מערכת COL | יום ג' טבת ה׳תשס״ו 03.01.2006

"דור העתיד של השלוחות" התאספו למפגשן השנתי

סמוך לשעה שמונה בערב במוצאי שבת חנוכה, התאספו כמאתיים ועשרים שליחות צעירות – בנותיהם של שלוחי הרבי מנהלי בתי חב"ד בארץ הקודש לערב הנעילה של המפגש השנתי המתקיים מידי שנה בכפר-חב"ד בארגון מרכז צעירי-אגודת-חב"ד בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב. הם עמדו בפתח האולם של ישיבת 'הבוכרים' בכפר-חב"ד, החליפו חוויות מרגשות מהשבת, וציפו בקוצר רוח לפתיחת התוכנית העשירה שאורגנה עבורן שתנעל את המפגש שנתי, שהיה רווי וגדוש בתוכניות מרתקות, משחקי חברה, שיעורים, תפילות והתוועדויות בצוותא. המפגש השנתי של השליחות הצעירות נפתח ביום חמישי, נר חמישי של חנוכה בבית צעירי-חב"ד בכפר-חב"ד. הנקודה שהובילה את מהלך השבת היתה כי כולן צריכות לדעת ולחשוב תמיד שהן "דור העתיד של השלוחות" – כולן הן בנות של שלוחים, המטרה ושאיפת חייהם היא לצאת אף הם לשליחות ולגרום נחת רוח לרבי. צוות המדריכות החדיר בבנות במהלך השבת אווירה חסידית מיוחדת, תכנים לימודיים, וניגונים המיוחדים לבנות השלוחים. המשך ב'כתבה מלאה'
האולם הגדול היה מקושט ומואר באור החנוכה. המדריכות המסורות ששהו עימן במהלך כל השבת, קיבלו את פניהן וליוו אותם למקומותיהן. ה'באנקט' – ערב ההצדעה לשליחות הצעירות נפתח בטקס 'ראל קול' מרתק. חושך השתרר באולם הגדול. בזה אחר זה הוקראו בחרוזים שמותיהן של הבנות ושמות הערים בהם הן פועלות בשליחות הרבי.

כל בת שהוקרא שנה עמדה בגאווה עם נר בידה כניצבת ומוכנה "להאיר את העולם". מרגש במיוחד היה בעת הקראת שמותיהן של שליחות הרבי בקרית ארבע ובחברון, ובנות משפחת קירשנזפט שגורשו לפני כחצי שנה מביתם שבנווה דקלים. האווירה באולם היה מרגשת במיוחד, ולא היה ניתן לפספס את הדמעות בעיניים.

במרכז הערב עמד חידון מרתק שסיכם את הנושא המרכזי של השבת 'בעקבות החסידים' – עליו שמעו ולמדו במהלך השבת הבנות הצעירות. מכל קבוצה נבחרו בנות להשתתף בחידון השבת ובשלב הראשון הן התבקשו לענות על 10 שאלות במבחן. בשלבים הבאים צפו הבנות הנבחנות בהצגות, האזינו לניגונים חסידיים, והקשיבו לסיפורים – בהם התבקשו לענות על שאלות ולזהות את החסידים – דמיות ההוד של ההיסטוריה החב"דית רבת השנים.

לכלת החידון נבחרה עטקא איידלמן מנחלת הר-חב"ד, לסגנית ראשונה נבחרה השליחה לבית גורליק מנהריה ולסגנית שנייה השליחה לבית ליברמן מאשקלון. בסיום החידון המרתק קיבלו הבנות שי צנוע ממדריכותיהן, ונפרדו מהן בדמעות של פרידה. "חוויה כזאת לא חווינו זמן רב", אמרו הבנות, "אנו מחכות כבר לשנה הבאה".


'בעקבות החסידים' באור החנוכה

המפגש השנתי של השליחות הצעירות נפתח ביום חמישי, נר חמישי של חנוכה בבית צעירי-חב"ד בכפר-חב"ד. לאחר קבלת פנים ורישום לבנות, התכבדו הבנות שהגיעו ממרחקים, בסופגניות חמות, והחליפו חוויות ממפגשים קודמים עם חברותיהן.

האווירה היתה נעימה במיוחד. אט אט החלה להתמלא הרחבה הגדולה של צעירי חב"ד ב-220 בנות השלוחים (מכיתות ג' ועד ט'), שהתקבלו בחום ואהבה על-ידי צוות המדריכות והמרכזות שבעצמן היו עד לפני כמה שנים חניכות בשבת השליחות. הבנות שמחו לפגוש את חברותיהן משנים עברו, והמחזה היה מרגש ביותר.

לקראת ערב, התאספו הבנות להדלקת נר חנוכה עם הרב נפתלי ליפסקר מנהל אגף הסניפים בצעירי-חב"ד העומד מאחורי ארגון השבת. הרב ליפסקר קיבל את פני השליחות הצעירות ונשא דברים על חג החנוכה. בתום הדלקת הנרות החלה פעילות מגוונת ועשירה שהוכנה בידי המרכזות המסורות ומנהל השבת הגב' רבקה ביסטריצקי. הבנות שיננו את הימנון השבת, וחולקו לשתי שכבות גיל: כיתות ג-ו וכיתות ז'-ט'.

הבנות הגדולות יצאו ל"מרטון פלפונים" ברחבי כפר-חב"ד, ועל כל משימה שעסקה בנושא המרכזי של השבת 'בעקבות החסידים', ושעמדו בה בהצלחה – התבקשו לדווח למרכזת. במקביל, נהנו הבנות מעבודות יצירה הקשורה לחג החנוכה: נר מעוטר בקישוטי שעווה.

בתום ארוחת ערב משותפת נפרדו הבנות לבתי מארחיהם בכפר-חב"ד, ואילו קבוצת הבנות הגדולות הוזמנו להשתתף בארוחת ערב סביב נרות דולקים שחיממה את הלב. הגב' לימור הוזנפלד סיפרה את סיפור חייה וחזרתה בתשובה בזכות קשר מיוחד שהיה לה עם הרבי בתור קצינת חיל האויר בצה"ל. הבנות ישבו סביב נרות דולקים עם גיטרה וניגונים חסידיים ונהנו מאוד.


"דור העתיד של השלוחות"

יום שישי בבוקר, נפתח בתפילת שחרית, שבסיומה נערכה פעילות מיוחדת סביב סביבונים מיוחדים. הבנות למדו לסובב סביבון עם הרגל ולשחק איתו 'מטקות' והבנות נהנו מכל רגע. בתום הפעילות פנו הבנות להתארגן לשבת בבתי מארחיהם.

לאחר הדלקת נרות, התאספו שוב הבנות לפעילות ותפילה קבלת שבת. הבנות הגדולות נשארו לסעודת שבת מפוארת סביב שולחנות עגולים באולם המדרשייה של צעירי-חב"ד, ובתום הסעודה שלוותה בניגונים ובדברי תורה, נערכה התוועדות אל תוך הלילה, עם מתוועדת צעירה שסחפה את כולן בסיפורים. גם הבנות הוזמנו לספר סיפורים על ההתמודדות במקום שליחותן לצד ההצלחות וההישגים. ההתוועדות נמשכה עד השעה 1 בלילה, והבנות מאנו לעזוב את ההתוועדות.

גם השבת הוקדשה כולה לשיעורים, התוועדויות ומשחקים. הבנות הגדולות למדו בצוותא שיחה של הרבי, והתפללו תפילת שחרית בבית הכנסת 'בית מנחם', בשעה שהבנות הצעירות התפללו בבית צעירי-חב"ד.

בתום סעודת השבת בבתי המארחים, שבו הבנות לתפילת מנחה ו'סדר ניגונים' מרגש ששולב בסיפורים על אדמורי חב"ד. לאחר 'הבדלה' והדלקת נר שביעי של חנוכה, צפו הבנות בוידאו על הרבי, והתפזרו להתארגנות לקראת הבאנקט המפואר.

מושקי ג. סיפרה שזו השנה הראשונה עבודה שהיא משתתפת בשבת לבנות השלוחים, "כעת אני מרגישה שונה ומיוחדת ואני יודעת את גודל הזכות שנפלה בחלקי". הנקודה שהובילה את מהלך השבת היתה הסיסמא אותה קבעה מנהלת השבת הגב' רבקה ביסטריצקי כי כולן צריכות לדעת ולחשוב תמיד שהן "דור העתיד של השלוחות" – כולן הן בנות של שלוחים, המטרה ושאיפת חייהם היא לצאת אף הם לשליחות ולגרום נחת רוח לרבי. צוות המדריכות החדיר בבנות במהלך השבת אווירה חסידית מיוחדת, תכנים לימודיים, וניגונים המיוחדים לבנות השלוחים.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
תודה למנהלת המדהימה...
ג' טבת ה׳תשס״ו
שכל שנה חושבת עלינו ומגדילה את איכות התכנים והפעילויות של כינוס בנות השלוחות.

אמנם שנה שעברה היה לך שם משפחה אחר..בכל זאת עדיין שיחקת אותה!
2.
זה לא הוגן!!!
ה' טבת ה׳תשס״ו
המדריכה שהנחתה את כל הבאנקט ועתש הכל מצאת החמה עד צאת הנשמה לא מוזכרת???
מושקא שמולביץ- אור עקיבא, בגעגעוים...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.