מנדי ברגר | יום י"א תשרי ה׳תשפ״ה 13.10.2024

מראות יהודיים ברוסיה: מבואו ועד צאתו של יום הקדוש במוסקבה

יהודים עטופים בטליתות, חלוקת לעקאח, תפילות מרוממות ו'מארש נפוליאון': כך עבר היום הקדוש יום הכיפורים בבירת רוסיה | תיעוד מערב ומוצאי היום הקדוש
מראות יהודיים ברוסיה: מבואו ועד צאתו של יום הקדוש במוסקבה
צילום: לוי נאזרוב

באשמורת הבוקר הגיע למקום רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר, שערך כפרות, בדק את סכיני השחיטה של השוחטים, ולאחר השחיטה כיסה את הדם בעפר כדין. 

מנייני שחרית רבים נערכו בבית הכנסת המרכזי, ומיד לאחר סיום מניין שחרית המרכזי, עבר הציבור במשך מספר שעות לקבלת "לעקח" מידיו של הרב הראשי, בצירוף ברכה לשנה טובה ומתוקה.

בד בבד, פעלו הגבאים המסורים עם צוות נרחב של פועלים, כדי לסיים את ההכנות הרבות לקליטת המוני המתפללים מכל גווני הקשת היהודית בבירת רוסיה, לקראת תפילות היום הקדוש. הגבאים העמידו בעלי תפילה ערבים בהיכל ענק וממוזג, ודאגו לכל צרכי המתפללים שקיבלו עם כניסת השבת והחג נרות רגילים, נרות נשמה, כיפות, קיטלאך, טליתות, מקום ישיבה נוח, מחזורים עם תרגומים ועוד.

במוצאי השבת והיום הקדוש, נחתם יום הכיפורים בשירה סוחפת של 'מארש נפוליאון', כאשר על בימת ארון הקודש רקד הרב הראשי שליט"א והלהיב את קהל ההמונים, לאמור: 'כי בטוחים אנו כי ניצחנו במשפט, וכי קיבל הקב"ה את התפילות לגמר חתימה טובה'.

ערב יום הקדוש נערך אירוע הכנה גדול למאות נשים לקראת יום הכיפורים, על ידי הרבנית לאזאר שתחי', בשילוב טקס הפרשת חלה, נקיון וציחצוח עשרות כתרי תורה לכבוד שמחת תורה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.