האקס-טרייל החדש הגיע ויש לו נקודת פתיחה טובה - הוא יפני
הוא היה בולט בשוק, והיה לו רק מתחרה אחד – מיצובישי אאוטלנדר שהיה טוב פחות ממנו. אבל אז, ולא ברור מדוע הוא נעלם מהשטח. אם חשבנו שזה אירוע זמני שקרה בגלל מתיחת פנים התגלה שהדגם האהוב נעלם לגמרי מחיינו. איש אינו יודע עד היום מדוע. אולי היה לזה קשר לשקיעת קרנה של החברה בארץ שהתדרדרה באותם שנים למקום ה-20 ומשהו במסירת רכבים חדשים מתוצרתה.
בינתיים השוק היה רווי והאקס-טרייל הלך ונעלם. המתחרים החדשים הלכו והשכיחו אותו, ומשכך כשהוא הגיע בשנה האחרונה במתיחת פנים, הג'יפון האהוב לא התקבל בתשואות שציפו להן בניסאן. למרבה האירוניה, המתחרה הכי עיקשת שלו היא צ'רי טיגו8 - תוצר שלך אותה יבואנית – קרסו מוטורס.
לאקס-טרייל, למרות זאת, יש נקודת פתיחה טובה. הוא יפני, והוא גם זכור לטובה בעקבות הדגם הקודם שעדיין נראה הרבה על הכבישים, מה שמוכיח את אמינותו.
האקס-טרייל החדש מגיע עם צורה חדשה המזכירה את אותו מראה, רק יותר קשוח ופחות עגלגל. קווי המתאר שלו מרובעים וקשוחים והוא באמת יפה, אבל כשהשוק מוצף במכוניות חדשות ויפות, הוא כבר לא משהו מסובב ראשים או מיוחד במינו.
הדגם החדש מגיע בכמה תצורות של הנעה, כולל דגם היברידי, ואנחנו נהגנו עם דגם הבנזין לייט-היברידי, שהוא דגם אחד מתחתיו.
מושבי העור מגיעים כאן בצבע חימר שמייצר תחושה טובה, ותא הנוסעים מודרני אם כי כבר מיושן יחסית למה שהשוק מציע.
מבחינת אבזור, הוא מציע די הרבה: מסך מגע גבוה, "צף", גג נפתח, פיצול בקרת אקלים, מראות צד מתקפלות חשמלית ומחוממות, חיישני גשם למגבים, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג אוויר בשורה השנייה, מצלמת רוורס מפוצלת הכוללת גם 360 מעלות, מסך דובר עברית ודימום המנוע בעצירה ברמזור.
מבחינה בטיחותית הוא מציע אזהרת סטיה מנתיב ותיקון סטיה אקטיבי, 'טיפ טרוניק' איתות 'שטח מת' במראות הצד, מערכת בקרת יציבות, מערכת התראה על תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת התרעה על עייפות הנהג ולחצן שיחת חירום.
הרכב היפני מאובזר במנוע חזק המציע 163 כוחות סוס ומומנט של 30.6 קג"מ המושגים כבר ב-1,900 סל"ד. זה אומר שהנסיעה חלקה, טובה, מהירה ואפילו חזקה בעת הצורך. לזאת תוסיפו גם יציבות ואחיזת כביש טובה, וזה משהו שבו האקס-טרייל עדיף על המתחרות שלו, ובוודאי על הצ'רי טיגו8. סעיף חשוב שזכור לטובה הוא חווית הנסיעה הגבוהה משמעותית מהמתחרות, וזה כיף. מרווח הגחון שלו עומד על 20 ס"מ, אך אין לו יכולות 4x4, והוא יוכל לקחת אתכם בשטח קל ואולי גם קל-בינוני בלבד.
צריכת הדלק בנסיעה משולבת עמדה על ליטר דלק לכל 12.4 קילומטר – שיפור מהדגם היוצא אך יהיה מעניין לבדוק את הדגמים עם מנוע הדיזל או ההיברידי המלא שלבטח יציגו נתונים טובים יותר.