מערכת COL | יום כ"ג אלול ה׳תשפ״ד 26.09.2024

תיעוד מיוחד: כך שודרג המקווה החב"די המפואר בחדרה

במעמד שליח הרבי לעיר ורבני ומפקחי 'מרכז מקוואות חב"ד', הוחלפו מי הגשמים במקווה חב"ד המפואר בחדרה, ובוצעו שדרוגים אחדים המבטיחים את שמירת הידורי המקווה בכל הפרטים לשנים ארוכות קדימה | "גם אחרי תום בניית המקווה, לפני כשלוש שנים, בתמיכת 'המרכז' ובליווי צמוד ומקיף של 'המרכז', לשמחת משפחות העיר - נמשך הפיקוח ההלכתי והליווי ההדוק, שמבטיח הוספת טהרה בהידור רב לטווך ארוך"
תיעוד מיוחד: כך שודרג המקווה החב
תמונות: באדיבות המצלם

במקווה חב"ד בחדרה, המשרת את משפחות העיר בכל ימות השנה ומרבה בטהרה בעיר הצפונית, הוחלפו לאחרונה מי הגשמים, על ידי רבני 'מרכז מקוואות חב"ד', המלוווים את המקווה באופן קבוע זה שנים מאז בנייתו.

החלפת מי הגשמים נעשית אחת לתקופה, כמקובל. הפעם מלבד החלפת המים פעלו רבני 'המרכז' גם לשדרג את המקווה, הלכתית ופרקטית, ולבצע פעולות שונות במקווה שיבטיחו את הידורו הרב לטווח ארוך. 

במעמד החלפת מי הגשמים נכחו שליח הרבי לחדרה הרב יוחנן בוטמן, המלווה את המקווה בקרוב בכל ימות השנה יחד עם ראש הכולל החב"די בעיר והמו"צ בקהילה הרב יואב אקריש; מומחה המקוואות ורב 'מרכז מקוואות חב"ד' הרב חיים אליהו גלוכובסקי והמפקח על המקוואות מטעם המרכז באזור הרב ישראל קוט.

מדובר במקווה מפואר מאוד בחדרה, שהוקם לפני כשלוש שנים. זהו המקווה החב"די, בשיטת בור על גבי בור, הראשון בעיר עצמה, לצד מקווה חב"ד נוסף שקיים בגבעת אולגה. המקווה נתמך על ידי 'מרכז מקוואות חב"ד' בבנייתו, תוך ליווי צמוד בכל הפרטים - ליווי שנמשך באופן שוטף לאורך כל ימות השנה, בשיתוף עם רב העיר הרב ישראל מאיר ביטון ורב המקוואות בעיר הרב אבשלום סויסה.

"אנו שומרים על הסטנדרטים הגבוהים של המקווה, הן בהידורים ההלכתיים הגבוהים", אומר הרב גלוכובסקי, "ואחת לתקופה, כפי שעושים במקוואות השונים ברחבי הארץ, "מחליפים את מי הגשמים, ואגב כך בודקים מה ניתן לשדרג כדי למנוע חששות עתידיים ולהוסיף בהידור המקווה לשנים ארוכות קדימה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.