משה בן-חיים, COL | יום כ"ג אלול ה׳תשפ״ד 26.09.2024

עיר ללא ממ"דים: השליח בשכונת מרום כנען בצפת מדבר

בשבועיים האחרונים העיר צפת הפכה להיות 'מטרה מועדפת' של טילי החיזבאללה, עם מטחים בלתי פוסקים | אתמול בבוקר נורה מטח כבד במיוחד, טיל אחד פגע ישירות במבנה ובנס לא היו נפגעים בנפש | שליח הרבי לשכונת מרום כנען הרב חיים זילבר, שנצפה אתמול תוקע בשופר ומעודד בזירת הנפילה, אומר בריאיון ל-COL: "יש המון תושבים בעיר ללא ממ"דים ואין להם לאן לברוח, הם מחפשים פינות בבית. לצד זאת מחזקים ומעודדים את התושבים" | וגם: לתושבים בצפת יש מסר מיוחד לרה"מ נתניהו
עיר ללא ממ
השליח בשכונת מרום כנען הרב חיים זילבר, בפגישה של שלוחי הרבי בעיר עם ראש העיר צפת, הערב. ברקע: תקיעת שופר ברקע הבית שספג פגיעה ישירה אתמול בצפת

אתמול בשעות הבוקר נחת טיל ופגע ישירות במבנה בשכונת מרום כנען בצפת, למרבה הנס לא היו נפגעים בנפש.

בין עשרות אנשי הביטחון וההצלה וגם התקשורת שהגיעו למקום, בלט ועשה קידוש ה' שליח חב"ד בשכונה, הרב חיים זילבר. הוא נסך עידוד ומילות חיזוק, וגם תקע בשופר.

מרבית שכונות העיר צפת נבנו לפני 'תקנת הממ"דים' ולדיירים אין ממ"ד בבית. במקרה אזעקה, על התושבים למצוא את המקום המוגן ביותר בתוך 30 שניות(!), מה שלא תמיד מציאותי אם המקלט השכונתי ממוקם ברחוב במרחק משתנה מבית לבית ובוודאי למי שמתגורר בקומה גבוהה.

הטיל שפגע ישירות בבית בעיר צפת, רק חידד את הבעיה הקשה עימה מתמודדים התושבים בעיר.

ממראות ההרס באתר נפילת הטיל:

 

 

הרב זילבר ורעייתו, מכהנים כשלוחי הרבי בשכונה מרום כנען מזה 14 שנה. פעילותם החלה הרבה קודם, אך ההחלטה לצאת לשליחות רשמית הגיעה באותו יום מר, יום שישי בו הגיעה הידיעה הקשה על הירצחם של השלוחים במומבאי, גבי ורבקי הולצברג הי"ד. בעת הדלקת הנרות, הגב' זילבר קיבלה החלטה דרמטית: יוצאים לשליחות בהשראת ולעילוי נשמת השלוחים הקדושים שנפלו על משמרתם. מאז הם שם, בשגרה ובחירום. תמיד.

השליח הרב חיים זילבר, משחזר את מה שאירע אתמול עם פגיעת הטיל בשכונה:

"הייתי בנסיעה בדרך לשכונת מרום כנען עם שניים מילדיי. תוך כדי נסיעה שמענו אזקה ופעלנו לפי ההוראות: יצאנו במהירות מהרכב ורצנו לחדר מדרגות קרוב. ואז שמענו בום אדיר, כמוהו לא שמענו מתחילת המלחמה... הבנו שזאת הייתה פגיעה קרובה, באזור או בשכונה שלנו."

לאחר שהחזיר את ילדיו הביתה, הצטייד הרב זילבר בזוג תפילין ושופר ומיהר לזירת הנפילה: "היו שם כוחות הביטחון וההצלה וגם צוותי תקשורת זרים. הצענו להניח תפילין, אמרתי דברי חיזוק ותקעתי בשופר. היה קידוש ה' עצום".

וידאו:

איך הייתה נראת הזירה?

הטיל פגיע ישירות במבנה והרעפים עפו מההדף. אין ספק שהיה כאן נס, אם ח"ו היו כאן דיירים זה היה עלול להסתיים אחרת לגמרי. אין ממ"דים בשכונה הזאת. אתמול היו כ-13 אזעקות ביום אחד ויותר ממאה טילים".

הרב זילבר נזכר שיום קודם לכן, הוא כינס ילדים לפעילות וחיזוק. "אמרו לי: למה דווקא בתקופה הזאת?" אנשים פחדו לצאת מהבתים. ה'מפי עוללים' השבית אוייב ומתנקם, כפי שראינו מיד למחרת, שהקב"ה שומר על עם ישראל".

 

"יש לנו דוכן תפילין קבוע ביום שישי במשך כל היום וכן ביקורי בית בהם רבים מניחים תפילין. יום שישי אחד, הייתי במבצע תפילין, הייתי עם שתי בנותיי הקטנות, הוצאתי התפילין ופתאום אזעקה. הבעל ואשתו רצו הביתה ואנחנו אחריהם... הם התפצלו, היא לחדר אחד והוא לחדר אחר... אז אמרו לי 'אתה תלך לפרוזדור', נקטו בשיטה של 'והיה המחנה הנותר לפליטה...' קשה מאוד לראות את המצב הזה."

איך עוזרים לתושבים? יש פעולה נמשכת בעקבות מה שקרה אתמול?

הרב זילבר: "הערב כל השלוחים נפגשים עם ראש העיר להרמת כוסית והצדעה לפעילות. אנחנו נבקש הבאת עוד מיגוניות.

"אתמול בערב חילקנו ערכות נש"ק, בבתים ללא מיגון ושאין להם לאן לברוח, ובאמת היה לנו מאוד קשה לשמוע: היכן אתם בורחים באזעקה? "בכל מיני פינות בבית..." ממש לא נעים..."

שלוחי הרבי בצפת בפגישה הערב עם ראש העיר (צולם זמן קצר לאחר הריאיון עם השליח)


יש לכם איך לעודד את תושבי צפת?

המסר היחידי שיש לי לומר להם הוא, שהקב"ה עשה איתנו חסד גדול שיש לנו כיפת ברזל שמיירטת הטילים, זה לא מובן מאליו. הסבירות להיפגע על פי טבע מאוד נמוכה כי מתוך כ-120 טילים, רק אחד חמק ממערכת ההגנה. מעניין שלמרות הכל, המסר של כולם, רובם מוכנים לספוג כל המטחים, העיקר שלא יעצרו ושיגמרו את העבודה!"

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.