מערכת COL | יום י"ב שבט ה׳תשפ״ה 10.02.2025

לנהוג ביונדאי סנטה-פה? תאלצו להפעיל מרפקים כדי לקבלו!

עוד רגע הוא יעלם מחיינו, ונכון לעכשיו תאלצו להפעיל מרפקים כדי לקבל את אחד מעשרות הדגמים הבודדים שאפשר עוד להשיג כאן, אז רגע לפני שזה קורה, ולמהירי החלטה בלבד הנה מה שכדאי לכם לדעת על יונדאי סנטה-פה, הג'יפון האקסלוסיבי בעל שבעת המקומות מבית ענקית הרכב הקוריאני יונדאי
לנהוג ביונדאי סנטה-פה? תאלצו להפעיל מרפקים כדי לקבלו!

הסנטה-פה תמיד קיבל אצלנו מקום של כבוד. לא עוד רכב שבעה מקומות ולא עוד ג'יפון שבעה מקומות סטייל מיצובישי אאוטלנדר או סקודה קודיאק, אלא סמל סטטוס של המעמד הגבוה יותר.

מצד אחד, יונדאי, יצרנית עממית. מצד שני, רכב שחוצה את ה-300,000 שקלים ונחשב לרכב יוקרה. גרסת המבחן קיימת כאן מזה כחמש שנים ולפני שנתיים עברה מתיחת פנים קטנה שניכרת הן מבחוץ והן מבפנים. 

זה היה הדור הרביעי של הסנטה-פה והוא הציג התקדמות בכל הנוגע למרחב, למרכב ולבסיס הגלגלים. בכל רמות הגימור יש חישוקי 19 אינצ' (ובגרסא שלנו, גרסת הדיזל הבכירה ישנם גלגלים בקוטר 20 אינצ'), השבכה הקדמית גדולה יותר ומייצרת קו עם כל דגמי יונדאי, הפנסים הוחלפו כולם בפנסי לד, והמראה המרשים נראה מחודד וטוב אף יותר.

כניסה פנימה גילתה חלל נהדר בצבע חמר בשילוב צבע שחור ונגיעות כרום. הכיסאות כאן הן כמובן מעור ומגיעות עם כוונון חשמלי וזיכרונות. כמו בסונטה הנפלאה, גם כאן אין ידית הילוכים אלא לחצנים הבוחרים את מצב הנהיגה. איך הגדיר זאת מישהו? "הסנטה-פה הוא סונטה אבל בגובה". כלומר אותו יופי מרשים, רק גבוה. אגב גובה, רכב המבחן שלנו הוא 4 על 4 עם מרווח גחון של 20 סנטימטר. בדקנו אותו בשטח קל עד בינוני ונהננו מכל שניה. אגב זאת, יש לו בורר של שלשה מצבי נהיגה בשטח.

מבחינת האבזור קיבלנו כמובן כניסה ויציאה והתנעה וכיבוי ללא מפתח, גג פנורמי ענק וגג נפתח גדול, קיפול והסטת הכיסא שליד הנהג על ידי לחצן בראש הכיסא קרוב לנהג (נושא שגמרנו עליו את ההלל במבחן של הסנטה-פה הקודמת). ההגה וסביבתו מגיעים עם בורר מצבי נהיגה, 'קרוז קונטרול', לחצני שליטה ובקרה של האודיו והרדיו, בלם יד אלקטרוני חימום וקירור מושבים, בקרת אקלים מפוצלת, לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת שכחת ילדים, וילון צד במושב האחורי, מראות מתקפלות, הטענה אלחוטית, ומשהו מאוד חשוב - בוקסות מעולות!

בקטע הבטיחותי קיבלנו כמובן שפע של דברים כשהמרכזיים ביותר הם בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטיה אקטיבית, בלימה אוטונומית במצבי חירום, מערכת אקטיבית ליציאה בטוחה מהרכב והתראת שטח מת.

למרות היותו מצוייד במנוע דיזל היה קשה להבחין בכך שכן טרטור הדיזל המוכר לנו ממכוניות אחרות לא היה נוכח כאן. מנוע ה-2.2 ליטר מעיד גם הוא על רף גבוה מהקיים בשוק והוא מגיע עם 202 כוחות סוס ו-45 קג"מ המושגים כבר ב-1,750 סל"ד. צריכת הדלק שלו עמדה על מעט יותר מליטר דלק ל-13 קילומטר וזה היה נפלא נוכח משקלו הגדול וביצועיו החזקים. אם תהיו ברי מזל עוד תצליחו להניח עליו את היד רגע לפני שיעבור לשוק היד השניה.  

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.