מערכת COL | יום ג' טבת ה׳תשס״ו 03.01.2006

בפוטסדם מסכמים בהצלחה את אירועי החנוכה

 מספר שבועות לפני חג החנוכה הודיע שראש העיר של פוטסדם בירת ברנדנבורג, (שנוהג להשתתף באורח קבוע בהדלקה המרכזית בעיר), לשליח הרבי בברנדנבורג הרב נחום פרסמן, שלצערו אינו יכול לבוא השנה עקב חופשה משפחתית. הרב פרסמן החליט להזמין את ראש ממשלת ברנדנבורג מר מטיאס פלצק אשר מכהן כבר כמה חודשים כיו"ר מפלגת הSPD המפלגה השניה בגודלה בגרמניה ושותפה בקואליציה הממשלתית. למרות עיסוקיו הרבים הודיעו ממשרדו שהוא מקבל את ההזמנה בשמחה. הקשר של הרב פרסמן עם מר פלצק החל בחג חנוכה לפני חמש שנים בזמן שהוא כיהן כראש העיר של פוטסדם, והגיע כאורח הכבוד להדלקה המרכית אשר התקיימה באחד המקומות המרכזיים בעיר. בשנה שלאחר מכן ביקש שחנוכיית הענק בגובה של חמש מטר תעמוד ליד בנין העירייה כדי שהוא יוכל לראות אותה מחלון משרדו, ומאז ועד היום החנוכיה עומדת כל שנה במשך ימי החנוכה ליד בנין העירייה.
בפוטסדם מסכמים בהצלחה את אירועי החנוכה
הדלקת החנוכייה המרכזית התקיימה בעיר פוטסדם בליל שלישי של חנוכה, ולמרות הקור חודר ההעצמות הגיעו מאות אנשים לאירוע. האירוע עצמו היה מאוד מוצלח מלווה במסך ענק אשר הקרין מצגת של הברכות ווידאו קצר של JEM לחנוכה, ועוד. השליח הרב פרסמן עלה עם מר פלצק להדליק את החנוכייה, ולאחר מכן נתן לו חנוכייה מכסף, כהערכה על פועלו למען יהודי המחוז.

מר פלצק בנאומו הודה על הזכות להשתתף באירוע והבטיח להמשיך לתמוך בפעילות חב"ד במחוז. האירוע נחתם בחלוקת סופגניות, תה חם, יין מחומם, (שכמובן חמם את הלב ואת הגוף בקור החזק) ומוסיקה חייה שהרקידה את האנשים למשך זמן ארוך.

במחוז ברנדנבוג ישנם שמונה קהילות יהודיות פעילות , וזו השנה השניה שחוץ מבעיר הבירה פוטסדם עומדות חנוכיות ענק למשך כל ימי החג בעוד שני ערים במחוז, בעיר ברנדנבורג שעל הר האוול, ובעיר פרנקפורט שעל נהר האודר עירו של הפרי מגדים אשר כיהן בה כרב לפני למעלה ממתאיים שנה ובה הוא גם קבור. ובשתי הערים גם כן היתה הדלקה מרכזית.

בליל רביעי של חנוכה התקיימה הדלקת החנוכייה המרכית ליד בנין העירייה הישן בעיר ברנדנבורג, בהשתתפות נציגים מהעיריה יו"ר איחוד הקהילות במחוז ברנדנבורג וכמעט כל יהודי העיר למעלה ממאה איש.

ובליל שמיני של החג התקיימה ההדלקה בעיר פרנקפורט אודר ליד בנין העירייה שנמצא ממש קרוב לגבול עם פולין, זוהי בעצם החנוכייה הכי מזרחית בכל גרמניה.

את האירוע כבד בנוכוחתו ראש העיר מר Martin Patzelt שהוא ידיד וותיק של חב"ד והקהילה המקומית, וקהל של כמאה וחמישים איש. בשתי המקומות האירוע היה באותה מתכונת עם מוזיקה חיה, מסך ענק להקרנת ווידאו, סופגניות יין מחומם והרבה שמחה. כל האירועים הנ"ל הוסיפו מאוד בגאווה היהודית של יהודי המקום אשר רובם ככולם הגרו לגרמניה ממדינות חבר העמים. בשאר הזמן הפנוי הסתובב הרב פרסמן בשאר הקהילות במחוז ובמשך החג חלק למעלה מחמש מאות חנוכיות ונרות ליהודי הערים במחוז.

הקמת החנוכיות והאירועים התאפשרה תודות לעזרתם הנדיבה של משפחת ראהר והרב משה קוטלרסקי.





לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
קידוש ה
ג' טבת ה׳תשס״ו
נציגי העם הגרמני מכבדים את שליחי הרבי ורואים בהם מפתח לקשר עם היהודים (יותר מ200 אלף) החיים בגרמניה.
קשרים אלה
גורמים לעוד ועוד יהודים להכרת היהדות.

ישראלית בגרמניה.
2.
חבד ברנדנבורג
ג' טבת ה׳תשס״ו
העבודה הקשה נושאת פירות עלו והצליחו.
מ.מ.
3.
כל הכבוד
ג' טבת ה׳תשס״ו
כולנו מצגיעים לשליח הרב פרסמן ולמשפחתו על עבודתם הנפלאה.

שכן לשליחות
4.
יפה מאוד
ג' טבת ה׳תשס״ו
גאים בך נוחם תמשיך כך
שתצליח בכול מה שתעשה

מבני הדוד הרחוקים
5.
הזורעים בדמעה וכו
ד' טבת ה׳תשס״ו
ברנה יקצורו
מחבר לשליחות
6.
הרב נחום
ד' טבת ה׳תשס״ו
טוב לראות אותך ואת פעולותיך . יוסי
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.