וישלח: עושים סדר – יהודית, בשמת, מחלת, עדה, אהליבמה, ובשמת
מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאתיים ושש בסדרת השיעורים עם הרב זושא וולף "חיים עם הרבי".
והשבוע: שיעור לפרשת וישלח, מליקוטי שיחות חלק ה' בה הרבי משווה בין שמותיהם של נשי עשו כפי שמוזכרות בפרשתנו, לבין שמותיהן של נשי עשו כפי שמוזכרות בפרשת תולדות, ומתוך העיון וההשוואה ביניהם, מתבהרת התמונה מהן השמות המקוריים ומהן שמות הכינוי, והלקח מכך לזוג שמתחתן שנמחלים כל עוונותיו.
מדוע פשוט לרש"י ש"בשמת" היא "מחלת"? * מדוע רש"י צריך להגיע ל"דברי אגדה" ביישוב הסתירה בין "מחלת" ו"בשמת"? * מדוע רש"י לא עומד על שינוי הכתוב בתיאור אביה של יהודית-אהליבמה? * מדוע רש"י מציין את הגר שנתגייר והעולה לגדולה? * ההקשרים השונים בסיפור נשי עשו * בפרשת תולדות – שמות הנשים בהקשר לתיאורן ומצבן * בפרשת וישלח – שמות הנשים בהקשר לתולדותיהן * ההוכחה הפשוטה לכך ש"מחלת" היא בשמת" * מדוע לא משנה שמו של אביה של יהודית * מדוע דווקא מאשת עשו אנו למדים שהנושא אשה נמחלין עוונותיו? * והאם עוונותיהן של החתן והכלה נמחלים אוטומטית? * ביאור נפלא ומחודש בפרשת השבוע * וגם: הסיפור עם ה"מקורב" שנעליו אבדו באוהל, ואיך הוא הגיב לשליח? * תורה אור.
טעמו וראו: