מערכת COL | יום ט' אלול ה׳תשפ״ד 12.09.2024

צעירים שהוריהם נרצחו בטבח ובקרבות בעזה חגגו בר מצווה

"מצווה לנד": מכל רחבי הארץ השתתפו 700 יתומים ויתומות שהגיעו לגיל מצוות, בחגיגה מרגשת ומושקעת במיוחד של הביטוח הלאומי, בביצוע כולל חב"ד | פעילות ייעודית נערכה לבני ובנות המצווה, כשכל קבוצה זוכה ליחס מיוחד ופרטני | עם בני המצוות, חלקם התייתמו בעקבות המלחמה, הגיעו אלפי בני המשפחות שנהנו משלל חוויות | בלב המתחם, הוקם דוכן מיוחד שחשף בפני המשתתפים את תהליך הכנת התפילין והמזוזות
צעירים שהוריהם נרצחו בטבח ובקרבות בעזה חגגו בר מצווה
צילומים: מענדי קורנט

כשבע מאות יתומים ויתומות מכל רחבי הארץ, יחד עם 4,000 בני משפחותיהם, השתתפו השבוע בחגיגת מצווה ענקית של הביטוח הלאומי, שאורגן כמיטב המסורת בשנים האחרונות על ידי 'כולל חב"ד', לו ניסיון של עשרות שנים באירועי מצווה מרגשים ושמחים במיוחד. 

בין הצעירים שחגגו את גיל המצוות, במתחם ה'סופר-לנד' בראשון לציון, היו גם ילדיהם של חיילי צה"ל הי"ד שאיבדו את אביהם במהלך הקרבות הקשים בבירת הטרור עזה, מאז טבח שמחת תורה.

האירוע כולו לווה על ידי צוות 'חסד מנחם מענדל', החטיבה החינוכית של 'כולל חב"ד', המלווה את נערי המצוות במעגל השנה. על הארגון וההפקה ניצח הרב מענדי מרטון, בנו של החסיד הבלתי נשכח הרב איציק מרטון ע"ה שהיה מסור ונתון לענייני ה'כולל', ובפרט בענייני אירועי המצוות. 

כלל בני המשפחות נהנו משלל חוויות לאורך היום, החל משימוש בכל מרחבי הפארק, מזנון פתוח ועשיר במטעמים, ועד להשתתפות בהופעה סוחפת ושמחה. לאורך היום נערכו סדנאות עשירות תוכן שסחפו את כלל המשתתפים. "האווירה הייתה שמחה במיוחד", סיפר אחד המשתתפים.

מתחם ייחודי ריתק אליו את מאות בני המצווה, לצד בני משפחותיהם. במתחם, למדו המשתתפים איך כותבים תפילין על קלף, איך בונים בית מזוזה, איך מכינים דבש וגם על תהליך הכנת הפמוטים, אפיית חלות לשבת ופעילויות נוספות. מתחם הסדנאות נוהל על ידי ר' שמריה הראל.

בדוכן חגיגי, הוענקו לבני ובנות המצוות מתנות יקרות ערך. לבני ובנות המצווה נערכו פעילויות ייעודיות, כשכל קבוצה זוכה ליחס אישי ופרטני. 

במעמד השתתפו גם מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי צביקה כהן שנשא דברים במעמד והביא את ברכת הביטוח הלאומי, סמנכ"לית מערך נכויות ושיקום גב' ירונה שלום ומנהלת אגף שיקום במוסד לביטוח לאומי הגב' מאשי סנדרוביץ'. את הנציגות המכובדת קיבל הרב מענדי בלוי מ'כולל חב"ד' שהציג בפניהם את התכנית החגיגית והמקיפה לנערי ונערות המצווה. 

"בתקופה כל כך קשה של מלחמה בלתי פוסקת - החגיגה המרגשת הזו היא קרן אור באפילה", אמר מנהל ה'כולל' הרב שלום דוכמן, "החגיגה הזו היא התשובה הטובה ביותר למרצחים השפלים. הם ניסו לפגוע בנו - ואנחנו נמשיך בבניית מרקם החיים היהודי שלנו. עם ישראל חי!".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.