מנדי ברגר | יום ט"ו אלול ה׳תשפ״ד 18.09.2024

מהדורה לרגל ח"י אלול - יום הולדת שני המאורות הגדולים

גליון כי קרוב במהדורה מיוחדת לרגל ח"י אלול, יום הולדת שני המאורות הגדולים - מורנו הבעש"ט ואדמו"ר הזקן זי"ע
מהדורה לרגל ח

נָתַן ה' לָכֶם לֵב לָדַעַת: כל ימיהם גדלו במבצרי התורה ועשו חיל בלימודיהם, אבל בשנות נעוריהם אור הופיע במוחם ולבם. תורתם של הבעש"ט ורבנו הזקן פתחה בפניהם עולם חדש והם היו לאנשים אחרים.

סיפורם של הגאון הרב הדר מרגלית שליט"א, הגאון הרב יוסף ויינבך שליט"א, הרב ישראל אבישי נמדר שליט"א והרב צוריאל חלפון שליט"א, בני חוגים שונים שחייהם השתנו בעקבות הלימוד בספר התניא ותורת החסידות.

חרך צר להשפעה הכבירה של תכנית הלימוד בחסידות 'לב לדעת - תפארת שמשון'  בחסות הגה"ח הרב דוד פישר לעילוי נשמת אביו הרב ר' שמשון ז"ל בקרב אלפי בני התורה.

לקריאה או להורדת הקובץ - לחצו כאן!

▪️ הרב מרגולין: "את ייחודו של ספר התניא אני רואה גם בהדגשה החוזרת ונשנית בו על ההתרוממות של האדם ועל מציאת הפן החיובי בכל דבר. אין דומה לו בהצגת גישה זו ובהסברתו מאירת העיניים"
▪️ הרב ויינבך: "כשיש לך ערוץ ישיר עם הקב"ה ואתה ממש שותף במלאכה כבירה זו של עשיית העולם "דירה" לו יתברך, ממילא הדברים בטלים – יחד עם כל הבלי העולם הזה – הולכים אט אט ומאבדים מערכם ופחות תופסים מקום בחייך"
▪️ הרב נמדר: "עיקרה של תורת החסידות, בעיניי, הוא הגילוי כי ישנה עליי אחריות גדולה בכל פעולה שאני עושה. אין כוונתי לאחריות המביאה לכיווץ הנפש, לחרדה ולעצבים מתוחים חלילה, אלא אדרבה - לשמחה עד בלי די מגודל המשמעות הכרוכה בכל מצוה ומצוה שאני מקיים"
▪️ הרב חלפון: "כשנחשפתי לתורת הרבי בלקוטי שיחות ואחר כך גם לספר לקוטי תורה של אדמו"ר הזקן, הרגשתי משהו חדש שנותן לי מתיקות מיוחדת בלימוד. עד כדי כך נהניתי מהדברים, שבעשרת ימי תשובה למדתי רק את אגרת התשובה מספר התניא בעיון והעמקה"

*

תשובה כללית ותשובה פרטית משא מאלף מאת הגה"ח רבי מענדל ווכטר שליט"א מיישב את המועקה החוזרת על עצמה מדי שנה: כיצד מקבעים בנפש את ההחלטות הטובות?

ומראה פנים שוחקות אלול בניחוח אחר: גילוי אישי מרטיט בהתוועדות עם הרב שבתי סלבטיצקי

בְּשֵׁם ה' אֵ־ל עוֹלָם אברהם אבינו ואדמו"ר הזקן ישבו שניהם במאסר על הפצת האמונה בה' | מתוך סוגיות הדף היומי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.