מערכת COL | יום ט"ז אלול ה׳תשפ״ד 19.09.2024

סערת הדחייה בישיבות, הדרמה בלבנון ומה קורה בשוק הנדל"ן?

הצד השני של המשוואה בסערת תופעת הדחייה בישיבות | הפרשן על המכה שחטף חיזבאללה בצפון | אלול: המשפיע בשיחת תשובה מיוחדת ויו"ר ועד התמימים על האירוח בתשרי בחצרות קודשנו - ויש עוד שפע תוכן
סערת הדחייה בישיבות, הדרמה בלבנון ומה קורה בשוק הנדל
תמונות: באדיבות המצלם

כמו בכל שבוע בליל שישי, תכנית אקטואלית וחסידית, עמוסת תוכן לסוף השבוע, בהגשת הרצל קוסאשוילי. בשידור ישיר החל מהשעה 21:00 בערב ולאחר מכן שידור חוזר


האזינו לתכנית המלאה >>


בעקבות הריאיון מלפני שבועיים עם העסקן הרב יעקב גלויברמן ומוטי, האב הכאוב שבנו נשר מעולם הישיבות, נהיה כאן בשיחה עם איש החינוך הרב שחר שעאר, שאומר: "לא תמיד האחריות מוטלת על צוות הישיבה. כן נדרשת התערבות של גוף רבני למען המטרה של שיבוץ כל הבחורים בישיבות, אבל צריך להבין שלרוב, ההורים כלל לא מעודכנים במצבו של הבן והפערים הללו בעייתיים", הוא אומר.

30 שנה לאחור במנהרת הזמן. פיצוצי הביפרים ומכשירי הקשר בלבנון שמיוחסת לישראל על פי פרסומים זרים הרנינו הרבה לבבות ללא ספק. אנחנו נהיה כאן עם קובי פינקלר הפרשן הצבאי של רדיו קול ברמה דיבר על האפקט המתמשך של הפעולה הזאת בקרב מחבלי החיזבאללה שחטפו סטירה מצלצלת, על העברת כובד המשקל הצבאי מעזה לצפון על כל המשתמע מכך, וגם: למה באמת ישראל לא מנצלת את מומנטום הכאוס להכות את החיזבאללה בעוצמה?

נהיה קצת עם עוד אקטואליה, הפעם בכלכלה ונדל"ן. מה המלחמה עשתה למחירי הנדל"ן לאחר כשנה של לחימה? איך זה שענף הנדל"ן היה הראשון להתאושש דווקא בזמן המלחמה? וכמה זמן ישראל תוכל להוביל את הגרלת 'מחיר למשתכן' ו'דירה בהנחה' מבלי לשוט את הרגל? על כל זאת ועוד, נשוחח עם ר' אלחנן רפאלי, שהוא אחד מיועצי המשכנתאות הראשונים שהוכשרו בישראל אי שם בתחילת שנות התשעים. 

משם נעבור לאקטואליה חסידית. בכל זאת, אלול. בשיחה חסידית מיוחדת נשמע מהרב דב מנחם דוברוסקין, משפיע בישיבת תומכי תמימים במגדל העמק, על תפקידו של חודש אלול בחיי החסדי שרוצה להתקרב להשם יתברך, ועל נסיעה לרבי לחודש תשרי כחלק מהתקשרות לרבי גם בעידן שאחרי ג' תמוז, ומה תפקידם של התמימים כיום במבצעים על רקע המלחמה שמביאה לתסיסה ברחוב. 

ואם כבר אלול ותשרי, איך ייראה השנה מערך הלינה והאוכל, כמו גם סדרי הלימודים והפיקוח על הבחורים בחודש תשרי בחצרות קודשנו ב770 ובאוהל הקדוש? נהיה כאן בשיחה עם הרב הירשל אלטיין, מנהל ועד התמימים העולמי בני יורק שיספר על האפשרות להורים לעקוב אחר נוכחות ילדיהם בסדרי הישיבה גם מהארץ ועל תגבור המערך הגשמי ומקומות הלינה עקב הביקוש שהולך וגדל משנה לשנה.

לסיום, אתה ניגון השבת שלו יבחר יוני לורבר - מוזיקאי, גיטריסט ובעל ההרכב המוזיקלי לורבר בנד, שיספר על האהבה לגיטרה שרכש מדודו יוסי פיאמנטה ע"ה, על החיבור האנושי המדהים שנוצר דרך המוזיקה, ועל פס הקול החב"די שהיה אהוב על יוסי פיאמנטה ז"ל במיוחד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.