COL | יום י"ד תשרי ה׳תשפ״ה 16.10.2024

סקירה היסטורית מרתקת: המל"ח וספריית החגים של הרבי

מחקר חדש על פעילות המל"ח | תצלומים נדירים ומידע חדש | התייחסויות מיוחדות של הרבי לילדות ונערות | לימוד אגרת הרבי משנת תש"ה | 80 שנה לחוברת 'קידוש ותפילות'
סקירה היסטורית מרתקת: המל

השבוע התקיימה הרצאה בפני קבוצת 'בנות חב"ד' בחצרות קודשנו, שעסקה בהיסטוריה של 'המרכז לענייני חינוך' (המל"ח) ובסדרת החוברות 'הספריה לחגים ומועדים'.

ההרצאה היא פרי מחקרו המתמשך של הרב מנחם מענדל גרינפלד, החוקר את פרסומי המל"ח בעשור הראשון להגעת הרבי לארצות הברית. הרצאה זו מבוססת על מחקרו פורץ הדרך של הרב גרינפלד, שפורסם בקיץ האחרון תחת השם 'הספריה לחגים ומועדים'. עבודתו המקיפה מביאה תובנות חדשות ומרתקות בנושא, ומאירה באור חדש את פעילותו החינוכית של הרבי בשנותיו הראשונות בארצות הברית.

בהרצאתו, סקר הרב גרינפלד את תהליך הקמתו של המל"ח ואת יוזמתו המיוחדת של הרבי בעריכת והפקת סדרת החוברות החינוכיות. ההרצאה לוותה במצגת מושקעת, שכללה תצלומים נדירים ומידע חדש ומיוחד, אשר העשירו את חווית הלמידה.

במהלך ההרצאה הוצגו בפני המשתתפות התייחסויות מיוחדות של הרבי אל ילדות ונערות בפרסומים הללו. הדבר קירב את המשתתפות אל נושאי ההרצאה, חיבר אותן באופן אישי לתוכן, ועורר בהן התלהבות רבה.

בסיום ההרצאה, התקיים לימוד מיוחד של אגרת הרבי משנת תש"ה, שנכתבה באנגלית ופורסמה בחוברת מיוחדת 'קידוש ותפילות'. חוברת זו יצאה לאור לפני 80 שנה בדיוק, דבר שהוסיף נופך היסטורי מרגש לחוויית הלימוד.

צפו:

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.