צבי סופר | יום י"ד תשרי ה׳תשפ״ה 16.10.2024

למרות האנטישמיות הגואה: מרכז CTeen ראשון נפתח בהונגריה

ביום ראשון האחרון חגג הנוער היהודי בהונגריה ציון דרך חשוב, עם פתיחתו של מועדון CTeen, המרכז הראשון מסוגו בהונגריה לנוער יהודי
למרות האנטישמיות הגואה: מרכז CTeen ראשון נפתח בהונגריה

 

 

ביום ראשון האחרון חגג הנוער היהודי בהונגריה ציון דרך חשוב, עם פתיחתו של מועדון CTeen, המרכז הראשון מסוגו בהונגריה לנוער יהודי. המרכז, הממוקם בשכונת אובודה בבודפשט, נועד להפוך לבית חם ומרחב בטוח לבני הנוער היהודי בעיר. המרכז, שעוצב בצורה חדשנית ומודרנית, כולל בית קפה, פיצריה, חדר משחקים ולובי אינטראקטיבי, במטרה לחזק את תחושת הקהילה והשייכות בקרב בני הנוער.

מרכז זה הוא אחד מכ-40 מרכזים שנבנו עבור בני נוער יהודים בארה"ב ובאירופה בשנה האחרונה. תנועת CTeen, התנועה הגדולה בעולם לנוער יהודי, פועלת בלמעלה מ-804 סניפים ב-64 מדינות ברחבי העולם. מטרת התנועה היא לתת לדור הבא של מנהיגים יהודים כלים להשפיע ולהיות שגרירים של שינוי חיובי.

"חשוב מאוד שלבני הנוער היהודי יהיו מקומות שבהם יוכלו להתחבר לעמיתיהם, במיוחד לאור האתגרים ההולכים וגדלים העומדים בפניהם ברחבי העולם", אומר הרב מנדי קוטלרסקי, מנכ"ל ארגון הגג של CTeen - מרכז 302. " המרחב של CTeen יוצר סביבה שבה בני הנוער יכולים להיות עצמם, ולהתפתח כמנהיגים יהודים עתידיים".

המרכז מצויד בספרייה עשירה של ספרים יהודיים, חדר משחקים הכולל ביליארד, שולחן כדורגל וספות נוחות רבות. המרכז מעוצב בצבעי כתום וכחול המשויכים לתנועת CTeen ובכך מעניקים לו אווירה נעימה ומזמינה ליצירת קשרים משמעותיים בין בני הנוער. קרן צדקה ענקית ופריטים יהודיים אחרים מזכירים למבקרים את המורשת היהודית העשירה שלהם.

בטקס הפתיחה, בהנחיית אוליבר, מנהיג סניף CTeen בהונגריה, הוא ציין: "בארבע השנים האחרונות, יצרו משהו מדהים יש מאין. מקום מסביר פנים לצעירים כמוני, שצאצאיהם התרחקו מהיהדות עקב אירועי העבר האפלים. בנוחות של המרכז החדש שלנו".

בטקס השתתף הרב שלמה כובש, הרב הראשי של אמ"י - אגודת יהודי הונגריה, שנשא דברים בפני הנוכחים; הגאון רבי ברוך אוברלנדר, שליח חב"ד הראשי בהונגריה והרב הראשי של בודפשט, קבע את המזוזה על דלת המרכז וכן אורח הכבוד ראש עיריית בודפשט גרגי קראצ'וני. הכבוד החשוב ביותר ניתן לבני הנוער עצמם, שקיבלו את הזכות לגזור את הסרט בטקס הפתיחה אחד משיאי האירוע היה כשסרט צבעוני נמתח סביב כל הנוכחים, ובני הנוער גזרו יחד את הסרט, כסמל לקבלת פנים למרכז החדש.

לצד האווירה החגיגית, הוקדשו תפילות מיוחדות לשלום תושבי ארץ ישראל וחזרת החטופים. אוליבר, שציטט את האמרה ש"גם בזמנים של שמחה, אין לשכוח את חורבן בית המקדש ואת התקווה לבנייתו מחדש", הוביל את הקהל בשירת "אני מאמין".

בארבע השנים האחרונות, הרב בסמן ורעייתו סופי מנהלים את סניף CTeen בהונגריה, קהילה תוססת הכוללת מחנות, תוכניות חגים והתכנסויות שבועיות. פתיחת המרכז החדש מסמלת עידן חדש עבור תנועת CTeen בהונגריה, עם נוכחות פיזית קבועה בקהילה והזדמנויות חדשות לפעילויות דינמיות.

"הצעירים שנכחו בטקס הפתיחה וישתמשו במרכז, הם ההבטחה להמשך קיומה ושגשוגה של הקהילה היהודית בהונגריה. היו הרבה פנים חדשות, בני נוער שלא השתתפו בתוכניות שלנו עד עכשיו, וזה בדיוק מה שהמרכז נועד לעשות - לאחד עוד צעירים עם גאווה יהודית", הוא מסכם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.