צבי סופר | יום ט"ו אלול ה׳תשפ״ד 18.09.2024

הותר לפרסום: חיזבאללה תכנן לפגוע ברמטכ"ל לשעבר

הותר לפרסום: הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר בוגי יעלון, הוא הבכיר הישראלי לשעבר שחיזבאללה ניסה לפני כשנה להתנקש בחייו | מדובר באירוע בערב ראש השנה שעבר, כאשר מטען רב עוצמה איראני מסוג כלימגור עם מצלמה, התפוצץ בפארק הירקון, היכן שיעלון היה אמור לעבור בהליכה רגלית 
הותר לפרסום: חיזבאללה תכנן לפגוע ברמטכ
מר בוגי יעלון במהלך ביקור בכפר חב"ד, בעת שכיהן כשר הביטחון (ארכיון COL)

הותר לפרסום: חיזבאללה ניסה לפני כשנה להתנקש בשר הביטחון וברמטכ”ל לשעבר בוגי יעלון.

בערב ראש השנה בשנה שעברה ב-06:30 בבוקר התפוצץ מטען רב עוצמה בפארק הירקון. ימ”ר תל אביב הגיעה וגילתה בתחילת החקירה שמדובר במטען מסוג כלימגור איראני. שב”כ מצטרפים לחקירה כי הבינו שלא מדובר באירוע פלילי. כמה שעות אחר כך נעצרים חשודים בכביש ראשי כשברשותם חומרי הצתה וציוד הסוואה.

בסך הכל הוגשו כתבי אישום כנגד שמונה חשודים, כאשר החשוד התשיעי הינו פעיל חיזבאללה שמקושר לגורמים בארץ. במהלך החקירה התברר כי היעד של החוליה היה שר הביטחון והרמטכ”ל לשעבר בוגי יעלון, שהיה אמור לעבור באזור באותן שעות בהליכה רגלית.

בתחילת החקירה  שני החשודים החלו לשפוך אור על האירוע וסיפרו שתקופה לפני הפיצוץ, כמה שבועות קודם לכן, ביצעו הברחה של תיק שמכיל כמות גדולה של מטענים, חומרי חבלה וקצת סמים, בעזרת פעיל החיזבאללה,

בהמשך החקירה סיפרו החשודים כי אחד מהם שם את המטען מתחת לעץ בהכוונתו של פעיל חיזבאללה. רכב עם מצלמה תיעד את העץ ושידר לפעיל חיזבאללה, ותכננו לפגוע ביעלון כאשר יחלוף במקום. בוגי יעלון היה אמור לעבור שם בריצת בוקר והמטען הוצב במטרה לפגוע בו. המטען התפוצץ קצת מוקדם כנראה בגלל כשל.

כלל החשודים תושבי ישראל, תעודות כחולות למעט אחד. כמעט כולם ידעו שהם מופעלים על ידי פעיל חיזבאללה. התשתית הייתה חזקה עם גיבוי, למקרה שאחד המחבלים ינוטרל והשני יוכל להפעיל את המטען מרחוק.

החשוד התשיעי מחיזבאללה, תושב ישראל לשעבר שהכיר את רוב החשודים. הוא לא בארץ, הערכה שהוא נמצא בלבנון.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.