צבי סופר | יום י"ח תשרי ה׳תשפ״ה 20.10.2024

תיעוד שפורסם: סינוואר בורח למנהרה שעות לפני הטבח

דובר צה”ל חשף אמש (מוצאי שבת חול המועד) תיעודים של מנהיג חמאס יחיא סינוואר ימ"ש ומשפחתו יורדים למתחם תת-קרקעי בליל שבת שמחת תורה -6 באוקטובר – שעות לפני הטבח של ה-7 באוקטובר | תיעוד נוסף מחיסולו של רב-המרצחים האכזר | "מחבלי חמאס פעלו כשמנהיגיהם מתחבאים ועושים כל מאמץ על מנת לברוח" | 
תיעוד שפורסם: סינוואר בורח למנהרה שעות לפני הטבח

דובר צה”ל חשף אמש (מוצאי שבת חול המועד) תיעודים של מנהיג חמאס יחיא סינוואר ימ"ש ומשפחתו יורדים למתחם תת-קרקעי בליל שבת שמחת תורה -6 באוקטובר – שעות לפני הטבח של ה-7 באוקטובר.

בתיעוד שהתפרסם כעת נראים מנהיג חמאס  סינוואר ימ"ש ומשפחתו הולכים למנהרה תת-קרקעית. הם ציידו אותה באוכל, מים, כריות ומסכי פלזמה.

התיעוד נמצא לפני מספר חודשים על ידי כוחות צה”ל ושב”כ.

הגרי: “הערב אנו חושפים חומרים מהמרדף של צה”ל ושב”כ אחרי יחיא סינוואר. במסגרת המרדף אחריו התחקינו אחר הפעולות שלו בשעות שלפני הטבח על מנת להבין את מסלול הימלטותו. גם בערב של לפני הטבח סינוואר היה עסוק בהישרדותו האישית ושל בני משפחתו.

“בסרטון אתם יכולים לראות כיצד הוא ובני משפחתו חומקים למתחם תת-קרקעי מתחת לביתם ב-6 באוקטובר, שעות לפני הטבח. במשך שעות סינוואר ובנו עולים ויורדים, מצטיידים באוכל, מסך פלזמה, מזרונים. מדוע פעל לבדו? על מנת לשמור על המידור. שעות לפני הטבח סינוואר דאג רק למשפחתו ולו, בעוד הוא שולח מחבלים למתקפה הרצחנית.

“סינוואר בנה בחאן יונס עיר הולדתו מבצר תת-קרקעי, שם התחבא והורה לצאת למתקפה. בחודש פברואר כוחות צה”ל נכנסו לחאן יונס ושם איתרנו את התוואי בו סינוואר שהה מתחת לאדמה. שם מצאנו מתחם לשהות ארוכה, שירותים ומקלחת, מיטות, מדים, כספות. כמה פעמים כוחותינו היו קרובים אליו מאוד והגיעו אליו זמן קצר לאחר שהספיק לברוח.

צפו:

“במתחם היה כל מה שהוא צריך – טלוויזיה, אוכל, ספות, אמצעי קשר ושליטה. איך ידענו שהוא היה שם? מצאנו את דגימת הדנ”א שלו על טישו שאיתו הוא קינח את האף. הנקודה שבה שהה נמצאת כמה מאות מטרים מהמנהרה שבה נרצחו הירש, עדן, אורי, אלכס, אלמוג וכרמל ז”ל. על פי המודיעין שלנו סינוואר התחבא רובו המוחלט של הזמן מתחת לפני הקרקע במרחב שבין חאן יונס לרפיח ויצא רק לטובת בריחה.

“לוחמי צה”ל, יחד עם הלוחמים של שב”כ המשיכו לפעול מתחת ומעל לקרקע בכדי ללכוד את סינוואר – עד שהוא עשה טעות. הלוחמים חתרו למגע, השיבו באש ופגעו במחבלים שהחלו לברוח ולהתפצל לשני מבנים סמוכים. סינוואר ברח לבדו לאחד המבנים. הכוחות ירו לעבר המבנה שאותו אתם רואים בסרטון כאן. זוהי למעשה הפעם הראשונה שיחיא סינוואר, שבמשך שנה התחבא מתחת לאדמה, פגש את כוחות צה”ל בעזה, וזה גם הרגע בו חוסל”.

“צה"ל סגר מעגל עם מי שהיה אחראי לטבח האכזרי של 7 באוקטובר. מה שהראנו הערב מוכיח פעם נוספת כי למנהיגי ארגון הטרור חמאס באשר הם לא אכפת מחיי התושבים בעזה. כפי שניתן לראות לכל אורך הדרך, סינוואר דאג קודם כל לעצמו ולשרידותו האישית.

תיעוד נוסף מחיסול סינוואר ימ"ש:

“אחרי חיסולו יש מי שמנסים להחזיר את כבודו. סינוואר חי והתנהל כטרוריסט מבוקש, התחבא וברח בשעה שהמלחמה התנהלה לידו ומעליו. מחבלי חמאס פעלו כשמנהיגיהם מתחבאים ועושים כל מאמץ על מנת לברוח. לא היו חטופים עם סינוואר בעת חיסולו”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.