מערכת COL | יום כ"ח כסלו ה׳תשס״ו 29.12.2005

בניין חדש לבית-ספר בודפשט, בסיוע הרב מצגר

בית הספר 'אור אבנר' בבודפשט הוא פינת אור בחינוך היהודי בהונגריה, בית הספר היחיד שהילדים הגדולים לומדים בו לא רק סידור ומקרא אלא גם משנה, גמרא והלכה. השלוחה בת שבע אוברלנדר מנהלת את בית הספר, ודבורה לאה רסקין ודבורה לאה כובש מנהלות את הגן ילדים, "גן מנחם". 70 ילדים בנים ובנות לומדים יהדות במוסד זה, ושוכנים בבנין מפואר בהרי "בודא" במקום יוקרתי.המוסד עמד בסכנה כיון שהבנין היה ממשלתי, ודמי השכירות היו מאד גבוהים. הנושא עלה בפגישה שהיה בין הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר לראש ממשלת הונגריה, כשנפגשו במשרדו בפרלמנט ההונגרי. היה זה בביקורו של הרב הראשי בבודפשט בחודש שבט תשס"ה. הרב מצגר ביקש מראש הממשלה שיעזור להציל את המוסד החשוב הזה, "הילדים זה העתיד, והעתיד עכשיו בידך" אמר הרב לראש הממשלה מר פרנץ ג'ורצ'ן.
בניין חדש לבית-ספר בודפשט, בסיוע הרב מצגר
תמונת אויר של בנין בית הספר. מאחור: העיר בודפשט. משמאל: השר והשלוחים בעיר
ראש הממשלה הבטיח להרב שיעביר את הבנין לבית הספר, ובו במקום ציוה על המנכ"ל האיראי על הדתות במשרד ראש הממשלה, שגם היה נוכח בפגישה, שיכין את הניירת.

בינתיים היה מניעות ועיכובים, אבל עכשיו לקראת חנוכה היה "נס חנוכה" בשביל בית הספר, ולפני כמה ימים התקיימה ה"חתימה החגיגית". את הממשלה יצג מר שאנדור זעלש, מנכ"ל KVI, האחראי על נכסי הממשלה, לבין השלוחים הרב ברוך אוברלנדר והרב שלמה דוד כובש.

אחרי החתימה אמר מר זעלש שהוא שמח שגם הוא יכול לעזור "להדליק את הנר" של החינוך היהודי לקראת חג החנוכה. הרב כובש הביע את תודתו לראש הממשלה ולממשלת הונגריה על העזרה, ואמר שמסר עיקרי של חנוכה הוא האפשרות שניתן לכל אחד לשמור על דתו ומנהגיו, והפעם זה מתקיימת על-ידי ממשלת הונגריה ומנהיגיו.

לסיפור הזה יש עוד "סוף טוב", שיתוף הפעולה נמשך אתמול מתי ששר החינוך ההונגרי, ד"ר באלינט מאג'אר בא להשתתף אישית ב"חגיגת הדלקת המנורה המרכזית" בככר ניוגאטי שבבודפשט. השר הביע עוד פעם כמה הוא שמח שבית הספר יוכל עכשיו להמשיך בעבודת הקודש שלו. בהיותו יהודי מצד אמו התכבד השר בהדלקת הנרות.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
כל הכבוד להרב כובש וזוגתו דבורה לאה
כ"ט כסלו ה׳תשס״ו
מאז הגיעו הרב כובש וזוגתו דבורה לאה (בתו של השליח רב קהילת חב"ד בעכו הרה"ג הרה"ח נתן יצחק אוירכמן שליט"א) להונגריה חוללו שם פלאות. פשוט לבוא ולראות. עלו והצליחו ותמשיכו לפעול במרץ עד לגאולה האמיתית והלימה תכף ומיד ממש ממש ממש.

כמובן שחייבים להזכיר שהכל נעשה תחת ניהולו ובגיבויו של השליח הראשי להונגריה הרב אוברלנדר שמוביל עם כל השלוחים שהביא למדינה מהפכה של ממש.
2.
כל הכבוד!
כ"ט כסלו ה׳תשס״ו
הרב אבערלנדר! תמשיך לעשות חיל!!!!!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.