צבי סופר | יום י"ז תשרי ה׳תשפ״ה 19.10.2024

רה"מ על הכטב"מ ששוגר לביתו: "שלוחי איראן עשו טעות מרה"

כטב”ם ששוגר מלבנון בשבת בבוקר פגע ישירות בבית בקיסריה, מבלי שהופעלו התרעות | מקורות עקביים: “המטרה הייתה מעונו של נתניהו” | ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעה לאחר צאת השבת: “שלוחיה של איראן שניסו היום להתנקש בחיי ובחיי רעייתי עשו טעות מרה"
רה
כטב"מ שאהד איראני (שימוש לפי סעיף 27א')

כטב”ם ששוגר מלבנון פגע ישירות בבית בקיסריה, מבלי שהופעלו התרעות. שניים נוספים שחצו מלבנון יורטו, ובשל חציית הכטב”מים לאזור – הופעלו גם אזעקות במחנה גלילות שנשמעו באזור.

כשעתיים לאחר הפגיעה, בשעה 10:00, פורסם מטעם לשכת ראש הממשלה כי כטב”ם אכן שוגר לעבר מעון נתניהו, אך הוא ורעייתו לא שהו במקום.

ערוץ הטלוויזיה הסעודי ‘אל-חדת” דיווח מפי מקורות כי “המטרה בתקיפת הכטב”ם שחדר מלבנון לקיסריה הייתה מעונו של בנימין נתניהו”.

בעקבות האירוע, היחידה לאבטחת אישים הגבירה כוננות אצל כל סמלי השלטון.

הכטב”ם ששוגר לעבר מעון ראש הממשלה בקיסריה הוא מדגם “ציאד 107”, אותו כטב”ם שפגע בבסיס הטירונים של גולני. בעקבות הגובה שלו, המעוף שלו וגובה הטיסה יותר קשה לגלותו וליירט.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעה לאחר צאת השבת: “שלוחיה של איראן שניסו היום להתנקש בחיי ובחיי רעייתי עשו טעות מרה. זה לא ירתיע אותי ואת מדינת ישראל להמשיך את מלחמת התקומה נגד אויבינו כדי להבטיח את ביטחוננו לדורות.

“אני אומר לאיראנים ולשותפיהם בציר הרשע: כל מי שפוגע באזרחי מדינת ישראל, ישלם על כך מחיר כבד. נמשיך לחסל את המחבלים שלכם, נחזיר את חטופינו מעזה, נשיב את תושבינו בצפון. נשיג את כל מטרות המלחמה שהצבנו, ונשנה את המציאות הביטחונית באזורנו לדורות. יחד נילחם, ובעזרת השם – יחד ננצח”.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’,  מלבד אנשי ביטחון רבים, חבלני משטרה ואנשי פיקוד העורף שהגיעו היישר למעון ראש הממשלה בקיסריה, מי שעוד הגיעו בשבת היו אנשי מס רכוש, על מנת לאמוד מקרוב את הנזקים. גם הגנן הגיע למעון, שהה שם כארבעים דקות ויצא.

לפי ממצאי תחקיר ראשון, המסוק שעלה לאוויר לא זיהה את כלי הטיס. על כן, אזעקות הופעלו בעורף הצבאי ולא בקיסריה. הכטב”ם שתועד ברשתות – הוא זה שפגע במבנה בעיר.

ישראל צפויה להגיב על ניסיון הפגיעה במעון ראש הממשלה.

בסביבת נתניהו יש מי שסבור שיש לפגוע בצורה קשה יותר באיראן נוכח פגיעת הכטב”ם בקיסריה. לא רק סביבת נתניהו מגדירה את שיגור הכטב”ם כניסיון התנקשות, גם גורמים במערכת הביטחון אומרים – זהו ניסיון פגיעה בראש הממשלה.

 

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.