מערכת COL | יום א' טבת ה׳תשס״ו 01.01.2006

חנוכייה בבית הכנסת בטולדו שהפך למוזיאון

מאז גירוש יהדות ספרד לא שבו יהודים לגור בטולדו שבספרד. בית הכנסת היחידי שם הפך למוזיאון, אך מידי שנה דואגים השלוחים הוותיקים לספרד הרב יצחק גולדשטיין ומשפחתו לבקר בבבית הכנסת העתיק בטולדו על מנת להדליק את המנורה ברחבה שליד בית הכנסת, לאחר שאסור לערוך אירועים דתיים בתוך בית הכנסת עצמו. השלוחים דאגו להביא את אור החונכה גם לתיירים היהודים הממלאים את רחובות טולדו ותמיד שמחים למצוא שם את חב"ד בחג החנוכה. לפני הדלקת החנוכייה הגדולה דואגים בני משפחת גולדשטיין להניח תפילין עם יהודים המגיעים למקום מכל רחבי העולם: ארגנטינה, ישראל, בריטניה, ארה"ב, סלמנקה ומדריד. אמנם תקופת האינקוויזיציה עברה מן העולם אך בעיר שבה היהדות פיארה את רחובותיה רק בעבר, לא התפלאו השלוחים כאשר שומרי בית הכנסת העתיק ציוו עליהם בתחילה להסתלק מן המקום. הסברים על כך שהארוע מתקיים בכל שנה לא הועילו, והשומר במקום הזעיק את המשטרה המקומית.
חנוכייה בבית הכנסת בטולדו שהפך למוזיאון
הרב גולדשטיין מדליק את החנוכייה ליד בית הכנסת העתיק
רק לאחר שמספר בעלי חנויות מסביב התערבו לטובת קיום הארוע ולאחר שהשוטרים השתכנעו בעניין הציבורי שעורר המעמד, הורשו השלוחים להשאר לזמן מוגבל.

כמו-כן הוזמנו השלוחים לערוך הדלקה פומבית בפני מאות שהופיעו לקונצרט שאורגן על ידי הקונסוליה הישראלית במדריד בליל הראשון של חנוכה במנורה מרשימה שנשארה דלוקה לפירסומי ניסא במשך כל ימות החג.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.