הרב זלמן וישצקי | יום י"ד תשרי ה׳תשפ״ה 16.10.2024

יהודים! לא נפסיק לרקוד

לא לחינם סינואר מרצח ההמונים בחר את יום שמחת תורה ליום הטבח, כשם שהנאצים לא בטעות ביצעו את טבח באבי יאר בקייב בערב וביום כיפור. הוא בחר את שמחת תורה כי המטרה שלו היא לא רק להרוג יהודים, אלא גם להרוג את היהדות. כמו כל צוררנו לפניו, הם לעולם לא הסתפקו בלפגוע בגופנו, כי אם גם בנפשנו. ולכן: לא נפסיק לרקוד | טורו של הרב זלמן וישצקי, שליח הרבי בבאזל, שווייץ, מיוחד ל-COL  
יהודים! לא נפסיק לרקוד
חיילי צה"ל בשטח כינוס לפני כניסה ללחימה בעזה

כשהעזתים הארורים תכננו את המתקפה שלהם על עם ישראל, התכנון היה מדויק, לשעה מדויקת וגם, ולדעתי בעיקר, ליום מדויק. 
ברור הרי לכולם עד כמה הרוצח הנפשע יחיה סינואר הינו אדם מתוכנן ומדויק. יותר ויותר נראה שהוא יודע טוב מאוד מה מפעיל את הישראלים, מה יוציא אותם לרחובות והוא משחק עם הרגשות האלה שלנו בקור רוח של רוצח המונים.

לא לחינם הוא בחר את יום שמחת תורה ליום הטבח, כשם שהנאצים לא בטעות ביצעו את טבח באבי יאר בקייב בערב וביום כיפור. הוא וגם הם חיפשו חג יהודי שיהפוך לאבל. הוא בחר את שמחת תורה כי המטרה שלו היא לא רק להרוג יהודים, אלא גם להרוג את היהדות. כמו כל צוררנו לפניו, הם לעולם לא הסתפקו בלפגוע בגופנו, כי אם גם בנפשנו. מטרתם אינה רק לפגוע בבשרנו ובדמינו כי אם גם ברוחנו, ולדעתי זה לא ׳גם׳ אלא בעיקר, בעיקר לפגוע ברוחנו. 

לא נפסיק לרקוד

בכינו שנה שעברה כשהגיעו הבשורות אבל לא הפסקנו לרקוד, רקדנו ובכינו. היה קשה להמשיך לרקוד ביום השני, בשמיני לאוקטובר שאז חל שמחת תורה בחו״ל, אבל ידענו שאם נפסיק לרקוד, יהיה זה כאילו נכנענו לו לרוצח הרשע, הוא ישיג את מטרתו.

לא נפסיק לרקוד

איש מילואים ששוחרר והיה בבאזל לחופשה אמר לי: אני מאופקים, בית הכנסת שלנו נפגע, מספר חברים שלנו נרצחו כשיצאו עם נשק אישי אל מול מכונות המלחמה של העזתים המרצחים, אבל דבר אחד ברור לי ולכל חבריי, השנה אנו נרקוד לא רק בבית הכנסת כי אם גם ברחובות העיר, כי אף אחד ושום דבר לא יגרום לנו להפסיק לשמוח עם התורה שלנו.

נזכור את הנופלים, נזכור את הנרצחים, נזכור את הפצועים ובודאי שנזכור ונזכיר את החטופים היקרים, אבל לא ניתן לסינואר הרשע את השמחה הזאת שהיהודים לא שמחים בשמחת תורה. את הנפש שלנו הוא לא רצח ולא חטף, כי את הרוח של העם הזה אף אחד לא ישבור.

חג שמח יהודים ואל תפסיקו לרקוד.

הרב זלמן וישצקי

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.