונינות לפתוח סניף חדש באזורים בהם עדיין לא קיים סניף 'שפרה ופועה'. ניתנו רעיונות ותוכניות לקראת הכנס הארצי השנתי, שיתקיים השנה אי"ה ביום ראשון י"ג בתמוז, בבנייני האומה בירושלים. הנציגות קיבלו דף שאלון בו יכלו להביע את דעתן ולתרום מרעיונותיהן לבניית הנושאים והתוכנית לכנס.

בכל שנה מקבל סניף מסניפי הארגון במה. השנה סיפר סניף נשי ובנות חב"ד בערד על ההתפתחויות המסחררות בעשייה, בקהילת נשי אנ"ש ומחוצה להן. הנציגות מירי לבקיבקר וצילה סלפושניק מערד העבירו בעזרת מצגת, מודלים להתנהלות מוצלחת של סניף.

את רשמי יום העיון המוצלח שהתקיים ב'זאת חנוכה' בסניף באר שבע, העבירה הגב' דבורי ספיר, מנציגות נשי ובנות חב"ד בבאר שבע, שהייתה הרוח החיה בארגון היום. היא נתנה לנציגות טיפים לארגון אירוע מוצלח, והביעה נכונות לעזור לסניף שייטול על עצמו את ארגון יום העיון בחנוכה הבעל"ט. מספר סניפים אכן הציעו את עצמם במקום.

בין לבין נשמעו צלילי מוסיקה מוכרים – המנוני כנסי נשי ובנות חב"ד, בליווי מצגות וקטעי וידאו שהכינה חני חפר, תלמידת מכללת 'בית רבקה'. הייתה זו בעצם הקרנת בכורה של חומרים, שיהיו חלק מאלבום הכנס 'חלקנו בתורתך', המתעד את הכנס הארצי האחרון ויחולק כשי אי"ה למשתתפות הכנס הארצי הבא.

האולם החגיגי, שהיה ערוך בטוב טעם, תפאורת הפרחים המרהיבה, ארוחת הצהרים הבשרית והעשירה ובר התה והעוגות לסיום – היו תוצאה ישירה של נדיבות לבם של קייטרינג ריבקין, שייקביץ בשרים, ליפשיץ עופות, ריבקין ירקות, היפר ליפסקר, אהרון כהן וגמ"ח הפרחים של גב' ברוריה אשכנזי, אשר חברו כולם יחדיו אל הצוות המארגן של ארגון נשי ובנות חב"ד, כדי ליצור אירוע מיוחד ונעים עבור נציגות הארגון, הפועלות במסירות לאורך השנה כולה בקרב נשי ובנות ישראל, מתוך תחושת השליחות, הנלמדת ממכתבי הרבי לנשי חב"ד.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
מירי לבקיבקר- עלי והצליחי
י"א טבת ה׳תשס״ו
בעבודת נמלים והשקעה אין סופית בכללים ובפרטים הינך מצליחה ליצור יש מאין ולסחוף אחרייך את נשות הקהילה. יה"ר שתזכי לראות פרי בעמלך , וישועה פרטית וכללית בכל המצטרך, עד להתגלותו המיידית של הרבי מה"מ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.